mandag den 12. september 2011

Afstemning på bloggen

Jeg har lagt en lille afstemning ud på bloggen angående hvad mit "slogan" skal være. Som I kan se så overvejer jeg faktisk og bibeholde Tyskland delen, da den jo siger meget om liv, som det ser ud lige nu. Så kan jeg jo altid ændre det, når jeg en dag ikke bor her mere.
Ellers har jeg nuppet nogle ord hist og her fra alle jeres fine forslag. 1000 tak for dem!!

Jeg har et par bud på engelsk. Jeg har efterhånden en del udenlandske læsere, så måske det kunne være en fordel, men måske det bliver for "fremmed" og upersonligt??
Sådan kan jeg nogen gange godt selv få det, når danske blogs er for engelske. Så bliver der jo talt til hele verden og ikke bare til lille Danmark :-)
Ikke at jeg kun henvender mig til danskere(!!), men det er mere en følelse i kroppen jeg får, så ved ikke helt mht. det med det engelske.... lytter meget gerne til en mening om dette, hvis du skulle have en!

Jamen, ellers så vil jeg da bare sætte pris på hvis du vil afgive en stemme til én eller flere af forslagende. Eller skrive et helt andet forslag eller rette på dem jeg allerede har sammensat :-)

Retro Fisher Price babyfjernsyn med musik.

18 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt li' ordet farvelade! Det klinger bare godt:) Der er sådan lidt Farbenfreude over det - jeg kan ret godt li' tyske ord;)

    SvarSlet
  2. Du "styrer for vildt" og gå bare World Wide så der er flere der får glæde af din skønne blog.
    Jeg synes ikke helt disse slogans rammer -tænker det er fint med et slogan på engelsk, men kunne godt tænke mig, at det blev krydret med lidt tysk. Jeg synes faktisk, at du er en rigtig god ambassadør for det tyske, tror vi er mange der har lyst til at lægge et par weekender i Tyskland og det er ikke for at komme ned og købe dåsebajere eller Katzen lakrisser, men for at købe masser af retroguf på loppemarkeder og i genbrugser.
    KH Charlotte

    SvarSlet
  3. Jeg synes det hele godt kan blive for engelsk og internationalt, så jeg har stemt på de to danske forslag :)

    SvarSlet
  4. Jeg har stemt på "... om livet som retromanisk drengemor" Men synes det var svært at vælge... Det eneste er bare at du ikke virker manisk;-)....hmmm kan godt forstå det er svært at vælge, for hvordan forkorter man lige sit liv til et slogan:-)!! Men uanset hvad, så er jeg nok mest tilhænger til noget dansk/tysk af en slags!
    Glæder mig til at se resultatet..

    (mit kodeord er "ulana" :-))

    SvarSlet
  5. Ved I hvad..... I har jo selvfølgelig helt ret mht. de tyske ord. Hvis der skal snige sig et andet sprog ind, så er det da tysk!!
    Den tygger jeg lige på :-)

    Anne, Farbenfreude er lækkert! Måske den skal byttes ud med "farvelade"....

    Ninna, nej jeg ledte også efter et bedre og mere passende ord en manisk. Retroelskende, retrocrazy, retro...et eller andet....??
    Ja, det er svært at opsummere i én sætning :-)

    Kh ulla.

    SvarSlet
  6. ...og ja, Charlotte. Tyskland er jo nok blevet en større del af min blogidentitet end jeg sådan lige selv går og tror :-)

    SvarSlet
  7. Jeg fik da lige en smag af barndommen. Mindes altså at have haft sådan et fjernsyn!
    Retromanisk drengemor...Det er da genialt! Kort godt og kan følge dig resten af livet, for tror du forbliver en flipperdrengemor - på den fede måde!!
    Glæder mig til at se resultatet. Kan godt følge dig i det med det udenlandske. Jeg læser med glæde norske, svenske og engelske blogs og synes det er charmerende at de er skrevet på deres modersmål. Og nu du er i Tyskland synes jeg jo bare det er lækkert at du forbliver i det danske og ikke slår om i det tyske ukuk høhø

    SvarSlet
  8. Læste lige de andre kommentarer... synes nu heller ikke et lækkert tysk ord er af vejen i dit slogan (:

    SvarSlet
  9. I'm a follower from Portugal, and I wish I could read more in English. I love your blog and photos, and love the idea of a retro mom ;)this old fantastic toys from our generation are so well constructed and the fabrics and clothes you discover are fantastic. Thank you for inspiring me.

    SvarSlet
  10. Jeg synes bestemt du skal holde dig til det danske.
    Du er jo dansk og bor i Tyskland, og det afspejler din blog, på dejligste måde.

    SvarSlet
  11. Jeg stemmer klart for halvfjerserånden lever. Synes det er kort og simplet og indfanger hele essensen af det jeg synes du og din blog står for. For halvfjerserånden handlede jo netop ikke kun om lækre farver og retroprints, men også om et opgør med regler og konventioner og mere fokus på kreativ udfoldelse og peace, love and harmony, så dén er lige i skabet.

    Idéen om et engelsk slogan er jeg ikke så pjattet med. På en eller anden måde synes jeg det gør det hele mere upersonligt og de der læser med internationalt bruger garanteret i forvejen google Translate til at læse dine indlæg (;

    Idéen om at flette noget tysk ind er også lidt sjov synes jeg. Er selv helt vild med de tyske udtryk "ûbergrose"!!! Min veninde og jeg var flade af grin over at skulle lede efter noget af det tøj der passede os i en tysk genbrugsbutik under skiltet "Ûbergrose" SÅ ved man at det for alvor er ved at gå galt ;D

    Er spændt på havd du finder på, både med slogan og blogdesign og det hele. Jeg har set mange profesionelle blogdesigns som er flotte, men ikke så mange hvor jeg virkelig synes de har fanget essensen af personen bag bloggen, så håber du sætter en stor fod til jorden og holder fast i det gule og brune for en Lullaby blog uden ville simpelthen være helt fejlcastet ;D

    SvarSlet
  12. Og ja manisk den dutter ikke. Alle vi der er eller har været noget inden for psykiatrien ville få de helt forkerte asociationer til det ord ;/ (Til gengæld ville google sikkert dirigere en hel del mennesker herind ved søgning på netop dette ord, som ellers ikke ville have kigget forbi, hi hi)

    Over and out, nu skal jeg nok lade være med at pippe mere i denne debat. Hav en dejlig Tirsdag og kom snart med nogle dejlige nye opskrifter. Ved ikke lige hvad vi skla have til aftensmad (:

    SvarSlet
  13. Ha ha, Iben, Du pipper bare løs! Jeg lytter og tager til efterretning.

    Jeg har den samme følelse med det engelske, og at dømme udfra afstemningen indtil videre, så er mine læsere enige.
    Jeg er også selv lidt pjattet med "70'er ånden lever". Nu må vi se hvad det ender med.

    Mht. blogdesign, så kan du tro jeg er meget(!) opmærksom på ikke at miste den ånd og det udtryk bloggen har, som jo er meget mig! Det skal bevares - uden tvivl!

    Har lige lavet et madindlæg. Det er dog ikke et aftenmåltid i sig selv, men det kan sagtens spises sammen med f.eks. en hel ovnkylling eller frikadeller :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  14. Hej Ulla!

    Det er alle fine bud synes jeg, men helt i top er farvelade sloganet.
    Det er det mest "Ulla'ske".
    Jeg kan sagtens se idéen i at have det engelske med i sloganet af hensyn til udenlandske læsere, men jeg får også en følelse af .. ved det egentlig ikke. Irritere,genere er for stærke ord, men alligevel i den retning ;-)noget der forstyrrer mig.

    Jeg følger andre blogs, der har danske titler/slogans og hvor teksten så er engelsk eller både og. Det synes jeg fungerer fint.

    God dag til dig og dine, Ulla!
    Kh. Mette

    SvarSlet
  15. Mange gode bud,

    Hvis det skal være tyske ord, som også kendes i DK tænker jeg....

    Feinschmecker
    Fingerspitzengefühl
    Leben (lebensstil)/ 70'er leben
    Alt med über :)

    Måske...retro mama.(siger man ikke mama i tyskland også - ud over mutter, som måske ikke klinger så godt:)

    Eller hvad bare med....
    Retro guld og hverdagsgejl.

    God fornøjelse med at få lavet den endelige sætning...:)

    Knus
    mailtilbonnie@gmail.com

    SvarSlet
  16. Ih, jeg kan se, at du har taget 'mit' "70'er farvelade" til dig og jeg synes det klinger super godt med din tilføjelse:)
    Og så foretrækker jeg helt klart det danske;) Måske bare fordi det er lidt 'hjemligt' og fordi engelsk hurtigt bliver lidt distanceret for mig:)

    SvarSlet
  17. Hej Ulla....jeg er en af dine "udenlandske" læsere, men kan godt dansk. Mon ikke de fleste kan det? Har stemt på farvelade.
    Er rigtig glad for at følge med på din blog. Tak for det.

    SvarSlet
  18. Hej Ulla

    Uhh der er mange god forslag - hvad med en kombi af de tyske ord? Farbenfreude & Retroleben!! Kunne dog også godt se noget med din passion for foto - fotoliebe? Men alt i alt - lige meget hvad det ender med hænger jeg fortsat ud i dit skønne retrounivers.

    Du kunne også lave spass med noget ala det her: "Tilbage til fortiden - min tyske retrotidslomme!".

    Om ikke andet kan du få dig et godt grin over mine bud :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.