torsdag den 18. august 2011

Smølfe samlingen

Her er endnu en af mine samlinger af gamle ting. Vintage smølfer i alle former og afskygninger har jeg efterhånden samlet på i en 2-3 år nu. Det startede selvfølgelig med noget stof, og eskalerede så derfra over i både interiør og legetøj. Både drengene og jeg er bidt af en gal smølf. Manden?.... Not so much!

Smølfe knage der bare venter på at blive hængt op på Alfred's værelse (når han engang som 18-årig flytter derind).

Denne neonrøde 80'er viewmaster var et stort fund. Den rammer nemlig hele to af mine samlinger. Smølfer og gamle viewmasters.

Skøn 80'er historie til den gamle viewmaster.

Stoffet det hele startede med.

Smølfestof i brune/turkise nuancer.

Gult stof med musiksmølfer.

Mere smølfestof.

Smølfesengetøj i voksenstørrelse, som jeg fandt i gemmerne og egentlig havde glemt alt om. Det må være købt dengang drengene begge brugte juniordyner. Thank God jeg ikke har klippet i det, for det skal Bertram da helt sikkert have i fødselsdagsgave når han bliver 5 her til september. Smølfer er det bedste han ved!

Sovepose/vattæppe i skønne farver.

Gamle glansbilleder, som jeg tror skal bruges til at dekorerer gaver med.

Skønt smølfetapet!

Vintage smølfelampe på drengenes værelse.

Det sidste nye fund. Et smølfehåndklæde med selveste fodboldsmølf. Drengene var ret så ellevilde med det.

Gamle smølfehuse.

Vintage smølfer.

Fin gammel papbog.

Smølfe memory.

21 kommentarer:

  1. Ah men altså - Ulla du hensætter mig til ren 80'er nostalgi ;o) Mine piger har også lige arvet mine gamle smølfer og huse - det er helt store hit.

    SvarSlet
  2. Fine fine sager! Er jo også helt vild med det stof og synes bare at de små blå spreder glæde med deres skønne udtryk :-) Lækker samling!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. Det er ikke lang tid siden at min datter er blevet forelsket i de små smølfer eller "mølfer" som hun kalder dem :).
    Startede med en tur på loftet hjemme ved mine forældre, hvor der lå en lille pose med smølfer i.
    Og nu er hun bare "hooked"!
    Så på søndag, hvor hun fylder 3 år, er der også smølfesager som gaver. DET skal nok vække glæde! :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en skøn samling. Jeg har netop besluttet mig for at købe flere smølfer til vores lille dog fine samling - så her i huset er det nok også mor der samler....de er skønne og ren nostalgi :-)

    SvarSlet
  5. Så mange fine Smurfeting-min favoritt er den sjove lampen -den hadde mine to gutter gått bananas over :-)

    SvarSlet
  6. OJ, Det var litt av en smurfesamling!!
    jeg har bare litt figurer, og stoff..men en annen type enn det du har faktisk!
    jeg elsker smurfenen, men banra forstår vist ikke heelt min fasinasjon :)

    SvarSlet
  7. Neiiiii nogle skønne ting - kunne da bestemt godt se et voksen smølfe sengetøjssæt på Oscars seng : ))men du sælger jo ikke ud ( eller syr på bestilling vel ??)

    Sløn skøn side du forresten har : ))

    SvarSlet
  8. Du ligger simpelthen inde med de mest fantastiske ting! De sender lige pt. Smølferne på Ramasjan jævnligt, og drengene elsker at se det:-)

    SvarSlet
  9. Sikke skatte du gemmer :)

    Selv drømmer jeg om en god samling smølfer og de fine svampehuse. Som barn legede jeg med dem, da vi havde lånt dem. Men de skulle jo desværre leveres tilbage på et tidspunkt. Herhjemme har vi kun en smølf indtil videre, men den holder vi også meget af - en af de gode gamle, der spiser en kiks :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen; du er den vildeste samler, Ulla! Imponerende samlinger. Love it!

    SvarSlet
  11. Jeg ku sagtens se humoren i at du gav manden det nye smølfe-håndklæde med til træning :)

    ....men nu jeg tænker mig om, så har han nok ikke håndklæde med hjemmefra ligesom min har når han træner old-boys :)

    FIN samling. Knus

    SvarSlet
  12. Camillaeli, ja de gamle huse er altså bare så fine :-)

    Mette, ja de små blå er så søde og nuttede :-)

    Katrine, uh ja, det bliver hun helt sikkert glad for! Rigtig god fødselsdag :-)

    Mette, ja herhjemme startede det også med mig, og så har jeg (heldigvis) fået smittet mine unger - haha :-)

    AvMeg, jeg er også rigtig glad for den lampe og det er mine drenge også :-)

    Kine, ja jeg elsker min smølfesamling, som dog gerne må blive større endnu ;o)

    Natanja, ja jeg er også glad for den ;o)

    Gunnhild, smølfestof er så skønt. Det lyder jo vildt spændende at du har en anden slags smølfestof. Bliver helt nysgerrig efter at se det ;o)

    Anonym, nej jeg sælger desværre ikke mit smølfe sengesæt, da jeg vil give det til min mellemste dreng i fødselsdagsgave. Syr desværre heller ikke sengetøj i voksenstørrelse :-(
    Tak for de søde ord om min blog ;o)

    Auvill, mine drenge så lige præcis Smølferne på Ramasjang da vi var hjemme i Danmark på ferie og de var helt opslugte af det, og gik bagefter og snakkede som dem ;o) De er altså også morsomme!

    Mirjam, ja de gamle huse er bare så meget finere end de nye, synes jeg. Jeg skal nok holde udkig efter dem hernede, hvis du gerne vil have det? Jeg har flere gange set dem påloppemarkeder. Det er også der jeg har fundet mine egne :-)

    Louise, ja det kan jeg ikke løbe fra ;o) Der er forresten stof på vej til dig (langt om længe!).

    Ha ha ha, Binemor - kan lige se det for mig!! I et omklædingsrum fyldt med MÆND, hiver han så lige et lille fesent smølfehåndklæde frem - hahaha :-) Men nej, han skal (desværre) ikke selv have håndklæde med til træning :-)

    SvarSlet
  13. Sikke mange smølfer! De er rigtig fine og jeg er absolut vild med figurerne. Jeg synes dog, de er lidt belastende på tegnefilm (det er for hektisk). Min lille pige på knap 3 år ser det med stor fornøjelse - og jeg har været lidt bekymret for, om hun skulle blive bange for den stygge Gargarmel (eller hvad han nu hedder). Men hun har vist misforstået, hvem der er de gode og de onde, for i dag, da jeg spurgte hende om hvad hun lavede, svarede hun kækt: "Jeg fanger smølfer!" Smølfer skal altså fanges! Og allerhelst også spises...

    KH
    Anna

    SvarSlet
  14. Åh ja, hvis det bare var på den måde, smølferne invaderede vores verden. På den oldschool måde. Men vil sige, som biografmedarbejder, at jeg allerede er ved at have fået nok af dem, allerede inden filmen har haft premiere :O)
    Har et par gamle smølfetegneserier stående - kan huske, jeg syntes det var sjovt, at få min far til at læse dem højt, da jeg var lille, fordi hans tunge ikke kunne følge med, til smølf mig dit og smølf mig dat :O)

    SvarSlet
  15. Bliver vildt inspireret til at gå ud og finde alle disse smølfe ting.
    Var selv på loppemarked i sommers og ledte efter retro sengetøj og smølfer - men der var ikke meget at komme efter.
    Hvor finder du dine fine ting?
    Ps. har du set min mail vedr. syning af juniorsengetøj?

    SvarSlet
  16. Kære Ulla,
    du må da meget gerne holde øje med husene, når du er på loppemarked :)

    Er både vild med det store hus, men også de små. Vi havde både lånt et stort og et af de små i sin tid. Det lille havde en sommerfugl på taget, som det ene af dine - og det husker jeg at jeg var særligt fascineret af.

    Ønsker dig en dejlig weekend!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  17. måske du skulle gå her ind så =)
    http://kirkesjov.blogspot.com/

    SvarSlet
  18. Godt man ikke er misundelig på den samling ;o))

    God weekend :o)

    Kh. Trine

    SvarSlet
  19. Ja Når man er et 70´ere Barn, og så selv få Børn, må ens Smølfe samling jo gå vidre. Sød Samling DU har der. Min 5 årig Datter er hel Vild med vores Små Blå Venner..:o)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.