onsdag den 24. august 2011

Mixed grill

Igår var der gang i Weberen herhjemme og imens Grill Bill kreerede en mixed grill platte af rang, tog jeg mig af tilbehøret som bestod af fyldte tomater, grillede grøntsager og bagte kartofler med fetadressing.

Til de fyldte tomater brugte jeg (udover mellemstore gode tomater) persille, frisk oregano (anden krydderurt kan også bruges), løg, hvidløg, sorte oliven, parmesan, chili, salt, peber og citronsaft.
Jeg lavede det på slump, så jeg beklager at jeg ikke lige kan komme med mere præcise mængdemål.

Først skar jeg toppen af tomaterne og udhulede dem. Tomatkødet hakkede jeg fint og lod det dryppe af i en si et par minutter.

Alle ingredienser hakkes jeg fint og blandes sammen med tomatkødet. Hvis du ikke vil have dem så stærke skal du holde lidt igen med chilien. Jeg lavede dem til ungerne uden chili. Tilsæt salt, peber og lidt citronsaft.

Put fyldet i de udhulede tomater....

...og sæt toppen på igen.

Bag ved 180 grader i ca. 40 minutter.

 Bagt kartoffel med fetadressing. 
Når jeg laver bagte kartofler, så forkoger jeg dem ikke, men giver dem mindst 2 timer i ovnen ved 180 grader. De skal være pakket helt tæt i staniol. Så bliver de søde, bløde og lækre!

 Til fetadressingen skal du bruge et stykke god feta, forårsløg, hvidløg og græsk youghurt.

 Drøn feta og forårsløg igennem minihakkeren til det er finthakket.

Bland med græsk yoghurt og smag til med knust hvidløg, salt og peber.

De grillede peberfrugter skar jeg i kvarte og penslede med krydderolie. De skal ikke have længe på grillen og ikke direkte over kullene. De skal tage lidt farve men skal stadig have bid i sig.

Champignons puttede jeg i staniol sammen med klatter af hjemmerørt kryddersmør med hvidløg, friske krydderurter, salt og peber. På grillen med staniolpakken og du har champignon der smager som englene synger!

Spareribs i barbecuemarinade, oksesteaks marineret i olie, hvidløg, rosmarin, salt og peber, kyllingefilet marineret i olie, hvidløg, ingefær, soya og honning og til sidst gode tyske "krauter" slagterpølser.

Ild og kul og voila!

Grill Bill fik sig naturligvis lidt grønt.

Uhmm, spareribs!

Det er vi flere i familien der elsker.

Desserten bestod af saftig og sød vandmelon.

13 kommentarer:

  1. Nøj, det ser lækkert ud!!!
    Fyldte peberfrugter med hakket tomat, løg, krydderurter m.m. smager også mums...
    Vi skal blot have pitabrød med kødsauce, tomat og agurk i aften...

    Kh. Maria

    SvarSlet
  2. De fyldte tomater skal afprøves, det har jeg aldrig smagt før. Grillmad er det bedste! Er bare alvorligt bange for at sæsonen er ved at klinge af her i Danmark...

    SvarSlet
  3. NU er jeg sulten! Og skriver helt sikkert fyldte tomater på madlisten!

    SvarSlet
  4. NØJ, hvor ser det lækkert ud!! Hold da op mit mundvand løber!! Mmh :)

    SvarSlet
  5. ulla...for f... du er altså en mester i det køkken-gid jeg havde dine evner..mums det ser vidunderligt ud. udover det må det være skønt at have fået sommeren tilbage...

    SvarSlet
  6. Nøj. Det ser lækkert ud!
    Jeg har meldt mig som fast læser af din blog - måske har du lyst til at gøre det samme?
    http://boliglicious.blogspot.com/c

    SvarSlet
  7. Man bli'r sgu så sulten af at besøge dig, Ulla....hold nu op, det ser lækkert ud. Gid at jeg gad forsøge at bedre mine kulinariske evner...;-)

    Kram

    SvarSlet
  8. EJH - skal du ikke snart udgive en kogebog. Jeg vil i hvert fald eje den så!
    Tak for at du gider at lægge dine lækre opskrifter ud på din blog.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  9. Du laver da bare det lækreste mad mums får så mange gode ideer her inde, kan du ikke lige lave et brunch indlæg inden søndag hi hi det kunne jeg godt bruge.

    SvarSlet
  10. Uuuuhm, hvor ser det lækkert ud Ulla. Får totalt lyst til at hoppe ud og fyre op i grillen selvom Århus er grå og kold i dag - eller måske netop derfor skulle man fyre lidt varme under den.

    er helt vild med dine inspirerende madindlæg. Keep em coming tak (:

    Kram Iben

    SvarSlet
  11. Rigtig sommerspise og I ved da lige hvad der er godt!
    Ummm håber sommeren i år vare til engang midt i november!
    Kram

    SvarSlet
  12. Maria, ja fyldte peberfrugter er også mums! Lang tid siden jeg har lavet det, og nu fik jeg helt lyst til det :-)

    Ida, ja jeg elsker bare grillmad! Håber vi har en månedstid tilbage af sæsonen endnu :-)

    Mia, ja det kan du roligt gøre! De er go'e :-)

    KGaardsted, det var også goooood mad ;o)

    Kirsten, sommeren er nemlig tilbage for fuld hammer hernede! Den var noget miserabel i juli, men nu håber jeg den har bidt sig fast indtil 1. okt. ;o)

    BoligLicious, velkommen og dejlig blog du har :-)

    Trine, det er bare om at komme igang. Med madlavning gælder det samme som med så mange andre ting - øvelse gør mester :-)

    Mette, he he, det ved jeg nu ikke lige om jeg skal. Foreløbigt forbliver opskrifterne vist her på bloggen :-)

    Ævlebævle, hi hi jo det skulle jeg måske gøre. Så har jeg da en god undskyldning for at lave brunch :-)
    Skulle det ikke ske, så kan du se lidt inspiration fra min brunch til blogtræffet jeg afholdte i sommer. Du finder det enten under juni inlæggene eller under fanebladet "mad" ;o)

    Iben, åh jeg er rigtig glad for at du er vild med mine madindløg. Det giver mig lyst til at fortsætte med dem. Har nemlig været lidt i tvivl om hvorvidt det overhovedet var noget mine læsere gad at kigge på :-)

    Camilla, ih det håber jeg også!!

    SvarSlet
  13. Ser rigtigt godt og lækkert ud! :-)
    Der mangler bestemt ikke noget

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.