tirsdag den 30. august 2011

Julemanden er kommet på besøg....

...eller sådan føles det i hvert fald hver gang mine forældre kommer på besøg hernede hos os. Igår aftes kom de med Volvo'en pakket til bristepunktet med alverdens goodies, og sådan er det altid.
Gamle møbler jeg har fundet i Danmark, men ikke selv har kunnet transportere hjem, lopper mine forældre falder over til mig, byttehandel-goodies og andre varer som er blevet sendt hjem til dem og sidst men ikke mindst alle de lækre danske mad-goodies vi ikke kan få hernede og stadig efter fem et halvt år udenfor Danmarks grænser craver big time!

 Det bedste fra volvolæsset: Junior sengesæt med blå og brune elefanter i super flot stand, som en sød sød kvinde har foræret(!!) mig. Hjertebank hjertebank hjertebank!! My preciousssss! Nu kan juniordynerne herhjemme endelig efter lang tids søgen prydes med de skønne elefanter.

 Den fineste retro sættekasse som jeg var så heldig at vinde i Vicki's giveaway. Den skal pynte på Alfred's værelse. 

 Masser af lækre stoffer fra min søde veninde.

 Lækkert gammelt køkkenskab købt af Maria. Det er SÅ lækkert og jeg glæder mig vildt til at sætte det i stand. Nogen gode idéer til farver?? Jeg overvejer at det skal være lys mint og så måske med skufferne i en mørkere mint.

 Endnu et møbelkøb fra Maria. Superfin lille teak kommode, som nok også skal have en klat maling.
Faktisk står der endnu et møbel hos mine forældre, som de har hentet hjemme hos Maria. Et super flot teak chatol, som var for stort til at kunne komme med læsset denne gang. Det må vente til slutningen af september med at flytte til Mainz.

 Fint skab med blyindfattet glaslåge, som jeg fandt på loppemarkedet i Rørvig i sommer. Farven er en helt svag mint, og den får nok lov til at blive.

Smukke skyvedhæng i akryl købt i denne skønne butik på Amio. De har ligget hos mine forældre i en evighed, da jeg glemte at få dem med hjem efter vores DK ferie, så nu glæder jeg mig virkelig til at tage dem i brug!

Fantastisk fint hæklet sushi jeg har modtaget i en byttehandel med hækledronningen Laura.

 Karen Volf lagkagebunde og Tørsleffs kagecreme pulver. 

 Øko Spelt Fras og Havre Fras.

 Uhmmmm, Makrel Guf!

Leverpostej og øko pølser.

Vådservietter uden skidt og møj i. Hernede kan vi ikke opdrive nogen som både er uden parfume, konservering og lotion.




25 kommentarer:

  1. Gøy å se hva en danske savner i udlandet :-) Slik er vi vel alle når vi er vekke fra "gamlelandet" :-)
    Nydelige teakmøbler og stoff :-)

    SvarSlet
  2. Lucky you, siger jeg bare. Det må virkelig føles som juleaften, når det hele kommer dumpende på een gang! Jeg ville ønske, det var mig, der fik gratis elefanter, men ak.. ;)

    SvarSlet
  3. Lækkert med lækkert på! Vi kan ikke tåle at se så meget lækkerhed på én gang. Må satse på at vinde din (også) über lækre give away :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Åhh de elefanter - ville ønske jeg havde dem. hvor er de smukke.

    Haha dejligt med alt det dejlige mad, sjove ting man kommer til og savne :)

    SvarSlet
  5. Det ER da ren juleaften!
    Jeg så godt, at du var hurtig til at købe de flotte møbler hos Maria. Spændende hvad de ender med.
    Det er sjovt, hvad man åbenbart mangler big time, når det ikke er tilgængeligt. Tror jeg ville savne stegt flæask med persillesovs, Løgismose pålægschokolade og danske æbler, for de er altså bedre end alle andre!

    SvarSlet
  6. åååh, hvor er du heldig... iøvrigt kan man godt få øko-vådservietter i de store økomarkeder, i hvertfald køber jeg "mine" der...

    SvarSlet
  7. Forstår godt det føles som juleaften - virkelig fine ting du har anskaffet dig (jeg kommer desværre for sent til skabet hos Maria) og sikke en foræring med de to sæt juniorbetræk med elefanterne. Synes slet ikke de er til at støve op nogen steder!
    Forstår godt I savner lidt af DK indimellem - er det mon planen at I vender hjem på et tidspunkt igen!?

    SvarSlet
  8. Sikke en masse lækre ting, kan godt forstå du må vise dem frem...nice!
    Har du mon modtaget min mail?

    KH Mia

    ps. De der makrel-guf er også et hit herhjemme, de splatter ikke så meget i madpakken og min datter vil stort set ikke have andet end det og så leverpostej.

    SvarSlet
  9. Sikke en dejlig levering! Hold da op, der har været læs på :)
    De der pudebetræk er så skønne!

    SvarSlet
  10. Du er heldig! Flotte saker - og de flotte stoffene da :) Skjønner godt at du er lykkelig nå...

    SvarSlet
  11. Wow, sådan en julemand vil jeg også have rendende her sidst på sommeren!
    Vidunderlige ting og stoffer. Og Ulla, du må da for guds skyld ikke male den kommode når den er i så flot stand!
    Kram

    SvarSlet
  12. Sikke en masse lækkerier, dem ville jeg også blive glad for... de skønne elefanter, kommer da til at pynte så meget på drengenes dyner ;O)

    SvarSlet
  13. Øj øj øj, sikke da nogle skønne lækkerier :)

    Er simpelthen nødt til at sige - da jeg så billedet at din store smukke dreng i sin Messi-trøje, så var det som at se Lasse...tror ikke jeg har set ham det sidste år, uden at han har haft en Messi-trøje...eller lign, på :) Dejlige drenge.

    Kh Dorte

    SvarSlet
  14. Lækre sager! Hvor må det være dejligt med forældre der agerer julemænd engang i mellem ;o)

    SvarSlet
  15. ..der var den makrel guf mmmh! ;-)
    Skønne billeder! Kram Clara

    SvarSlet
  16. Hold da op, juleaften to gange på et år!!! Fede fede ting. Var der også plads til dine forældre i bilen?:-)

    SvarSlet
  17. Hold da helt ferie en masse lækkerier!!! - Og tænker at dine forældre godt nok må have en stor bil :-))

    SvarSlet
  18. AAAAV MINE ØJNE - jeg kan ikke tåle alt det retrolækre mums på en gang:-) - puhh ved ikke engang hvor jeg skal starte.. jeg sir bare (makrel)guf!!;)

    SvarSlet
  19. Sikke et herligt vognlæs :) Heldige, heldige du!

    SvarSlet
  20. wauw sikke mange fede ting!! De måtte godt have kørt forkert og landet hos mig på Bornholm :-D

    SvarSlet
  21. Hvor har du gaflet mange fine ting.
    Og jeg er sikker på at du vil passe godt på det, og finde en farve som passer dig. For du kan jo godt selv :-)

    SvarSlet
  22. virkelig lækre ting. Jeg har et gammelt køkkenskab næsten magen til. Du kan se hvordan jeg har sat det i stand på min blog.
    http://kreaholic.blogspot.com/2011/01/gammelt-kkkenskab-blev-til-fin-reol.html

    SvarSlet
  23. Sjovt at se, hvad man kan savne i udlandet. Det er jo godt at vide ;)

    Og OMG, hvor er du heldig at få så fin en gave fra en læser. Er en smule misundelig på sengesættet med de brune elefanter og orange blomster ;) Det andet har jeg, så det under jeg dig gerne :P

    Hav en god dag!

    Jeg sender en mail om lidt, men har været lidt travl de seneste dage :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  24. Wooouwh nogle lækre sager. Sikke da et lykketræf med de elefanter. Og så i juniorstørrelse. Fantastisk!

    Mht teaktræsoverskabet. Mit bedste bud ville helt afgjort være. Lad det være som det er uden maling. Deter da viiiildt smukt som det er og træ og era og stil og det hele passer lige sammen. Jeg elsker pasteller men synes ikke nødvendigvis alting skal males og synes teak er vanvittigt smukt i et hjem der ellers er fyldt med pasteller, til at give det hele lidt kant. Bare min mening (: Er spændt på at se hvor det ender og i hvilken farve. Er sikker på resultatet nok skal blive helt i vinkel uanset hvad.

    SvarSlet
  25. Tak for alle jeres dejlige kommentarer!

    Christina, her kan jeg kun finde to forskellige øko vådservietter. Den ene variant er sådan nogle öl tücher, som jeg ikke er super begejstret for og de andre er dog både øko og uden konservering, men de indeholder planteduftstoffet limonene, som er meget allergifremkaldende. Min mand har allergi, så vores drenge er disponerede for det. Derfor forsøger jeg at holde dem fra alle de allergener det er mig muligt, så jeg går mest efter parfumefri cremer fra apoteket og allergivenlige produkter.
    Hvad hedder de dem du bruger? Måske det er et mærke jeg ikke lige er stødt på. Synes dem jeg tænker på hedder noget med rosen... et eller andet :-)

    Malene, ja hele vores Tysklands eventyr hænger sammen med min mands karierre som prof. fodboldspiller hernede. Han er på kontrakt, så når den slutter, så er det snuden hjemad mod Danmark :-)

    Camilla, ja den er i flot stand, men jeg har en del andet umalet træ herhjemme, så det afhænger lige af hvor den skal stå om den får maling eler ej :-)

    Dorte, hihi - ja, de drenge er jo skudt i en gal Messi ;o)

    Tine, tak for tip - jeg har skrevet inde på din blog :-)

    Iben, jeg giver dig helt ret. Ikke alt skal partout males. Råt træ kan være så smukt! Men dette skab trænger for det første til en kærlig hånd - det har en del skjolder osv., og for det andet skal det hænge i vores spisekrog som i forvejen har en både slagbænk og spisebord i råt træ, så derfor kan det godt "tåle" at få selskab af et malet skab :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.