lørdag den 27. august 2011

30 day photo challenge: Day 27 - After dark


Solen er så rød, mor
og skoven bli'r så sort
Nu er solen død, mor
og dagen gået bort.
Ræven går derude, mor
vi låser vores gang.
Kom, sæt dig ved min side, mor
og syng en lille sang.


Himlen er så stor, mor
med klare stjerner på
Hvem monstro der bor, mor
på stjernen i det blå ?
Tror du det er drenge, mor
der kigger ned på mig ?
Og tror du de har senge, mor
og sover li'som jeg?


Hvorfor bli'r det nat, mor
med kold og bitter vind ?
Hør den lille kat, mor
den mjaver og vil ind!
Mågerne og ternerne
har ingen sted at bo.
hør, nu synger stjernerne,
de synger mig til ro!

13 kommentarer:

  1. Søøøødt <3

    Sovende børn er bare så dejlige :)

    Min Thore ligger også altid sjovt ligesom Rasmus her.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. nååååå de er søde dine unger :O) Fedt de kan sove sammen dine børn, det drømmer jeg også om, mine unger kan, men de skal lige komme til verden først :O)

    SvarSlet
  3. De går lige fluks i mit dunkende mutti-hjerte, de der billeder. Børn er sgu bare nogle skønne, små skabninger - især når de sover! :-)
    Dagens højdepunkt er altså om aftenen, lige før min voksen sengetid, hvor jeg lige stikker hovedet ind og BEUNDRER den lille engel, der ligge er sover i sin seng.
    Aawww!!

    SvarSlet
  4. Skønne, sovende børn... Jeg kan falde i svime over sådanne sove-billeder af Alma da hun var lille.. Sovende, uskyldige, bare som de er... Dejlige!

    SvarSlet
  5. Nååååårh hvor er de skønne dine 3 drengebørn. Får helt tårer i øjnene. Af en eller anden grund bliver jeg altid så rørt over synet af sovende børn. Så fredsfyldt og dejligt og især når de ligger og roder rundt oven i hinanden Det ynder mine unger også at gøre og man kan undre sig over hvordan det overhovedet kan lade sig gøre at sover tungt og fredsfyldt med din lillebrors mave lige oven i hovedet, men det kan det altså (:

    SvarSlet
  6. SKØNNE billeder. Den sang er også fast ritual ved putning her hos os.

    SvarSlet
  7. Min absolutte yndlings-lullaby og det bedste i verden er ens sovende unger mums

    SvarSlet
  8. så søte! han minsten din tror jeg er født rundt samme dagen som min minste mener jeg har lest det og jeg ser likhet i veksten ja heeh kjempe skjønne unger du har! ha en fin helg videre!

    SvarSlet
  9. Vidunderligt med sovende børn! De er så medgørlige (:

    Åhh den sang kan jeg forfra, bagfra og i søvne. Lauras absolute favorite som bliver sunget HVER eneste aften. Og skulle det ske jeg ikke synger den gør hun det selv!

    SvarSlet
  10. Åh, elsker den sang og her i huset bliver den også brugt til falde til ro til.
    Og skønne sovende børn:-)

    SvarSlet
  11. Synger den hver aften for mine børn;o) Søde unger...

    SvarSlet
  12. Sikke nogen dejlige billeder. Kan det ikke passe du engang har lagt en opskrift ud på en nuella cream. Synes bare ikke jeg kan finde den. Måske det har været ønske tænkning. :) Efter en omgang tømmermænd efter garden party og ikke har drukket i en 5 år var det sjovt nok det eneste jeg havde lyst til. Haha Kh Janni

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.