tirsdag den 5. juli 2011

Survival of the fittest - part 1

På opfordring fra retroelskende Mirjam, flasher jeg her de vintage sengesæt i babystørrelse, som er undsluppet min saks.


Det brune elefantbetræk har jeg været så heldig at få forærende af en sød bloggers søde mor. Det orange elefantbetræk har jeg byttet mig til på Trendsales og det blå er også erhvervet på Trendsales.

Det gul/orange blomstrede har min veninde fundet til mig i en genner i Danmark dengang jeg ventede Bertram, og det gule kan jeg ikke huske hvor jeg har fra. Jeg har haft det længe og jeg elsker simpelthen den solgule farve kombineret med det gamle hæklede mellemværk. En kombi man ikke ser så tit. Har nemlig også en stak hvide sæt med mellemværk fra min egen barndom lavet af min Mormor. Dem er jeg altså også ret glad for, og når jeg lige skal have en farvepause, så ryger der sådan et på. Især da mine børn var nyfødte, syntes jeg det var så fint når de lå i helt hvidt linned. 
Nu hvor vi kun bruger babydynen i klapvognen er de hvide betræk simpelthen for sarte. Derfor overvejer jeg nu at farve et af dem, men er i tvivl om hvilken farve. Måske orange eller knaldblåt?

Dette skønne sæt med bondegårdsmotiv er det vi har i brug lige nu. Det er erhvervet på Trendsales og jeg elsker det!

13 kommentarer:

  1. Det med bondegården er rigtig, rigtig fint. Kunne være fint at farve et sæt. Har også nogle Min mormor lavede da hun ventede min mormor. Desværre har de været med i klapvognen, men når jeg læser dit indlæg får jeg helt lyst til at farve dem. Er sikker på at en brun ville kunne ta' det pastasovs der kom på da vi engang var på cafe... Man ska' da næsten prøve ;o)

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine :)
    - Er helt pjattet med det gule + mellemværk!

    SvarSlet
  3. Pia, ja brunt kunne også være superfint!! Tror faktisk det skal være brunt :-)

    Sara, ja det er nemlig rigtig fint, ikk? :-)

    SvarSlet
  4. Fantastisk nydelige stoffer!! Spesielt elefantstoffene :) Ha en flott sommer!

    SvarSlet
  5. Det er vel nok fine sager!
    Og pudsigt at læse det med at skifte mellem farver og helt hvidt til babyer - præcist sådan havde jeg det også!

    SvarSlet
  6. Lyder hyggeligt at farve det hvide i en passende farve.
    Mon tråden også tager farve? Jeg har farvet et par ting hvor tråden ikke var modtagelig for farven. Det er ærgeligt!
    Eller det synes jeg det er, nogen er jo vilde med synlig tråd...

    SvarSlet
  7. Eeeej hvor er de skønne....elsker de der elefanter....og er helt pjattet med det solskins gule....og bondegården....NEJ JEG KAN IKKE VÆLGE - I´M IN LOOOOVE WITH ALL OF THEM:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  8. Jeg misunder på det groveste dine og mange andres evne til at opstøve disse fede retrostoffer og sengesæt. Måske er provinsen -læs Næstved og omegn bare ikke stedet for disse ting. Eller som min mor sagde, de bliver squ nok brugt stadigvæk... Og jeg er helt tosset med bondegårdssættet:-)

    SvarSlet
  9. Lækre sæt(!) Jeg har op til flere sæt i baby-dyne-str, men gang på gang vasker jeg de orange elefanter, i tumbleren og på igen. Det er jo den sidste baby jeg skal bruge det til :)

    SvarSlet
  10. Så søte sengesett - de er fine alle sammen. Forelsket meg litt i det gule med heklet remse. Kunne du tatt et nærbilde av den heklede blomst? Da kunne jeg prøvd å hekle en slik en.
    Min bestemor, som nå er 94 år, lærte meg å hekle da jeg var en liten pike. Det har jeg alltid vært utrolig glad for.
    Har du fått heklet noe? Skjønte du hadde lært deg kunsten på bloggtreffet dere hadde?
    :-)

    SvarSlet
  11. det med bondegården, havde min mand da han var barn, jeg tror bare det var i voksen str.. mener ihverfald at min søn stadig sover med det når han er ved farmor og farfar... jeg havde selv et fint lyseblåt med svampe.. ihh hvor jeg elskede det dynebetræk :)... i mit skab ligger et fint hvidt babysæt med broderi på pudevåret.. og et lyserødt med hæklet hvid pynteting foroven,i junior begge ca 36-40 år gamle.. så jeg tør ikke bruge dem :)

    SvarSlet
  12. Hihi det grønne bondegårdsengetøj har du købt af mig:O) Og det sjove var at jeg på et tidspunkt så dig (og sengetøjet) i den salon jeg arbejder i i Århus. DET er sjovt. At sende et sæt sengetøj til tyskland for så at se det på sin arbejdsplads noget tid senere:O)Dejligt at du er glad for det.

    SvarSlet
  13. Så fik jeg endelig taget mig sammen til at flashe min samling af hele babysæt - kig endelig forbi.
    Senere vil jeg flashe junior samlingen og det indeholder et bondegårdssæt magen til det du viser her.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.