tirsdag den 5. juli 2011

Rasmus 7 år

10. juni blev Rasmus 7 år, og det blev som altid fejret på behøring vis med mad, lagkager og hygge i sommerhuset i Rørvig med familie og venner.
 Nedtælling...

 En stolt dreng med et noget rodet tandsæt. En fortand på vej ud og en meget løs mælketand.

Flagranke købt i Prik.

Gang i lagkagefabrikken.


Smukke blomster fra mine forældres have.

 Buffet.

 Nye kartofler med salsa verde.

 Blandede salater med hindbærvinagrette og valnødder.

 Kyllingesalat med selleri, peberfrugt og aubergine.

 Grillede auberginer og tomater med tahincreme.

 Tomat/oliven salsa i parmasvøb.

 Krebsehalesalat med rødløg, grønne asparges og avocado.

 Hjemmelavede lækkerier. Tomatpesto, hummus og basilikumpesto.

 Agurk/lakse ruller.

 Min store elskede følsomme og tænkende dreng.

 Min nye fine skjorte fra Lovechild 1979. Købt i Nué Notes på Gl. Kongevej. De har også en farlig webshop.

Lykkelig mor til lille tykke Alfred.

 Super fin fødselsdagsgave fra Farmor.

 Lagekage nummer ét pyntet med chokolademousse og flødeskum.

 No wonder jeg blev lidt rund i min ferie :-)

Kagecreme, friske hindbær og flødeskum.

 Puuuust!

 Lagekage nummer to pyntet med hjemmelavet nutella og M&M's....

 .....og flødeskum naturligvis!

Kagecreme, bananer, danske jordbær og flødeskum.

Fine gaver.

25 kommentarer:

  1. Tillykke med din store dreng! Hvor ser det lækkert ud det hele :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med Rasmus - og hvor ser det hele bare lækkert ud. Jeg sidder helt og bliver sulten selvom jeg lige har spist frokost.

    SvarSlet
  3. Hvem der dog bare havde været inviteret til den dejlige fødselsdag ;-D

    SvarSlet
  4. Gratulerer så mye med Rasmus!! Jeg har lest bloggen din en stund, men jeg har ikke kommentert så ofte her inne, må skjerpe meg ;) Du har en helt vidunderlig blogg, og jeg blir så fasinert over din skaperglede og dine matkunnskaper! WOW! Kunne jeg spørre deg om hva kakekrem er for noe? Alstå ikke fløtekremen, men den andre du har brukt i kakene dine. Varm klem fra Ellen i Oslo

    SvarSlet
  5. Hold nu fast, sikke en fest, bare det var mig der havde fødselsdag! Kan mærke kiloene hoppe på mig bare udfra billederne!:-)

    Stort tillykke med den store dreng og tak for de inspirende billeder!

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med ham!
    Og det ta' selv bord ser da bare så hamrende lækkert ud. Kunne egentlig godt bruge en opskrift på det hele ;-) Ej, spøg til side. Men det ser altså virkelig, virkelig godt ud!!
    Kh. Mette

    SvarSlet
  7. Tillykke med ældstemanden. Hold nu op hvor ser al den mad dog lækker ud!!! Det må ha' taget dig flere dage at fremtrylle!!!!!! "Rumle, rumle, rumle (lyden af min mave der knurrer lystigt) ;)

    SvarSlet
  8. Hold da op sikke en masse mad :)
    Det ser super lækkert ud!!
    *smiler* 7 år...tiden går hurtigt, min Anna fylder 8 om 14 dage, det er ikke til at hold ud :)

    SvarSlet
  9. Stort tillykke med din store dreng - huh, jeg bliver lige overrasket hver gang det slår mig at vores børn vokser og bliver ældre...!! :-)

    Sikke nogle skønne gaver han fik - og WAUW for et buffet bord....sidder her med min flade rubber med leverdreng og ristede - den virker lidt fesen nu:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  10. Tillykke med den store dreng! Og endnu engang, så ser det bare så hyggeligt ud.

    SvarSlet
  11. Tillykke med ham. Hvor ser det bare skønt ud alt det mad. Tænderne begynder voldsomt at løbe i vand. Det ser ud til at det var en dejlig dag for ham. Fortsat god sommer fra Holland.

    SvarSlet
  12. TUSIND tak for jeres søde kommentarer og lykønskninger til min store dreng. Ja, det er jo en gennembanket floskel, at "tiden bare flyver afsted", men helt ærligt - det gør den jo!

    Sådan føler vi det gang på gang på gang, og det er især vores børns udvikling der virkelig giver os et billede af, hvor hurtigt et år er fløjet afsted - eller 7 år.
    Ej, jeg synes faktisk det er lang tid siden jeg fødte ham, og der er jo også sket en del i vores liv siden da. Vi har boet mange forskellige steder og har oplevet meget.
    Når det så er sagt, så kan jeg stadig ikke fatte at det er 7 år, 2 lillebrødre og 5 boliger siden jeg holdt ham i mine arme for første gang. En lille bitte frø der efter en vanvittig hård fødsel kom ud med numsen først!

    En lidt anderledes fødselsberetning, som jeg måske skal dele her på bloggen på et tidspunkt.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  13. Ellen, kagecreme er en vanille råcreme. Sådan én man ofte finder i nogle af de mere beskidte bagerkager :-)

    Hvis man laver den selv, så består den af mælk/fløde, sukker, æggeblommer og vanille.
    Den er ikke så svær at lave, men den jeg har brugt er fra et brev med pulver, der blot skal piskes sammen med mælk.
    Utrolig nemt og faktisk synes jeg det smager bedre end den jeg selv laver, så det er for mig ikke besværet værd, at stå med gryde osv.
    Den jeg altid bruger er den fra Tørsleff. Det er klart den bedste af pulvervarianterne!!! Maizena og Dr. Oetker laver også nogle, som kan gå an.

    Håber du kan bruge mit svar. Ellers spørger du bare igen :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  14. Sidder her og savler !
    Du må gerne komme forbi Ballerup og lave mad til mig :-)
    Og Rasmus har det skønneste tandsæt- jeg vild med de der overgangs tænder :-)

    SvarSlet
  15. Åh hvor ser det fantastisk ud- stort tillykke med ham! jeg tyvsnapper straks ideen med m&m's på lagkagen til lilleloppens 4års festivias på søndag :)
    Kh Anna

    SvarSlet
  16. Miri, ja jeg synes altså også at de der fortandsændringer er charmerende hos børn i den alder :-)

    Anna, du nupper bare løs! God fødselsdag :-)

    SvarSlet
  17. Hei igjen! Så hyggelig at du allerede har svart meg, vi kaller det ikke kakecreme i norge, men nå forstod jeg hva du mente! Takk ;) Ha en deilig dag videre! Ellen

    SvarSlet
  18. Tillykke med din smukke dreng :-)

    SvarSlet
  19. Jeg husker det som var det i går, at jeg besøgte dig i Holme og hilste på lille Rasmus Modsat for første gang! Fatter ikke tidens hastværk!
    Stort tillykke med ham Ulla. Hvor er det bare fantastisk med Jeres årlige tradition i Rørvig!

    SvarSlet
  20. Hej Ulla. Tillykke med din store dreng. Maden ser rigtig lækker ud og jeg tænkte, at du måske ville dele lidt opskrifter med os? Især krebsehale-salaten og kyllinge-salaten kunne være skønt at vide lidt mere om...

    SvarSlet
  21. Tillykke med ham, Ulla!
    .. Og uhmm, det mad der og lagkagerne.. Uhmmm!

    SvarSlet
  22. STORT tillykke med ham - ser ud til at i har haft en pragtfuld fest :)

    SvarSlet
  23. STORT tillykke med Rasmus! Jeg er simpelthen nødt til at afprøve nogle af de retter du havde lavet til hans fødselsdag for MUMS, hovr er det dog noget af det lækreste jeg længe har set! Er virkelig sulten nu og er helt trist over at køleskabet ikke bugner med disse lækkerier!

    SvarSlet
  24. Hold da op - er vildt imponeret over alt den energi, det må have taget at lave al den skønne mad. Det trøser mig lidt, at du også kan se lidt træt ud, når der bliver taget billeder - når festen er igang.
    Hvor får du tiden, energien og ideerne fra???
    Tillykke med ham, min den ældste bliver også snart 7...og har nu begge hendes fortænder igen :-)

    SvarSlet
  25. Hej :)
    Det er virkelig nogen fine ting du laver.
    Jeg vil høre dig, det stof du har med æblerne på billedet med quiltet vesten, er det muligt at du har mere og måske vil sælge lidt?
    Min bror havde det som sengetøj da han vil lille og synes det kunne være sjovt at lave noget fint med det.
    Mvh
    Cecilie

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.