lørdag den 30. juli 2011

Lejrkuller

Der sker ikke så meget på bloggen i disse dage. Vi har haft super hyggelige vennebesøg fra Danmark og drengene har stadig sommerferie, så det er ikke blogtid der har været mest af.
Jeg må indrømme at jeg glæder mig til at drengene skal starte igen om hhv. 1 og 2 uger. De har haft ferie siden 19. maj, hvor vi tog til Berlin, så vi er vist allesammen ved at få lidt lejrkuller.
Selvom Rasmus og Bertram utroligt nok stadig gider at lege med hinanden, så er det tydeligt at mærke at lunten bliver kortere og kortere. De trænger ganske enkelt til lidt tid hver for sig. Vi forsøger så godt vi kan at give dem lidt alenetid med hver deres forælder, men når Bo er så meget væk, så er det jo svært.
Idag fik jeg dog tiltusket mig lidt Mor-Rasmus tid, og vi benyttede tiden til at gå på kunstudstilling inde i Mainz. Udstillingen hed Spektrale og viste lys og farver i et hav af forskellige kunstværker og installationer. Der var mange spændende ting at kigge på og også lidt at udforske på bedste eksperimentarievis. I en af gangene hvor der var vinduer fra gulv til højt loft var ruderne farvede i alle spektrets farver, og det ledte mine tanker hen på Olafur Eliassons smukke regnbue på toppen af Aros, som jeg glæder mig ufatteligt til at opleve, når vi atter er på århusiansk grund til december.

Nå, men mad skal vi jo stadig have hver dag, og billedet viser drengenes frokost idag. Et meget simpelt smørrebrødsfad med lidt snacks i form af grøntsagsstænger, valnødder og frugtstang i skiver.

4 kommentarer:

  1. Det samme gælder her! Jeg glæder mig også til mine to unger de kommer tilbage i børnehave igen, de har været sammen i 4 uger og de river snart hoved af hinanden så det bliver godt om 2 uger :)

    Så har jeg også lidt tid til mig selv før jeg begynder på arbejde igen og det er jo altid rigtig rart :)

    Forsæt god ferie

    Bedst hilsner
    Jennie

    SvarSlet
  2. Her er vi ved at få lejrkuller efter bare 3 uger med ungerne hjemme. Og ankomsten af en lillesøster midt i det hele har ikke gjort det bedre. Selv om de leger godt en del af tiden, så fungerer de absolut bedst hver for sig pt. Godt de skal tilbage i børnehave på mandag. Tager hatten af for jer og ungerne, at de stadig kan nogenlunde sammen:-)

    SvarSlet
  3. Hvad sker der for unger der konstant går hinanden på nerverne??!!
    Jeg magter det bare ikke :)
    ...og man får flere børn fordi "så får de jo glæde af hinanden" *smiler* og ja det gør de også, men for f..... hvor kan de også slås!
    (lækkert at høre at det ikke kun er dagligdag med skrig og råb her hos mig)

    SvarSlet
  4. Kender det godt...det der med lejr kuller! Vores ferie blev kickstartet en uge for tidligt ved at Kim brækkede tåen til fodbold...storetåen vel at mærke, og så skal man have skinne på helt op til knæet (så han har været hjemme i 4 uger nu!) Altså det var kun de første 2 af dem han havde skinne på:-) Oscar og Victor har begge haft skoldkopper og vi har haft en uge i en ferie hytte med regn fra start til slut...hmm...kald lige det her ferie een gang til:-) Men hygge er det også blev til...masser, heldigvis! Men NU er jeg ved at være kørt flad af at servicere alle de syge (både store og små:-) så jeg glæder mig lidt til at alle mand skal afsted igen...
    Knus Malene

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.