torsdag den 30. juni 2011

TO-DO

Jeg hopper med på Mette's to-do vogn. Fantastisk koncept! Jeg har store forventninger til at det kan holde mig i ørerne, så jeg får streget noget på min laaaange liste.
Mit første to-do projekt er faktisk allerede igang. Der skal nemlig babysikres herhjemme. Først og fremmest er det storebrødrenes farlige legetøj der skal af vejen. Alle små dimse, dutter og dimsedutter skal i behørig afstand af gulvet. Derudover skal der generelt bare ryddes op i det legekaos vi holder os i stuen for tiden.
Så det er altså min to-do for den næste uge.
Pæne legetøjshylder og småsager væk fra Alfreds kravlende hænder og undersøgende mund.

Sorteringsarbejdet er igang.
Det er altså ikke så pænt vel! Ligger der bleer i en legetøjs lastbil? Tsk tsk tsk....

10 kommentarer:

  1. Nej, det er ikke pænt, men man kan se at der leves - og det kan jeg li'!
    God arbejdslyst!

    SvarSlet
  2. Straks tænker jeg på den dialog der var i gang tidligere, hvor man klandrer os bloggere for at vise et glansbillede af vores liv! Fedt Ulla at du viser rod, så er jeg ikke den eneste der ikke altid laver stillben af det jeg vil vise frem. For vi er jo kvinder i en dagligdag med masser af børn, leg, rod og vasketøj. Hurra for din sortering, jeg er i gang med krea-rummet(!) Tror det blir godt, nu skal det jo være værdigt for mit nye strygebrætsbetræk :)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Dejligt at se, at det ikke kun er herhjemme det kan se sådan ud ;)
    Jeg er også hoppet med på det fantastiske koncept og har netop fået vinget "Projekt Sandkasse" af på den laaaange liste - skønt!!!
    Men jeg er selvfølgelig også med i næste uge, for det virker altså! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Ja velkommen i TO-DO klubben, det er virkelig en alletiders motivations projekt. God arbejdslyst til dig.

    SvarSlet
  5. Det är tur att man har to do lister...tänk hur livet hade sett ut om man inte hade något intresse?!

    SvarSlet
  6. Kan ikke lade være med at synes det ser hyggeligt ud. For der leves da kan man se. Man kan se der er gang i den både hverdag og fest.
    Men selvfølgelig frømmer vi ikke alle sammen om at få rydet rodet væk fra hjørnerne - det er hvert fald det der har stået på min to do liste i denne uge:-)

    SvarSlet
  7. Christina, ja det da bedre end et fuldstændig minimalistisk hjem, hvor man slet ikke kan se at der bor børn :-)

    Binemor, ja den dialog vil ingen ende tage, og den skal nok komme op igen. 99% af tiden viser jeg da også de pæne sider af mit liv frem her på bloggen, for selvom det da kan være interessant at se hinandens rod ind imellem, så er der jo trods alt mere inspiration at hente, når man lige har svinget støvkosten.
    Jeg forstår faktisk ikke helt hvorfor det skal være så galt at vise det pæne frem? Er det ikke det alle kulørte blade (som også vil inspirere) gør? Man ser da aldrig et boligblad med en reportage af et rodet hjem. Faktisk bliver der endnu mere pyntet på sandheden, for der bliver ikke bare ryddet op i hjemmene inden fotografering - der bliver også lige flyttet lidt rundt på ting og sager af en indretningsarkitekt, så det kan være helt perfekt, hvilket jo naturligvis er for at inspirere mest muligt.

    Jeg synes faktisk netop at man hos os bloggere ser et mere nuanceret billede end i bolig-, mode- eller børnemagasiner, fordi vi også ind imellem viser det grimme fra vores liv. Om det er rod i hjemmet, morfrustrationer, familieproblemer eller nogle mørke sider af vores personer.
    Alle ved vel godt at hjemmet ikke i virkeligheden altid ser sådan ud i bladene, og sådan er det jo også her i blogland. Vi ved da også godt at der er leverpostejfarvede tirsdage. Det er bare ikke så interessant som lyserøde lørdage vel?

    Hvis man har behov for at læse sensationsnyheder, så kan man jo købe sig et sladderblad, hvor de kendte bliver hængt ud for alt det ikke-glasbilled-agtigt i deres liv, som pillen næse, se sur ud når man går med sin partner på gaden (skilsmisse i sigte!), kæmpe brandert med dertilhørende ubehøvlet opførsel, appelsinhud, grim uden make-up mm.

    Ja, det er bare min lille mening :-)
    Pøj pøj med oprydning i krearummet. Et sted der også altid trænger til en kærlig oprydningshånd herhjemme :-)

    Tina, ja det er en super måde at holde sig selv til ilden med alle de gøremål. Hvor er din sandkasse blevet fin, og et superskønt legehus er det også.

    Ævlebævle, mange tak. Jeg er også meget sikker på at jeg nok skal få en masse fra hånden.

    Re-dizain, ja dejligt med en masse kreativt at gå igang med altid :-)

    Frk. Holm, ja og selv efter denne oprydning skal der nok komme til at se sådan her ud igen :-) Men så længe småtingene bliver væk fra gulvet, så er jeg tilfreds.

    SvarSlet
  8. Åh. hvor er det dejligt at se, at der er andres hjem, der også bærer præg af, at der bor børn i huset. Her fra min plads i sofaen, kan jeg se på en bunke børnebøger på sofabordet og i sofaen, en gåvogn midt på stuengulvet, en bunke duploklodser i den anden ende af stuen samt en mere eller mindre hel brio togbane plus det løse... Har det egentlig bedst, når mit hjem osv er ryddeligt, og der er orden i tingene, men heldigvis er jeg blevet meget mere afslappet omkring det, jo flere børn jeg har fået, for hvis jeg skulle rydde op hele tiden, så var jeg vist gået ned med stress...

    SvarSlet
  9. He he... Det ligner noget jeg kender;o) Jeg har haft så mange odrer der skulle laves inden vi tager på ferie, så vi har ikke ryddet op i den sidste uge;o) Det kan ses;o) Tror dog ikke vi har bleer i en lastbil...;o)

    SvarSlet
  10. Skønt du er med - jeg lover dig det virker.....jeg har knoklet på med ukrudt og oprydning nærmest minutter før jeg har udgivet indlæg - hvad sker der lige...:-) Og det bedste er jo, at mand og børn kan se en forskel (der skal åbenbart så meget til) :-)

    Jeg skal heldigvis ikke igennem den store børnesikringstur (har jo fået børnene så tæt) men ret vigtig to-do så mon ikke du kommer godt i mål :-)

    Knus

    PS. Oprydning og vasketøj - jeg har opgivet for længst så slipper jeg for den stress haha.....ej du ved hvad jeg mener - det er jo skruen uden ende med mange børn :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.