torsdag den 30. juni 2011

På gensyn Lullaby.dk

På min ferie har jeg truffet en beslutning......
Min webshop forbliver lukket lidt endnu. Jeg forklarer:

Alfred kravler, rejser sig op ad ting og er i det hele taget bare all over the place, og har brug for at jeg passer på hans små lemmer 24/7. 

Børnehaven er ferielukket frem til starten af august så de to store drenge er også hjemme 24/7 (de er dog lidt bedre til at passe på deres egne lemmer end Alfred). 

Bo skal på træningslejr og i det hele taget bare være meget væk her under træningsopstart med dage med dobbelttræning samt træningskampe. 
Når træningsopstarten er slut går sæsonen igang, og fordi hans hold klarede sig så godt i Bundesligaen - det tyske svar på superligaen (ja, det er jo kvinder jeg skriver til, ikk - og til de af jer der ikke ved hvad Superligaen er - Google! :-)), betyder det at de også skal spille europæiske kampe i år. Det er jo super flot at de har været så pisse mega seje, og jeg er pavestolt af ham, glad på hans vegne og alt det der, ikk!!...... 
MEN, det betyder at han har ca. 3 kampe mere om måneden, og dermed er væk 6 dage mere, da de altid skal på hotel dagen inden kamp, så de ikke bliver forstyrret af koner og børn. Det er nok meget godt, for jeg er ret sikker på jeg ville forstyrre ham, hvis han var hjemme!

Med alt dette kan jeg simpelthen ikke få det til at hænge sammen med daglige ordrer og mails, for ikke at snakke om hvornår i alverden jeg skal få tid ved symaskinen?
Jeg ved på nuværende tidspunkt ikke hvornår jeg igen åbner op. Rasmus skal starte i skole efter ferien, så han kan nok også godt bruge en nærværende mor.

Jeg beklager meget til alle jer, der har ventet på at jeg skulle åbne igen her lige om lidt. Jeg håber på forståelse fra jeres side. 
Jeg kommer helt sikkert alligevel til at være kreativ, for det kan jeg jo ikke rigtig lade være med. Skulle der komme nogle sager fra min hånd, så bliver de sat til salg her via bloggen eller på blogshoppen (hvor der også nok skal komme det lovede stof til salg).
Derudover har jeg masser af indretningsprojekter her i huset. Det er jo ved at være et års tid siden hytten sidst fik den helt store tur, så nu skal der atter fornyelse til, og desuden skal der i den grad Alfred-sikres! Ellers dør baby. 

Jeg glæder mig til at male, tapetsere, hamre og banke. Vores have skal også shines op, hvilket starter med nyt græs på næste fredag. Dermed får Alfred sig et dejligt stort legetæppe, hvor han ikke kan vælte, falde ned, sluge små genstande (med mindre naboens kat har været forbi) eller rejse sig op ad ustabile ting i tide og utide. Bli'r great! Alt i alt bliver der under alle omstændigheder masser at blogge om, så herinde holder jeg ingen pauser. 

Intet indlæg uden billede, så her er et af gårsdagens aftensmad.
Marineret øko svin, tomat/mozzerella salat med grøn peberfrugt, rødløg og basilikum og broccolisalat i en sund udgave uden mayo og med røget mørbradtern i stedet for bacon.

19 kommentarer:

  1. Forstår godt din priotering. Og der skal nok blive tid til at få shoppen på benene igen, når du får dine hænder en lille smule mere fri igen. Må håbe mindstemanden tager sig en god lur indimellem, så du stadig får lidt tid til at være kreativ:-)

    SvarSlet
  2. Somme tider skal der træffes trælse beslutninger :)
    Nyd du nu baby og de andre børn. Shoppen skal nok overleve, dit design er så lækkert og alle skriver jo om det!
    Hmm broccoli-salat uden mayo...uden at være kedelig, ser lækkert ud!

    SvarSlet
  3. Det er selvfølgelig ærgerligt, at shoppen ikke åbner, men forstår rigtig godt din beslutning :-) En rigtig god beslutning, synes jeg - for man kan altså bare ikke nå det hele, hvor meget man end gerne vil.
    Glæder mig dog til stoffet - og håber bare jeg er hurtig nok..
    Kh Stine :-)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Uha det forstår eg godt.... Jeg tager virkelig hatten af for dig hvor flot du tager alt det fodbold... Christian spiller i 2 division herhjemme + fuldtidsarbejde men nogen gange føler jeg det hele bliver for meget og det er mig som gør alting. Men men men vil jo gerne give ham plads og det er jo den mand jeg forelsket mig i så sådan er det jo, men nogen gange så er det hårdt at det er en som skal klare det hele:)
    Så virkelig hatten af for dig:)

    Så helt forståligt at du har længere ferielukket:) Det lyder spændende med stofsalg når man nu elsker din samling:)


    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  5. Du har jo masser at se til Ulla! Kan godt forstå dig, men havde nu sådan håbet, at jeg kunne nå et købe en Kram dragt når du åbnede igen, og inden jeg skal føde, har termin 31. august. Så det X'er jeg stadig for! :)

    SvarSlet
  6. Kære Ulla
    Jeg forstår dig til fulde. Dit indlæg rammer lige ned i alle de tanker, og følelser, jeg selv går med i øjeblikket. Omend nok i noget mindre målestok, jeg har jo ikke min egen shop. Men tanker om hvordan eventuelt butikssalg, blogtid m.m. er foreneligt med mit familieliv, og med det faktum at min barsel snart slutter.
    Jeg er oprigtigt i tvivl, men en beslutning må træffes. Tak for dit indspark.
    Jeg synes du har truffet et klogt valg, og du lyder heldigvis også helt afklaret!
    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Jeg syns du er "off the charts" cool Ulla - SÅDAN at træffe den beslutning! Det kan jeg sku godt forstå (det går jo heller ik at "baby dør" - vel Karsten????!!!!:-)

    Tag din tid og gør det du ellers gør, for det er du ski´ go til:-)

    Kæmpe knus fra
    Malene

    PS. Lækker aftensmad....nu er jeg lidt ked af de danske deller med sovs, kartofler og kogt blomkål som vi skal ha til aftensmad!!! :-)

    SvarSlet
  8. Familien er bare vigtigere end alt andet, jeg forstår godt din beslutning. Det ser i øvrigt ud til at I fik lækker aftensmad i går:)

    SvarSlet
  9. Sådan Ulla - med aktiv baby i huset er der virkelig heller ikke meget tid tilbage til noget som helst. Sofia er også all over og har allerede blå mærker fordi hun altså er lidt for lille til noget af det hun har gang i....:-)

    Åben først shoppen når du virkelig har overskud til det ellers er det næsten allerede en stressfaktor. Det skulle jo gerne være sjovt og ikke sur pligt :-)

    Klog beslutning - knus herfra

    SvarSlet
  10. Det lyder da som en meget fornuftig beslutning! Det er sikkert ikke helt nemt at nå frem til sådan en afgørelse, men at bruge tid med sine børn kan vist ikke være nogen forkert beslutning:-) Sejt at han allerede kravler rundt over det hele ham Alfred, men det kræver næsten et par øjne i nakken med sådan en lille trold der pludselig er OVERALT!!:-)

    SvarSlet
  11. Respekt for din prioritering! Det er så vigtigt at vi er med vores børn mens de stadig gider have os med! Og jeg kan kun sige at jeg gladeligt venter på at shoppen åbner og ser frem til stofsalget...kreativiteten venter "for no man" - men det gør forretning da selvfølgelig!! Håber du nyder Alfred!

    SvarSlet
  12. Jeg forstår godt og tager hatten af for dit store overskud!

    SvarSlet
  13. Hatten af for dig, det kræver mod og vilje at vælge fra....det er sku´meget sværere end at vælge til ;O)

    Nyd dine skønne drenge, den tid kommer ikke igen!

    SvarSlet
  14. Tak for jeres kommentarer. Hvor er I bare søde :-)

    Jeg er helt afklaret med at holde lukket, for jeg kan jo altid vende tilbage til forretningen igen.
    Jeg kan jo ikke spole tiden tilbage og få tid og nærvær med mine små børn igen, og tænk - det er sidste gang jeg har en baby i huset. Det skal da nydes!

    SvarSlet
  15. Hvor er du sej! At prioritere sin familie er bare det allervigtigste - og det er der SÅ mange der har svært ved. Så thumbs up - skønt med rigtige mennesker med rigtige prioriteringer! ;-)

    Glædelig fredag,

    /Maria

    SvarSlet
  16. Hej Ulla
    Jeg forstår meget godt din beslutning, for man kan ikke spole tiden tilbage og nyde de små poder...
    (Havde dog ellers håbet på et godt Danefæ udsalg hos dig :( )

    SvarSlet
  17. Årh... Du laver så mange smukke ting og jeg nåede ikke at handle nogle af dem. Suk! :) Men fuld forståelse. Jeg skal dog lige høre dig om en lille ting. Jeg har ventet på at 1. juli skulle komme, for så skulle jeg lige have fingre i det grønne stykke fløjl du havde til salg. Er det mon muligt endnu?? min mail er mie_johansen@yahoo.dk
    God sommer og god vind med projekterne!
    Hilsne MIe

    SvarSlet
  18. Hej Ulla

    Beklager jeg skriver her, men jeg har ikke kunnet komme i kontakt med dig på anden vis.

    Jeg har - efter aftale med dig - returneret noget købt tøj under din ferie, men aldrig modtaget penge retur. Vil du ikke sende mig en e-mail soergel.andreassen@gmail.com

    På forhånd tak.

    Med venlig hilsen
    Camilla Andreassen

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.