tirsdag den 28. juni 2011

Loppemarked i Rørvig

Selvfølgelig var jeg på loppemarked i Rørvig.
Det er et skønt loppemarked med en masse virkelig fine ting, men kræmmerne ved skisme også godt hvad de skal have for deres ting! Eller måske er jeg bare ikke vandt til at gå på loppemarkeder i Danmark, hvor det er retrosagerne der er udbud og efterspørgsel på. Det er jo ikke ligesom her i Mainz, hvor jeg er den eneste der gider at eje de underlige blomstrede ting i grimme farver.


Til trods for de høje priser kom jeg dog ikke tomhændet hjem. Det blev til to gamle dåser (100 kr. samlet), et nyt svensk stort kludetæppe (250 kr.), Lidt træleg (125 kr.), en Erik Kold dåse (65 kr.) og en blå emaljekande (100 kr.!! Men jeg var soooo in looove).


Udover disse ting købte jeg også et ultra smukt mere end 100 år gammelt vægskab i sart lyseblå med blyindfattede ruder i lågen.
Jeg var forelsket på stedet, og damen der solgte mig det var så sød og fortalte at skabet stammede fra hendes morfars barndomshjem, og at han som voksen skiftede nettet i det der oprindeligt var et flueskab ud med de blyindfattede ruder. Senere har hendes mor og far brugt skabet til at have en karaffel og små krystalglas i. Jeg elsker når ting har en historie. Jeg måtte smide 500 kr. for skabet, hvilket var dagens bedste køb. Det var dog lidt af en logistisk udfordring hvordan vi kunne få skabet med til Tyskland, da bilen var proppet til bristepunktet på turen mod Danmark. Det lykkedes mig at få fikset det, så det nu står i min århusvenindes københavnerkærestes lejlighed. Derfra skal det nok nå til Århus og hjem til mine forældre, som så kan tage det med herned, når de kommer i august. Jeg glemte at få taget et billede at det, så det må I have til gode. Det er ræddi pææænt!

7 kommentarer:

  1. wauw siger jeg bare. Der var da også lige et par ting på billederne, som gerne måtte stå i mit hjem ... Glæder mig til at se billeder af skabet. Det lyder såå fint.

    SvarSlet
  2. Ooohh.. her var det mye fint! Er redd jeg ikke hadde klart å kontrollere meg selv her. Takk for titten!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare fint ud :)
    Den dukke du fik af lisbeth, forelsket jeg mig hovedløst i, og måtte hjem og fortælle kæresten om den.
    Og lige om snart får Vito en i 2 års fødselsdags gave :0)

    SvarSlet
  4. Heisan Ulla
    Himmel og hav for et outstanding loppemarked! Er det slik loppemarkedene i Danmark er tar jeg første ferje over Skagerak!
    Fin dag til deg!
    Stor hilsen fra Kaspara og Norge

    SvarSlet
  5. Tine, ja hvis vi kunne have haft det i bilen, var der også røget nogle af de skønne møbler over kræmmerdisken :-)

    Siri, det var også svært at begrænse sig kan du tro! :-)

    Tina, ja de dukker er bare så fantastiske! Hvor er han heldig ham lille Vito, at han snart får sig en Lisbeth-dukke ;o)

    Kaspera, ja det er virkelig et godt loppemarked og jeg besøger det hvert år, når vi er i Rørvig. Jeg går ikke så meget på loppemarkeder i Danmark, så jeg ved ikke om det er den generelle standard. Ville ønske at jeg kunne finde ligeså skønne gamle møbler her i Tyskland, men desværre er de hernede mesre til mørkt træ og tungt design, hvilket er ret langt fra det lette skandinaviske pastel look jeg går efter :-)

    KH Ulla.

    SvarSlet
  6. Rørvig priser og Odsherred priser i det hele taget på genbrug er ingenting i forhold til Københavnerpriser.
    Ahh ok, nu er det turistsæson, så det kan godt være at priserne lige får et nyk opad lige nu, men stadig. Jeg er himmelfalden hvis jeg får forvildet mig ind på et københavnsk loppemarked.

    Fine ting du fik med hjem og ØØØV at jeg ikke nåede at få mødt dig nu vi var så tæt på hinanden.

    Knus

    SvarSlet
  7. Synne, ja det var så super ærgerligt, og du kan tro jeg tænkte på dig mange gange! Havde bare ikke en eneste dag hvor der var plads til kaffedate. Enten var jeg alene med de tre unger, eller også var manden lige kommet tilbage fra landsholdslejr og der skulle være familiekvalitetsdage eller også havde vi gæster i huset eller var i København - suk! Det må blive næste år ;o)

    Jeg er glad for at høre at jeg ikke er blevet taget totalt i r... på det loppemarked :-)

    Knus.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.