mandag den 27. juni 2011

I ♥ Rørvig


Jeg undskylder endnu engang, at jeg ikke kan begrænse mig og i den grad billedespammer jer for vildt!
Hvert eneste sommer når vi er hjemme i Danmark, så har vi vores base i Rørvig. Her kommer venner og familie på besøg og i de 3-4 uger vi er der, er sommerhuset fuld af liv, glæde, hygge, god mad og latter.
Bo er kommet i Rørvig lige siden han var barn, så for ham er stedet fyldt med nostalgiske minder. For 8 år siden hev han så mig med til den lille hyggelige havneby for første gang, og jeg forelskede mig hovedkulds - både i manden og i byen :-)
Vi er kommet der hvert år siden og for både børnene og mig, er det nu også blevet til et sted hvor verden omkring os står stille og det kun handler om at være sammen og nyde den sparsomme tid vi har i Danmark. Drengene snakker om Rørvig hele året rundt. Især når vi nærmer os sommerferien, så begynder samtalerne om alle de ting vi skal lave i Rørvig og om de mennesker, hvis selskab vi skal nyde.
Fange krabber på molen, købe fisk på havnen, hoppe i klitterne på den store strand, bade på den lille strand, spise isvafler, jordbær og ærter, holde Rasmus' fødselsdag, tage et smut til København for at gå i Tivoli og et smut mere derind for at gå i biografen og se en børnefilm med dansk tale.
Der er ingen tvivl om at børn elsker tryghed og gentagelser. Især når der er tale om gentagelser af de bedste ting i livet. Vi kunne tage dem jorden rundt, og de ville stadig udnævne Rørvig til deres allerbedste favoritsted.

Vi er netop idag kommet hjem fra Portugal, hvor vi har nydt 8 dage i bagende sol sammen med mine forældre. Dejlig ferie, som jeg nok også skal billedspamme fra. Før jeg når så langt har jeg dog en del indlæg fra Danmark jeg lige skal have ud af hovedet og ind på bloggen. Kronologi må være kodeordet i den sammenhæng. Dejligt at være tilbage og jeg vil straks bevæge mig rundt og se hvad der er sket her i blogland. Jeg skylder et hav af kommentarer - både på egen blog og hos jer. Jeg ELSKER jeres kommentarer på mine indlæg - hver og ét - også selvom jeg det sidste stykke tid ikke har været online til at kunne udtrykke min glæde. Det bliver anderledes fra idag, hvor jeg er tilbage for fuld skrue (selvom jeg har lovet mig selv og familien at være lidt mindre online og knap så meget en net-junkie som hidtil - så for halv skrue må jeg hellere sige).

28 kommentarer:

  1. Orv, det ser ud som om I har hygget! Fantastisk stemningsfulde billeder :-)
    ...og man bliver jo helt sulten...

    SvarSlet
  2. Ja, det var nogle skønne uger vi havde, og vejret var i år for en gangs skyld med os. Det er ikke altid at den danske sommer har indfundet sig i juni :-)

    SvarSlet
  3. Skønne skønne billeder Ulla...jeg føler mig hensat til en tid, et andet sted, en verden hvor alt kun er godt, et Danmark fra gamle danske film...ment på den aller bedste måde! Netop sådan burde alle ferier være - og samtlige billeder viser jo alt hvad der er toppen af poppen af dansk sommer:-)

    Dejligt at du er "tilbage" - du har været savnet:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  4. Åh Ulla, sikke fantastiske billeder - det er tydeligt at det har været en vidunderlig ferie!
    Jeg glæder mig til flere indlæg og flere billeder :-)

    Og et løfte lignende dit, er jeg også ved at afgive...

    SvarSlet
  5. Skønne billeder! Vi har sommeren over os nu og nød at hive baljerne frem fra skuret i dag, fylde dem og se ungerne boltre sig i det kolde vand :)

    SvarSlet
  6. Velkommen tilbage Ulla Bulla

    Hvor ser det bare fuldstændig vidunderligt ud og hvor er det bare rigtigt det med gentagelserne og børn. Det eneste børn har brug for er nærvær og kærlighed og det er tydeligvis de perfekte rammer i har at gøre med i Rørvig!

    Lækre lækre billeder - som altid!!

    Kram

    SvarSlet
  7. Tak for alle de skønne billeder! Man kan da ikke andet end glæde sig til forestående ferie med dem på nethinden ;)

    Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet ved din ambition om at være mindre netjunkie. Det er vist også en ambition her.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Hej Ulla

    Velkommen tilbage dine indlæg har været savnet :-) Flotte billeder fra en fantastisk ferie ser det ud til. Vi bruger også alle timer ude i øjeblikket - Kim og jeg vil ud og nyde en stille stund i haven om lidt for sommeraftner i DK er nu også helt specielle :-)

    Knus

    SvarSlet
  9. Ahh, det ser vidunderligt ud. Det er dansk sommer når det er bedst. Kan godt forstå at det er et af sommerens højdepunkter.:-)

    SvarSlet
  10. Jeg ved ikke, om jeg før har kommenteret, men nu må jeg gøre de. Jeg elsker din blog! Den er simpelthen så positivt inspirerende og rigtig god for mig at læse. Tusind tusind tak. Og så siger jeg som de andre: fantastiske billeder!
    Sofie

    SvarSlet
  11. ihhh du laver så fede billedindlæg. DU er dælme go til det der med billeder :O) de er skønne, og man fornemme virkelig den stemning der er.. Får helt lyst til, at finde et sted vi kan tage til hvert år, og hygge med sønnemanden og de næste unger der kommer.
    Go ferie fortsat :)
    Kh. Susan

    SvarSlet
  12. Sikke nogle dejlige billeder- det ser ud til, at i rigtigt har hygget!

    Velkommen tilbage - glæder mig til, at se dig give den gas på bloggen- omend kun halv skrue! ;)

    Sommer hilsner fra
    Christina

    SvarSlet
  13. Hvor ser det da bare skøøøønt ud! Rigtig dejlige billeder..

    SvarSlet
  14. TAK for billedspam. Min ferie er først lige begyndt, men jeg blev så klar af dine skønne billeder! Nu skal mig og drengene bare på tur - øjeblikkeligt! Især de skønne billeder af badning og spisning inspirerer mig! God sommer fortsat!

    SvarSlet
  15. De billeder jo indbegrebet af DANSK SOMMER! Hvor ser det dejligt ud, rigtige mindebilleder.
    Glæder mig til at læse/se flere sommerferieindlæg fra dig.

    SvarSlet
  16. dejligt at have dig tilbage :)
    Tænkte på når du laver patchwork er der så noget inde i dit stof eller ligner det bare fordi du har strøget bukningerne?

    SvarSlet
  17. Ser virkelig afslappende og dejligt ud! Er dog glad for at du er tilbage i blogland igen :)

    Jeg er nysgerrig efter at vide hvad projektet med sekskanterne er?

    SvarSlet
  18. Fantastiske billeder som bare oser af hygge og ferie :O)

    SvarSlet
  19. Velkommen tilbage i blogland:-) Og super lækre billeder fra ugerne i Rørvig. Den danske sommer, når den er bedst. Glæder mig til at høre mere om jeres ferie både her og i Portugal.

    SvarSlet
  20. Hvor ser det skønt ud det hele :)
    Dansk sommer når det er allerbedst!!

    Men du har nu været savnet herinde :)

    SvarSlet
  21. Arh,, tak for dejlig billedspam.. Jeg vil også til Rørvig!!.. (ell så sent som vi er ude med at begynde at tænke på ferie, vil det egentligt bare være rart at... ja rent faktisk bare at komme på ferie.. ).. :)

    SvarSlet
  22. Sikke nogle dejlige billeder Ulla og det ligner/ser ud til en rigtig dejlig ferie:) jeg håber vi en dag kan have et sommerhus hvor vi plejer at låne Christians bedsteforældres sommerhus - det lyder som samme koncept som jeres ferie. Vi har været afsted de andre år - men tror vi bliver hjemme denne sommer pga min mave og en måske kommende tidlig fødsel. Men dine billeder har fået mig til at genoverveje det.... Vi må se:)

    Din sættekasse bliver faktisk sendt imorgen så den er snart på vej og håber du bliver flad for den:)

    Mange sommerhilsner Vicki

    SvarSlet
  23. Tak for jeres dejlige kommentarer og ja - det er virkelig Danmark når det er allerbedst. Noget intet andet sted i verden kan hamle op med!

    ....og tak fordi I nyder mine billedindlæg. Indimellem kan jeg godt føle mig sådan lidt eksibitionistisk med alle de private familiebilleder jeg poster, men jeg elsker at tage billeder og synes det er fantastisk at have et sted hvor jeg kan få lov til at vise dem. Derudover er det jo dejligt for familien hjemme i Danmark, at de sådan kan følge med i vores gøren og laden på (næsten) daglig basis ;o)

    Tumling, det er sekskanter af pap der er inde i stoffet, så de ser stive ud fordi de er det ;-) Du kan finde mange vejledinger til patchwork rundt omkring i blogland. Prøv at google Patchwork DIY, så vil der sikkert komme en masse frem :-)

    Katrine, planen med de store sekskanter er et patchworktæppe i juniorstørrelse til Alfred. Nu må vi se hvornår det bliver færdigt. Nåede det nemlig ikke i ferien :-)
    Inspirationen til tæppet har jeg fået hos Mirjam med bloggen www.aebleblomst.blogspot.com. Hun har lavet et super skønt et af slagsen til sin søn!

    Vicky, det lyder vel nok godt. Glæder mig rigtig meget til at få den :-)
    Åh, kan godt huske hvor lidt man magter med stor mave og graviditetsgener. Især hvis terminen nærmer sig. Dog er det altså også skønt at få holdt ferie og gøre nogle af de ting man måske ikke lige kan, så snart baby først er ankommet.
    Ønsker jer i hvert fald en skøn sommer uanset om det bliver hjemme eller i sommerhus :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  24. Skøn billedespam :) Det ser ud til at have været en dejlig ferie :)

    SvarSlet
  25. MEn så ka man jo ik vaske sit tæppe :S

    SvarSlet
  26. Tumling, jo for pappet skal tages ud når man har syet sekskanterne sammen ;o)

    SvarSlet
  27. Hvor er det skønt at se sit eget sommerland igennem din linse - ser ud til at i havde det vidunderligt. Også jeg har gået mine barensko i Rørvig alle mine somre, og jeg har det på samme måde som dine børn. Nu hvor vi selv har hus deroppe kommer der ofte vidunderlige gamle minder og billeder frem på min nethinde. Var i weekenden på Nakke hage og gå tur, var mig absolut yndlings sted som barn.

    Dejlig sommer til dig - KH Karen Marie

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.