onsdag den 18. maj 2011

Min to-do liste.

Jeg har modtaget en udfordring fra Tina, som i alt sin enkelthed går ud på at jeg skal vise min to-do liste frem her på bloggen. Uha, mon der overhovedet er plads? Jeg har forskellige to-do lister. Jeg har en "dagens to-do liste" og en "ugens to-do liste" og så har jeg den med alle de overordnede projekter jeg drømmer om at færdigggøre/skyde igang.
Det bliver et lille miks af de tre jeg viser - i tidsprioriteret rækkefølge.
(og ja - som man kan regne ud, så er dette jo en klassisk overspringshandling!)

Dagens:
Ordne alle mulige praktiske ting med min tyske revisor - telefonmøde senere idag!
Færdiggøre suttekæde ordre til Din Babuska.
Vaske tøj.
Sy dåbsgave.
Sende dagens udsalgsordrer.
Svare på alle nogle mails. Når ikke dem alle - sorry!
Sætte bøllehatte og skjorter til salg på shoppen (nåes ikke!)

Ugens:
Pakke til sommerferie om to dage.
Købe de sidste ting ind til sommerferie.
Klargøre sekskants patchworkprojekter til sommerferien.
Sy bestilling fra veninde i Danmark med lille ny babydreng.
Lave ekstranøgle til gartneren.
Finde shoppingtips, gode restauranter, børneaktiviteter mm. til vores 3 dages Berlinferie.
Sy rejsemappe til at have alle vores billetter/pas/papirer i. Er klippet op!
Sy sommertæppe til Alfred. Er klippet op!
Sende webshoppen på sommerferie.

Fremtidige:
Sætte stof til salg.
Sy alverdens Lullaby kreationer der er på tegnebrættet/klippet op/udtænkt.
Tapetsere klædeskab på Alfred's værelse.
Male og tapetsere Ikea skammel til Alfred's værelse.
Lære at hækle.
Male chathol i soveværelset.
Male stol i soveværelset.
Omtapetsere skab i soveværelset.
Indrette drengenes værelse, når køjesengen leveres først i juli.
Finde et andet sted at opbevare ting end i Alfred's tremmeseng, så han måske (hvis mor bliver klar) kan flytte ind på sit eget værelse efter sommerferien (eller når han bliver 18!)
Lære Alfred at sove igennem.
Lære Alfred at man ikke skal lege kl. 4 om natten.
Sy penalhus til Rasmus inden skolestart.

Tak Tina, for udfordringen. Skønt med en lille overspringshandling ;o)
Jeg sender udfordringen videre til Mette, Louise og Dorte. Håber I vil lege med.

Billederne har har intet med to-do listerne at gøre. Det er min lille Alfie mus der øver nye fysiske færdigheder.

10 kommentarer:

  1. Hvor er han sød, det ligner jo armbøjninger han er i gang med :o)

    Dagens to-do her hjemme, udover arbejde, er at få bagt lidt boller, cykle med datteren til tandlæge og hente sønnike i eftermiddag.

    Og tak for inspiration til børnefødselsdag, jeg fik lige et par gode idéer til min datters 8 års fødselsdag til juni...

    Du har den skønneste blog og jeg nyder at læse dine indlæg og se dine billeder...

    God dag!

    Kh. Maria

    SvarSlet
  2. Tak for de søde ord - de varmer :-)

    Ja, han har gang i den helt store work-out for tiden, ham Alfred ;o)

    Ha' en dejlig dag!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. Just want to say how much I enjoy your blog, it's so inspiring! Do you ship any of your fabrics to Great Britain?

    SvarSlet
  4. Hi Alice.

    Thanks very much! That means a lot to me.
    I ship all over Europe :-)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla,
    Når du har lært Alfred at man ikke skal lege kl 4 om natten, gider du så lære Sylvester det? NØJ hvor er man bare træt og med lillebitte tålmodighed på det tidspunkt:-)
    Sjov leg ellers, og sikke søde billeder:-) inden du får set dig om så kravler han da:-)
    Rigtig god dag
    :-) Ninna

    SvarSlet
  6. Ja, der er ikke nogle der skal komme og sige at det er ren leg at være hausfrau - det kan jeg også selv skrive inder på :)

    Du skriver at du skal sy sommertæppe til Alfred.
    Hvad gør du anderledes nå du syr sommertæpper frem for "almindelige" tæpper? Altså gør du tæppet tyndere med en lettere pladevat eller...?

    SvarSlet
  7. Sikken to do-liste! Det var sjovt med et lille indblik i dine gøremål :)

    Håber at du bliver helt sommerferieklar snart.

    Ønsker dig en god dag & håber at du når det du vil :)

    Skønne billeder af Alfred!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Nøj hvor er han bare dygtig Alfred. Og det ligner bare en super skøn hyggelig fødselsdag. Det jeg kan huske vi legede i min barndom i tyskland var noget med Unter dem Topf, hvor vi fik bind for øjnene også skulle finde frem til gryden med en grydeske, mens vennerne prøvede at guide en. Skide sjovt!

    Nå men sikke en to do liste og jeg ser frem til når du sætter noget stof til salg en gang ;0)

    Mvh Dorthe

    SvarSlet
  9. Kære Ulla

    Sikke nogle gode, og lange, to-do lister. Jeg håber du når det hele, en dag ;-)
    Jeg tager gerne imod og viser min list(er) frem - men det bliver lige om et par dage, når jeg igen er på matriklen ;-)

    Fantastisk dygtig han er ham Alfred! Han har da fart på :-)

    Fik ikke lige kommenteret dit tidligere indlæg, men sikke da en fødselsdagsfest - det ser helt fantastisk festligt ud! Kan godt forstå hvis ungerne nød det i fulde drag!

    Kh Louise

    SvarSlet
  10. Hej Ulla
    Rigtig god ferie i Berlin - suk gad godt være der lige nu :-)

    Jeg tager gerne udfordringen med to-do-listen op - selvom det nemt kan blive et ret så langt indlæg :-)

    Sjovt at se billederne af Alfred - Sofia gør nøjagtig det samme og indimellem en masse rokken, så hun nogle gange falder på hovedet fremover - av!

    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.