lørdag den 14. maj 2011

Invitation til sommer bloghygge i Rørvig

Nu vil jeg altså også lege! Jeg må da næsten være den eneste i krea-blogland, der ikke har mødt nogle medbloggere irl. Især efter det fantastiske marked med dertilhørende lejrskole i den forgangne weekend, som jeg med misundelse har kunnet følge rundt omkring i blogland.

Derfor vil jeg gerne invitere til sommer bloghygge i Rørvig i juni. Nærmere bestemt i uge 22 og nærmere bestemt i et hyggeligt og charmerende stråtækt sommerhus med en dejlig stor have. Rørvig ligger i bil ca. halvanden time fra København, 2 timer fra Århus (med færge over Odden) og 2 timer fra Odense.

Det vil blive enten onsdag d. 1., torsdag d. 2. eller fredag d. 3. juni.
Dette afhænger både af hvor mange der kan de forskellige dage og hvordan det passer ind i vores andre sommerferieplaner, som der langsomt er ved at komme styr på. Vi er jo ikke hjemme i DK så ofte, så det kræver lidt planlægning, når vi gerne vil se hele familien og alle vennerne.

Hvis der er nogle af jer derude der har lyst og tid til at køre mod Nordvest Sjælland på en (forhåbentlig) solrig junidag, og hygge, sludre, spise, dikke lidt på Alfred, gå tur med sand mellem tæerne og lære mig at hækle (winky smiley) , så send mig en mail på ullalentz@gmail.com. (skriv gerne hvilken dag der passer dig bedst).
Det er med lidt kort varsel, jeg ved det, men sådan er vilkårene i min hverdag :-)

UPDATE:
Jeg poster lige lidt flere detaljer, som jeg også lige har skrevet i kommentarfeltet.
Invitationen er for alle med en blog, men selvfølgelig går der en grænse et eller andet sted for hvor mange jeg har plads til ;o) Jeg tænker maks. 15, men der er vi vist heller ikke oppe endnu.
Jeg kan desværre ikke tilbyde overnatning, da mine forældre er på besøg i den uge, for at hjælpe med ungerne (Bo er med landsholdet), så vi er i forvejen en god håndfuld mennesker i huset, som har 8 sovepladser.
Jeg tror mine forældre tager de to store med på en heldagsudflugt, så det bliver mig og Alfred der står for at byde jer velkommen :-)
Jeg tænker at for at kunne få nogle gode timer så starter vi ved 10-tiden med morgenmad/brunch, som jeg nok skal stå for. Man må blive så længe man lyster, og der skal nok være forplejning undervejs. Måske jeg uddelegerer lidt kagebagning, så mit lillebitte køkken i sommerhuset ikke bliver helt overbelastet, men det skal jeg nok vende tilbage med, når jeg ved hvor mange der kan komme.
Det skal ikke koste andet end benzinpenge, og måske kan man finde nogen at dele bil med.
Glæder mig rigtig meget over den fine interesse, og er meget spændt på at møde jer!!


Nu har jeg haft hennafarve i håret i 2 timer, så nu vil jeg gå ud og se hvad det er blevet til. Om jeg har fået grønt hår og det ender med en karseklip eller noget...

35 kommentarer:

  1. Hvilken herlig ide og hvilket fantastisk sommerhus - og hvilken elendig en dato du har valgt (:
    Øv bøv

    SvarSlet
  2. øv, eleverne er ikke engang gået på sommerferien endnu i Danmark..ellers ville jeg enormt gerne.
    KH Mia

    SvarSlet
  3. Hej Ulla.
    Det lyder fantastisk. Dig vil jeg da rigtig gerne møde i virkeligheden og fredag d. 3. juni passer i min kalender, for der har jeg skemafri.
    Kan sagtens lærer dig at hækle.
    Dorte

    SvarSlet
  4. Det var da et dejligt initiativ (og ikke mindst sted!). Jeg må melde mig som en måske'er til jeg lige ved, hvordan det ser ud med eksamen... Men ellers er det lige meget for mig, hvilken dag det bliver.

    SvarSlet
  5. Jeg melder mig også :)
    For mig er dagen også lige meget, bare det er komme ud i blogland i virkeligheden!

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare en god idé - og jeg er sikker på at det ville være hyggeligt at mødes i virkeligheden, men desværre er timingen nok ikke så god for mig, da det er få dage efter min termin og en længere togtur er nok mere end hvad babypigen og jeg kan overskue så tidligt.

    Men jeg håber meget at lejligheden byder sig på et andet tidspunkt :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Åh hvor har jeg bare lyst til at sige ja!! Men jeg ved også at det vil være en meget lang køretur for Martha frem og tilbage på én dag. Hun har endnu ikke været uden sin mor en hel dag og det er jeg ikke lige klar til, så hun skulle jo nok med... Så her er det måske og med dybe overvejelser!

    SvarSlet
  8. Hovsa... og så tænker jeg lige... Mine børn går stadig i skole på det tidspunkt og min kæreste på arbejde, så det er lidt af en svær planlægning du får os ud i;o)

    SvarSlet
  9. Hej Ulla,

    Jeg har sendt en mail:-)

    SvarSlet
  10. Sikke et godt initiativ, det gad jeg bare rigtig godt være med til. Desværre kan jeg ikke, øv øv øv.
    Håber der bliver mulighed for at deltage en anden god gang..
    Kh Stine

    SvarSlet
  11. ihh hvor spændene! jeg skal lige have lidt mere info og kigge i kalender før jeg siger ja.

    Er det med overnatning eller bare en enkelt dag hvor man kommer om formiddagen og kører om aftenen ?
    skal der betales ?
    og må alle komme med ? (altså dem der har blog) ?

    www.marolle.com/blog

    SvarSlet
  12. Torsdag d. 2. juni er Kristi himmelfartsdag, så mon ikke der er mange der - uden lige at tænke over det - har fri den dag samt måske endda om fredagen, ;-)
    Vi skal nemlig til barnedåb den torsdag i Kregme/Liseleje ved Frederiksværk.
    Planen er at kombinere barnedåben med lidt cykelferie, hvis ellers vejret er nogenlunde, så måske kommer vi over på den anden side af Isefjorden til Rørvig en af dagene... Følger lidt med.

    SvarSlet
  13. Kæft, det gad jeg godt! Men desværre ligger det lige midt i eksamenshelvede :-(
    Nå, men jeg håber det bliver en dejlig oplevelse for dig og de andre der kommer med:-)

    SvarSlet
  14. Ville rigtig gerne deltage (på trods af at det er virkelig lang vej for mig), men vi skal desværre flytte den weekend. Håber I får det rigtig fornøjeligt, jer der kan komme:)

    SvarSlet
  15. Super godt initiativ! Jeg kan desværre heller ikke komme, men glæder mig til at høre om dagen.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  16. Åh, jeg vil da også så gerne lege med dig og tror umiddelbart den 3. juni kan passe Eva og jeg godt :-)

    SvarSlet
  17. ihh ville sørme gerne komme forbi, men i uge 22 er vi på kreta og soler os, bader i poolen og nyder familien....øv.

    SvarSlet
  18. Nuuuhjjj Ulla.. Sikke et fedt initiativ - og jeg gad også gerne møde dig iRL... Du er for SEJ i min optik!!!

    Jeg blir nødt til at hoppe over denne gang dog (grundet overbookning i min kalender), men håber det snart kan lykkes!! HAHA, mht hækling er jeg liiiige startet og du kan se mit (ynkelige) resultat i morgen på bloggen..

    Klem Louise

    SvarSlet
  19. Du er så sandelig ik den eneste der ik har været til bloggermøde.. Jeg har heller ik =D

    SvarSlet
  20. Super fint initiativ. Midt i eksamenshelvede duer desværre ikke for mig :(
    Men du skulle til gengæld ikke være i kbh den 19. juni så?
    Kh Anne

    SvarSlet
  21. Hej Ulla
    Jeg vil bare så gerne møde dig. Faktisk skal vi til Kbh. fra 2. juni til 5. juni men jeg kan ikke lige overskue hvordan Rørvig kan flettes ind i vores tur med mand og 4 børn :-) Håber vi kan mødes en anden god gang.

    Knus Mette

    SvarSlet
  22. Uh uh! Og så lige i min baghave :).

    Desværre er jeg næsten allerede så godt som udlånt de dage. Jeg ville dog kunne komme forbi tirsdag eller søndag.
    Ellers så skal du og din familie være velkomne i min lille hule inde ved gågaden i Nykøbing Sj. hvis i er i Rørvig lidt længere tid :).

    Knus

    SvarSlet
  23. P.s. Hihi, jeg kan da også lære dig at hækle ;).

    SvarSlet
  24. Westmose/Mette; hvis det er kan dig og Sofia måske køre med os fra Frederiksberg - så kunne vi være i Rørvig nogle timer og så hjem igen?

    Hvis det er noget kan vi jo lige maile sammen.

    SvarSlet
  25. Godmorgen allesammen, og 1000 tak for jeres kommentarer og interesse!

    Som den opmærksomme Julie gør opmærksom på, så er det jo Kristi Himmelfartsferie torsdag og fredag, så måske det hjælper lidt på de ellers lidt håbløse hverdags datoer jeg har valgt ;o)
    ....eller måske det gør det endnu mere håbløst, da man så har børn hjemme fra skole, men måske stadig en mand der skal arbejde.....? :-)

    Jeg er i hvert fald rigtig glad for at I er så mange der gerne vil komme, hvis I lige kan få det til at passe.
    Jeg vil rigtig gerne møde jer allesammen!!
    Jeg samler lige trådene og ser hvilken dag, der er flest der kan og så bliver det der.

    Marolle, ja alle må komme med, men selvfølgelig går der en grænse et eller andet sted for hvor mange jeg har plads til ;o) Jeg tænker maks. 15, men der er vi vist heller ikke oppe endnu.
    Jeg kan desværre ikke tilbyde overnatning, da mine forældre er på besøg i den uge, for at hjælpe med ungerne (Bo er med landsholdet), så vi er i forvejen en god håndfuld mennesker i huset, som har 8 sovepladser.
    Jeg tror mine forældre tager de to store med på en heldagsudflugt, så det bliver mig og Alfred der står for at byde jer velkommen :-)
    Jeg tænker at for at kunne få nogle gode timer så starter vi ved 10-tiden med morgenmad/brunch, som jeg nok skal stå for. Man må blive så længe man lyster, og der skal nok være forplejning undervejs. Måske jeg uddelegerer lidt kagebagning, så mit lillebitte køkken i sommerhuset ikke bliver helt overbelastet, men det skal jeg nok vende tilbage med, når jeg ved hvor mange der kan komme.
    Det skal ikke koste dig andet end benzinpenge, og måske kan man finde nogen at dele bil med, som Mie foreslår.

    Anne, vi rejser til Portugal 19. juni, så desværre :-(
    Er godt klar over at det er midt i eksamenstiden. Vi har altid ferie på det tidspunkt, da det er der pausen i fodboldverdenen ligger, og vi har altid venner der er pressede med eksamen.

    Synne, du skal være mere end velkommen. Ellers tager vi bare en frokost på Madkunsten. Vi er i Rørvig i 3 uger ;o)

    Nu vil jeg pleje den ene lille tømmermand der sidder inde i mit kranie og banker. Var ude at fejre sæsonafslutning med mandens fodboldklub igår. Fik to glas vin og en sjus og var først hjemme kl. 00.15. Uuuuh, jeg lever livet ungt! ;o)

    SvarSlet
  26. Sørens! Alle tre dage er arbejdsdage for mit vedkommende...Eller det kommer lidt an på hvornår på dagen, det bliver...Hmm - jeg venter spændt på flere detaljer.

    SvarSlet
  27. Jeg ville så gerne, tuller alligevel rundt hjemme og nyder sommeren og barslen - men med barnedåb om søndagen er det måske lige presset nok at sætte kursen mod Rørvig, tænke tænke...

    SvarSlet
  28. Ej, det vil jeg bare gerne! Kan dog ikke lige overskue det midt i eksamenshejset med mindre vi kan lave en hel bilfuld fra Århus... Hvad siger I piger?

    Jeg kan den 3., hvis vi kan lave en Århusbil :)

    Vil SÅ SÅ gerne :) Knus Katrine

    SvarSlet
  29. det lyder SÅ hyggeligt, jeg overvejer lige....

    SvarSlet
  30. Kan forresten også godt den 2. juni

    SvarSlet
  31. "Synne, du skal være mere end velkommen. Ellers tager vi bare en frokost på Madkunsten. Vi er i Rørvig i 3 uger ;o)"

    Uuhm, madkunsten er godt :).
    Lad os skrives ved når vi nærmer os. Jeg smider lige mit mobilnr til dig i en mail.

    Knus

    SvarSlet
  32. det lyder da totalt hyggeligt!
    D.2+3. juni har jeg fri, men er i Odense hele d.3.juni for at passe Kunstfabrikken.
    Så hvis det bliver d.2. og jeg kan få kørelejlighed med nogen, kunne det måske godt være jeg kunne komme med....

    SvarSlet
  33. Gad også godt ;) Hvis det bliver d. 3. juni kan jeg godt. Hvis man altså må, når man kun blogger hver anden uge ;) Men jeg kan lære dig at hækle ;)

    SvarSlet
  34. Hej Ulla

    Nu kan jeg ikke lige finde hoved og hale i hvilken dato det bliver, men jeg vil gerne undersøge om Noah kan blive passet, med mindre manden ikke skal til bold og så skal vi lige låne en bil så jeg kan komme derop.

    Kan det passe det er den 3 juni eller er datoen ikke fastsat endnu?

    Det kunne være hyggeligt at mødes:) og ellers så kunne du også få sættekassen der:)
    Håber ellers I nyder ferien:)

    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  35. Hej Ulla - jeg er lige med på en måske'er, indtil Århus-bloggerne får koordineret..
    Katrine - kanon ide med en vognfuld fra Århus. Hvis det kan arrangeres, er jeg også frisk på den 3., men jeg har altså ingen bil!
    Nadia og jeg har i øvrigt snakket om at arrangere et lille blogtræf her i byen.
    Og Ulla - næste gang må vi mødes i Århus. Hér kigger du jo alligevel forbi med jævne mellemrum :)
    Kh Line

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.