tirsdag den 24. maj 2011

Berlin i billeder II


Vi har haft den skønneste ferie i Berlin. Det er virkelig en storby som går perfekt i spænd med små børn. Rent, pænt og med masser af seværdigheder og oplevelser for de små. 

Jeg er forelsket i byen og endnu mere forelsket i området Prenzlauer Berg, som har en helt fantastisk boheme stemning og en mangfoldighed der favner vidt og bredt. Der er hippier, kunstnere, musikere og alverdens skæve personligheder uden det bliver outreret eller "farligt" for en jyde som mig :o). 
Det emmer af hygge, samtale og liv, og så er det børnefamiliernes mekka. Der er børn overalt og der er plads til børn overalt. Både i bogstaveligste forstand og i overført betydning. Masser af grønne områder med super gode legepladser og aktiviteter for børn. Stemningen er uhøjtidelig og laid back, og så vrimler det med fede butikker og gode og spændende restauranter - alle med udendørs servering som blot skaber endnu mere liv i de små gader. Der snakkes på tværs af altaner, gadehjørner og caféborde og der er altid overskud til en smil. Hvis jeg nogensinde skulle bo i Berlin, så blev det uden nogen som helst tvivl i Prenzlauer Berg jeg slog mig ned!

7 kommentarer:

  1. Det er simpelthen de skønneste billeder du lægger ud for tiden! Ih, hvor det ser ud til, at I nyder livet! Jeg er noget misundelig over det marked der! ;)
    Knus fra Århus

    SvarSlet
  2. Berlin er fantastisk og dine billeder får mig til at længes!
    Fortsat god ferie!

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Skønne, skønne billeder - I er altså en lækker familie:)
    Er selv snart på vej til Berlin - Prenzlauer Berg faktisk:) Kunne jeg mon lokke dig til at fortælle mig, hvor det skønne marked kan findes?
    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Skønne billeder af familien, naturen, lopper - bare Berlin. Ha' en fortsat god ferie :)

    SvarSlet
  5. Det ser bare så skønt ud det hele Ulla...og det gør du og din familie også:-) (Jeg er ret misundelig på at I har shorts og sommertøj på...det kan man ik ligefrem sige at vi gør herhjemme!!!)
    Nu får jeg da virkelig lyst til at komme til Berlin...jeg anede slet ik at det var sådan et fedt sted!
    Knus Malene

    SvarSlet
  6. Hej Ulla!

    Det er ut til I har haft en kanon tur til Berlin med din familie- så kom du endelig der til! Ved ikke om du husker det, men jeg byttet et stykke stof med dig her på foråret (lyserøde elefanter!), og spurgte om du hadde været i Berlin :-) Vi glæder os stadigvæk til at komme afsted om ikke så altfor længe, og det var bare super at du har lagt ind billeder og "restaurant andmældelse". Nyttig at have med! Ha en videre herlig sommer-
    Mvh Rakel

    SvarSlet
  7. Hej Ulla
    Lækker blog og lækkert tøj og hvor er det dog nogle skønne billeder...

    Vil lige høre om du har tid til at hjælpe mig. Jeg har en strækvikle, og jeg vil så gerne i gang med at bruge den til Marius på 5mdr. men jeg kan simpelthen ikke få den til at sidde ordentligt. Og så så jeg jo det billed af dig og Alfred, og nøj hvor sidder den vikle bare perfekt! Så jeg vil spørge om, altså hvis du har tid om du så vil lægge nogle billeder ind trin for trin om hvordan man gør??

    K.h. Mille

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.