søndag den 1. maj 2011

1. maj's loppefund

Idag har jeg været på det gode store loppemarked, som afholdes hver den første søndag i måneden. Klart mit yndlingsloppemarked. Det er kæmpestort og fyldt med både møbler, vintage tøj og masser af skønne gamle ting! Her er hvad jeg efter 1. maj's loppetur kunne hjembringe.


Endnu et fint fad i pastelgrønt (købte et pastelgult sidste gang) samt en fin kande i samme serie.


 Lyseblå firkantet porcelænstallerken, en lille solgul skål perfekt til dip og dressing og en orange emaljekande. 


En gammel smølfeknage i træ.


To helt nye og ubrugte 70'er håndklæder. 


Lidt 70'er sengetøj.


Men det bedste fund af dem alle...... to styks übercool 70'er Hercules cykler!!! Helt ærligt, så tror jeg det er mit bedste loppefund til dato. De er bare så funky og fede og både sadel og styr kan justeres så de kan bruges af både mig og Bo og om et års tid kan Rasmus også begynde at bruge dem. De kan klappes sammen, så de nemt kan tages med på f.eks. sommerhusferie, og så kører de super godt og man sidder helt vildt behageligt på de brede sadler. Jeg fik begge to samlet til den nette pris af 100 euro - altså 375 kr. pr. cykel! Et røverkøb!
Helt nyjusterede og fine. Den røde har lidt rust som jeg vil forsøge at fjerne, men den blå er tip top!
Iiih, hvor er jeg bare glad for dem!



Imorgen skal jeg ud at drøne - weeeee!!

18 kommentarer:

  1. Fede fund - især cyklerne. Det er bare skønt når man kan finde sådan noget godt kram :) God drønetur ;)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle lækre loppefund

    SvarSlet
  3. Altså hvis det er sådan nogle loppemarkeder der er i tyskland, så vil jeg gerne flytte nu!!!
    For hold da op nogle fede ting..

    SvarSlet
  4. Seje cykler, de vækker minder om netop cykelture til stranden fra sommerhuset! Og så endda en i hver sin farve... Heldige rad!
    Er nu også ret vild med den lyseblå tallerken.

    SvarSlet
  5. Hvor er de ultra seje de cykler:)

    SvarSlet
  6. Sikke nogle fantastiske fund..:)
    Sådan et lækkert loppemarked gad jeg godt have i byen;)
    Cyklerne er da for fine..!

    SvarSlet
  7. Fede fede cykler! Er de gode at køre på?? De er i hvert fald fede at se på! Jeg er personligt selv meget kritisk med cykler, og har altid fundet gamle fede loppefund med 'racer/by-cykler' med tynde dæk, hvor man rigtig kan SUSE op ad bakkerne! Men lige nu har jeg dog en af mine favorit cykler.. En gammel damecykel, som overraskende nok er let at cykle op ad bakken, og rigtig rar at sidde på :-)

    SvarSlet
  8. Nu er det snart nok, du kan da ikke blive ved at blære dig og gøre os andre misundelige med dine lækre stof-fund, tsk tsk ( sagt ironisk og med smil på læben)! Tillykke med endnu flere lækre fund! Hvor er stoffet med manden skønt og æblehåndklædet. Giver du et hint når der kommer stof på blogshoppen, eller ligger det der bare pludselig?
    Kh Mia

    SvarSlet
  9. Så mange herlige funn! Elsker spesielt fajansen du har funnet.

    Jeg feirer på bloggen min! Stikk innom og delta på min GIVE AWAY!

    Alle dine lesere er og selvsagt velkommen!

    Klem klem!

    SvarSlet
  10. Superhärliga fynd!!! Cyklarna var ju bara pricken över i! Det lönar sig att gå på loppmarknader:)

    SvarSlet
  11. Å, så gøy det må være på loppemarked i et annet land - så mye fint du har funnet. Syklene var kjempefine :-)

    SvarSlet
  12. hvorfor bor man ikke lige i Tyskland - altså fede ting, du der har fundet

    SvarSlet
  13. Øj - igen lækkerier. Jeg er jo vild med dine stoffund og håndklæderne. Lækkert! Er ved at dø af nysgerrighed over hvornår det stofsalg du har annonceret dukker op :-)

    kh. Mette

    SvarSlet
  14. Årh hvad for nogle lækre fund. Altså, de cykler - wow - så tror jeg sgu at selv jeg kunne lokkes på en cykel...og det kommer fra fruen, der ikke har ejet sådan en jernhest siden hun var 16 år gammel!!

    SvarSlet
  15. Wauw...det er utroligt hvad du kan opdrive af lækre stoffer i dit område. Jeg er som flere af de andre også lidt nysgerrig efter at vide, hvornår mon stofsalget på blogshoppen går i luften!?:)

    SvarSlet
  16. Sikke fund! Det pastelfarvede porcelæn ligner sådan noget jeg altid fylder skabene med - herligt :)

    Og hvor er jeg vild med det blå håndklæde med æbler og hjerter og det øverste stof med piberygende bondemænd!

    Cyklerne er da også et helt fantastisk fund :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  17. 1000 tak for alle jeres dejlige kommentarer! Jeg bliver så glad for hver og én, selvom det nogen gange kniber med at få tid til at svare tilbage.

    Ida, jeg havde også selv sådan en cykel som barn. Den var rød og jeg kan huske at jeg synes den var mega kikset og pinlig at køre rundt på. Jeg ville bare gerne have en rigtig fin 80'er pigecykel :-)

    Kia, man kører super på dem. Man mærker virkelig at det er noget godt kram. Jeg har selv kun taget småture op og ned ad vejen, men min svigermor tog en times tur i skoven på den blå idag, og hun var meget begejstret!

    Jeg skal nok give lyd her på bloggen, når jeg har fyldt blogshoppen op med retrostof :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.