søndag den 3. april 2011

Loppesøndag

Idag har jeg været på det største loppemarked vi har her i området. Det afholdes hver den første søndag i måneden, og det er simpelthen kæmpe kæmpe kæmpe stort! Jeg har endnu ikke præsteret at gå derfra uden at have købt noget, og idag var ingen undtagelse.
Solen skinnede fra en skyfri himmel og den varmede og rødmede mine bare skuldre imens jeg med Alfred sovende i barnevognen slentrede fra stand til stand til stand....

 Præcis sådan en lille tyrolerhytte viewmaster havde min Mormor i en skuffe sammen med hønseringe, da jeg var barn. Når man trykker på skorstenen og kigger ind i det lille hul bagpå ser man fine fotos af sydtyske byer, bjerge og landskaber. Det var ren nostalgi da jeg så den.

 Smukt gult porcelænsfad.

 Små gamle rammer i utraditionelle formater. 

 Meget gammel børne blikspand og fin lille emaljekande.

 En stak tyske Anders And blade fra slut 70'erne/start 80'erne. 

 Skønt puslespil med Maus.

 Dagens nok bedste fund.  6 styks 70'er dynebetræk i skønne farver og i meget flot stand.

Sødt lille vægophæng til børneværelset. Udskåret i træ og håndmalet. Købt for den nette sum af 50 cent!

Disse retroskønne træfigurer er faktisk fra min sidste loppemarkedstur i 2010 - helt tilbage i september, da jeg var højgravid. Jeg har bare aldrig fået vist dem her på bloggen, og det er da synd og skam når de er så fine, ikk? Derfor kunne de passende lige på falderebet blive inviteret med i dette loppeindlæg :-)

18 kommentarer:

  1. ej altså, det er da alt for godt- både vejret (bare skuldre) og loppefundende. det øverste betræk er altså for vildt- gud hvor er det flot....

    SvarSlet
  2. Æv hvor er du heldig..sådan noget falder man altså ikke over herhjemme...hvad måtte du give for (ja især det øverste)betrækkene?
    Fine ting og så hyggeligt med loppemarked.
    KH Mia

    SvarSlet
  3. Ja, det var også bare det bedste fund!!! Har set det betræk før men kun i flonel, og det er jeg ikke lige til, men nu fandt jeg det sørme i skøn bomuld :-)

    SvarSlet
  4. Sikke nogle dejlige fund, jeg ser selv meget frem til at loppesæsonen så småt er begyndt herhjemme...men det lyder virkelig som et skønt marked.

    SvarSlet
  5. Hold da op, npgle lækre stoffer, og så så mange på en gang. Er det sådan en Tysklandsting? Det er i hvert fald aldrig sket for mig.

    SvarSlet
  6. Mia, de nederste orange betræk var ok billige, men ham der solgte mig de andre 4 betræk vidste (desværre) godt hvad han havde af guld, så jeg kunne kun prutte ham ned i en samlet pris på 55 Euro (godt 400 kr.), men det er ok, når man tænker på at han startede med at ville have 40 euro alene for det øverste betræk.

    ...og seriøst - jeg ville godt have betalt 40 euro for det øverste betræk! Det er i voksenstørrelse med tilhørende hovedpudebetræk og i vildt flot stand. Elsker det :-)

    Jeg kan tydeligt mærke en forskel fra for tre år siden og til nu. Det er ved at gå op for kræmmerne selv hernede i det centraltyske, at de der 70'er betræk er ret eftertragtede.
    Da jeg startede med at gå på det her loppemarked for 3 år siden, da fandt jeg uåbnede pakker med 70'er sengetøj til ufatteligt billige penge! Ofte fandt jeg også noget, som folk brugte til at lægge over deres ting, for at beskytte dem mod solen. De gloede på mig som om jeg var idiot, når jeg spurgte om jeg måtte købe det :-)

    SvarSlet
  7. Jeg ved snart ikke hvad der lyder bedst... de bare skuldre eller fundene! :D

    Skønt indlæg!

    SvarSlet
  8. Skønt fad! Og også stoffet er rigtig fint. Sikke en fangst :)

    Knus

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Fantastiske loppefund, hold da helt op!

    SvarSlet
  10. Hej Ulla.
    Er ny læser hos dig, men har fulgt lidt med over en tid. Hyggelig blog du holder dig - og sikke nogle fine ting, du har fundet.

    Måske vi høres ved igen - tjek evt. min nyoprettede blog ud også :-)

    SvarSlet
  11. Fantastiske loppe-fund wauw!!
    Den tyroler-hytte er da også ren nostalgi for mig - mine bedsteforældre havde nemlig også sådan én og jeg elskede at kigge ind i den og trykke på skorstenen :)
    Træfiguerne - drengen og pigen - har vi også herhjemme. Jeg mener det var nogle min søster fik da hun blev født i 1985 - der er også en hund, ko, får og hest.
    Kh Tina

    SvarSlet
  12. Wauw! De der betræk er for lækre - og ja, især det øverste er en perle!!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  13. Fantastiske fund!

    Viewmasteren er skøn - vi har kun en klassisk rød herhjemme. Anede ikke at de kunne fås i den udgave.

    Jeg er selvfølgelig helt og aldeles forelsket i det øverste sengesæt. Du må endelig sige til, hvis du skulle have lyst at bytte med eller sælge af det helt eller i bidder - men det regner jeg nu ikke med ;)

    Elsker loppeindlæg, så håber at se mange flere af den slags fra din hånd i sæsonens løb :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  14. Fantastiske fund, gad godt med til et af "dine" loppemarkeder ;O)

    SvarSlet
  15. Lækre fund....havde også købt det hele hvis jeg havde været i nærheden :-)

    Drømmer om at køre rundt fra loppemarked til loppemarked - gerne i Tyskland meeen med 4 børn og utålmodig mand bliver det vist ved drømmen indtil nu :-)

    SvarSlet
  16. herregud, så mange fantastiske loppefunn :)

    SvarSlet
  17. Lyder som en dejlig tur - bare skuldre og sikke nogle skønne fund.
    Det fine gule fad minder mig om at lysegult stel min bedstemor havde - helt påskeagtigt.
    Lækre betræk - de nederste orange har jeg også 2 sæt af, som jeg dog endnu ikke har kunnet nænne at sætte saksen i. Synes de har lidt høst-stemning med farverne og blomsterne der nærmest stå i neg.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.