lørdag den 9. april 2011

Alfred 6 måneder!


Idag har vi fejret Alfred's halvårs fødselsdag. Normalvis fejrer vi altså kun hele fødselsdage, men jeg syntes det var sådan en hyggelig lille event for drengene på en solrig lørdag, hvor vi var alene uden farmand.

Jeg læssede klapvognen med tæpper, termokande, kopper og andre hyggesager, tog fødselsdagsbarnet i slyngen og storebrødrene i hånden, og så drog vi på fødselsdagspicnic. Først et smut forbi vores lokale konditor/café og så en spadseretur igennem vores hood indtil vi fandt en lille hyggelig grøn plet tæt på en legeplads.
Her slængede vi os på tæpper, mæskede os i kage og hyggede med en lille historie.
De store drenge indtog herefter legepladsen, Alfie tog en lille lur (på en halv time!) og jeg nød varmen og roen. 


Tænk at det er et halvt år siden jeg fik min lille dreng nummer tre op på maven og kyssede ham velkommen. På den ene side er tiden gået vanvittig hurtigt, men på den anden side synes jeg vi har haft vores lille Alfie for evigt.

28 kommentarer:

  1. Hvor ser det super hyggeligt ud.
    Smukke Smukke drenge du har,måske de kunne loves bort til mine 2 piger ha ha
    Kh Michelle

    SvarSlet
  2. Jeg bare NYTER bildene og ordene dine. Alltid så godt å lese. Alfred er blitt en stor og vakker gutt. Du har tre herlige gutter! Rikt velsignet. Jeg har og tre gutter, og en jente. Vi er heldige!

    Mange, mange klemmer fra meg til deg.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare ud til at have været en super dejlig dag og sikke et fantastisk vejr i holder jer i Tyskland.. :)
    Ja tiden går bare så stærkt, når man har børn. Før man får set sig om er de blevet store.. Synes også lige at det var for lidt siden at Sofia kom til verden, men det er snart 7 måneder siden.. :)
    Skønne sønner du har..
    Kh Stine.

    SvarSlet
  4. Tillykke med bettemanden. Det ser ud til at i har haft en skøn dag... Det er da for lækkert at kunne smide sig på et tæppe med sin familie og en lille kage :0). Seje drenge du har :0).

    Rigtig god weekend!

    Kh Maria

    SvarSlet
  5. Du kan altså bare noget, som ikke ret mange kan leve op til. Tillykke med din yngste mand :)

    Knus

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Nej hvor ser det bare fantastisk dejligt og hyggeligt ud! Nu sidder jeg her og er endnu mere træt af al sneen og kulden udenfor...vil også have forår, grønt græs og blomster :-) Ja tiden går stærkt med de små guldklumper - kan slet ikke forstå Noah er 7 måneder lige om lidt.
    Tak for dejlige billeder, der gav glade tanker :-D

    SvarSlet
  7. Så fantastiske bilder! Herlig sommervær dere har, nå gleder jeg til sommer'n inntar norge!:)

    SvarSlet
  8. Tillykke med det første halve år !
    Jeg synes vi skal gribe alle muligheder for at fejre og lave fest:-)
    Og sikke en dejlig fødselsdagstur.
    Skønne knægte, forår og blomster og ikke mindst KAGE :-)

    SvarSlet
  9. Michelle, jo da - det kan vi sagtens finde ud af. De er godt nok lovet ud til ret mange piger efterhånden, så det ender vist med et helt harem ;o)

    An-Magritt, hvor er du bare sød. Tusind tak for dine altid søde ord. Ja, vi er i den grad heldige! :-)

    Stine, ja foråret har for alvor gjort sit indtog her i det midttyske, så det nyder vi i stor stil. Ja, selvom det er en kliché, så går tiden altså bare så hurtigt når man har en lille baby, men så længe vi husker at nyde :-)

    Tak, Maria. Ja, jeg er vild med forår og vil allerhelst være udenfor hele tiden når solen skinner :-)

    Tak, Blomsterpige. Tror han havde en dejlig dag :-)

    Randi, selv tak da!
    Ja, vi må huske at nyde hver dag, for de gror jo simpelhen som ukrudt de små ;o)

    Kine, ja der er jo bare ikke noget bedre end denne årstid. Jeg sender lidt forårsstøv mod Norge ;o)

    Miri, ja de kager var så lækre. Især chokolade lagkagen med hindbær!! M¨ske var det lidt overgearet at jeg købte tre stykker til mig selv, men kunne ikke lige vælge mellem choko/hindbær, appelsin og creme kage ;o)

    Dejlig søndag til jer alle :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  10. Tillykke med den lille gut. Ja det er utroligt så hurtigt de bliver store. Er helt enig med de andre i at det er nogle utrolig skønne drenge du har.

    SvarSlet
  11. Hvor er det nogle skønne billeder :) Og STORT tillykke med lille Alfred - man skal altid fejre når der er mulighed for det også selvom det kun er halve fødselsdage :)

    SvarSlet
  12. Nøj, hvor ser det bare hyggeligt ud! Og det er da simpelthen de skønneste børn, du har. Go' søndag :)Klem Milla

    SvarSlet
  13. Super hyggeligt! -Og hvor er de altså cool - de to store :-) Ser ud som om de har det sjovt med hinanden. Dejligt.
    God søndag.
    Kh Stine

    SvarSlet
  14. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Skønne drenge du har - alle 3!

    SvarSlet
  15. Tillykke med yngstesønnens halvårsfødselsdag! Det ser superhyggeligt ud :) Og sikke nogle dejlige billeder - gode minder at se tilbage på en dag.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  16. Very sweet baby and beautiful boys. Love the blog! x

    SvarSlet
  17. ihhh hvor ser det bare hyggeligt ud.

    SvarSlet
  18. Sikke nogle fantastiske billeder!! De oser da bare af hygge og glæde og kærlighed.
    - og de der drenge!? Dem har i dælme lavet godt!! Kæft hvor er de store skønne - det der hår, det er da til at blive grøn af misundelse over. SMå modeller er de jo :-) Og ham der Alfred - ham kan jeg godt nok godt forstå du ikke ville bytte for tusind af de lyserøde!

    SvarSlet
  19. Total fine stemningsbilleder. Stort tillykke med den ½ år fødselsdag :)

    SvarSlet
  20. Tillykke med ½ årsdagen.
    Og vi takker, både drengene og jeg for det lækre tøj, jeg købte hos dig. Sikke en skøn blomsterpakke der kom;o)
    Kan allerede sige, at Otto gerne arver de der grønne smækbukser Alfred slænger sig for lækkert i;o)
    Jeres lile tur ser bare super hyggelig ud, og den kage der....måske jeg skulle trille forbi en bager??

    SvarSlet
  21. tillykke med halvtårsdagen:) sikke smukke billeder af en smuk familie, hvor kærlighed, ømhed og taknemmelighed må være ingredienserne...det lyser alt fald ud af billederne, at I alle er lykkelige- hvor stort er det lige. sikke en gave Ulla. dejlig søndag

    SvarSlet
  22. Sikke nogle dejlige billeder Ulla. Især de første billeder af storebrødrene :).

    Tillykke med det halve år til lillebror.

    Knus

    SvarSlet
  23. Super hyggeligt ser det ud, og hvor er det bare skønt at vejret er til sådan nogle skønne udflugter. Drengene er skønne i deres outfits. Vejret har heldigvis været lige så fedt her i Danmark, så nu er batteriet lige lade op til en ny uge.
    Tillykke med det halve år Alfie:-)

    Louise

    SvarSlet
  24. Et KÆMPE TILLYKKE med det første halve år til lillemanden.
    Og sikken en fantastisk hyggelig dag i må have haft, smukke stemningsbilleder , dejligt forårsvejr og kønne drenge :)

    Kh. Julie

    SvarSlet
  25. Stort tillykke med ham! Min Luna blev et halvt år her den 24. marts. Tiden går simpelthen så hurtigt (: Hvor ser jeres picnic bare hyggelig ud og hvor er det simpelthen bare nogle rigtig kønne drenge du har.

    SvarSlet
  26. VIDUNDERLIGE ØJEBLIKKE ganske enkelt!

    SvarSlet
  27. Hei!

    Det er så hyggelig å lese bloggen din:) Jeg kom over den via en annen dansk blogg, og er stadig innom her. Tenkte det var på tide å legge igjen et "lille spor". Gratulerer med lille Alfred! Du har 3 skjønne gutter og jeg blir inspirert av alt det hyggelige dere gjør sammen! Du er en flott mor! Min venninne fikk nettopp en sønn som skal hete Alfred, det er et koselig navn...

    Kos deg videre med våren i Tyskland!
    Vi nyter også denne aldeles herlige årstiden, lysere og lengre dager, fuglesang, krokus i blomst, og ikke minst er guttene mine så glade for å ta ut syklene sine...

    Beste hilsen fra Solveig

    SvarSlet
  28. Stort tillykke med den lille fyr...tænk engang at der allerede er gået ½ år! Ja nu er min lille Victor jo allerede 5 måneder...tiden går godt nok hurtigt og de vokser sig store de små guldklumper..

    Sikke nogle skønne billeder, I forstår da at hygge jer:-)

    Og alle dine 3 drenge er da bare så kønne og søde at se på.

    Tillykke med dem alle 3:-)

    Knus Malene

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.