fredag den 18. marts 2011

Indisk puf


Jeg har slet ikke fået vist frem hvad jeg til min store begejstring fandt, da jeg var i København i forbindelse med messen i februar. 
Jeg har i årevis (!!) ledt efter en indisk puf. Sådan en rigtig autentisk én fra Indien. Kender I det når man inde i sit hoved danner et helt klart billede af hvordan en bestemt ting skal se ud? Sådan har jeg haft det med den puf. Og billedet er nærmest kun blevet mere og mere nuanceret og nøjagtigt med årene, så derfor troede jeg næsten ikke mine egne øjne, da jeg lørdag formiddag sammen med min svigerinde osede lidt rundt i butikkerne omkring Holmbladsgade. Lige dér var den! Midt på gulvet i kælderetagen af butikken Forvandlingskuglen. MIN puf!
Med bedende øjne og lange historier om hvor længe jeg havde søgt lige præcis den puf, fik jeg spurgt indehaveren om hun ikke nok ville sende den til Tyskland, og det ville hun sørme gerne. Heldige mig :-)
Den ankom 2 dage efter jeg var kommet hjem og nu står den fint og pynter i min stue.

12 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Den er da også superlækker. Hvad mon du måtte slippe for den?

    KH
    Anna

    SvarSlet
  2. Hej Anna.

    Ja, den er bare så smuk synes jeg. Den er syet af gamle indiske sarier.

    Jeg måtte slippe 1000 kr. + 150 i porto, og det er den bestemt værd for mig.
    Jeg overvejede ikke et split sekund, for jeg måtte bare eje den, men sådan er det jo med noget man har ledt efter så længe :-)

    God weekend til dig.
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare super smuk - forstår godt du er glad for den.

    Og kender bestemt godt det med og danne et billede oven i hovedet...

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin. Her kan vi (jeg) også godt lide gammelt indisk halløj. Har en hel del, som jeg selv har slæbt (!) fra Indien :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Hvor er den smuk.

    Forvandlingskuglen er altså en lækker butik med mange fine fristelser og altid supergod service.

    Har også en del smukke sager, som vi (nok mest jeg...) blev fristet af under vores rejse i Indien.

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare smuk Ulla. Hvor fantastisk når sådan en ting man kun har haft et indre drømmebillede af pludselig materialiserer sig foran ens øjne!! Må have været et gyldent øjeblik og selvfølgelig bliver man da nødt til at slå til på sådan én (:

    Hav en rigtig dejlig weekend i det lune Syd

    SvarSlet
  7. Jeg er nabo til Forvandlingskuglen, så hvis du nogensinde mangler andet, så sig til og jeg kan købe det/sende det ned til dig :-)

    SvarSlet
  8. Den er da bare über skøn og meget speciel...fedt at du fandt lige præcis den model du havde ledt efter - altid skønt når den slags appelsiner falder ned i ens turban:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  9. Iih! Der er ikke noget bedre end når ens drømme går i opfyldelse! Tillykke med dit nye køb! :D

    SvarSlet
  10. Ihhh, den er SMUK! Den bliver du aldrig træt af, og hvis du skulle ske, så står jeg klar ;o) Sikke et godt køb. Den har så mange flotte detaljer.
    Rigtig god weekend.
    Kh Berit

    SvarSlet
  11. Den puffen var utrolig flott!

    SvarSlet
  12. Der er også det her firma som jeg fandt på nettet som sælger indiske møbler og boligartikler. Virkelig fine ting. De havde os det samme puf som på billedet overnover, men kan se at det er blevet solgt. Link til deres webshop http://indieliving.dk/shop/indiske-moebler-3s.html

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.