søndag den 13. marts 2011

Dagens aftensmad


Jamie Olivers squash carbonara. Kan laves på den tid det tager at koge pastaen og det smager super lækkert!! Pasta, squash, bacon, frisk timian, peber, æg, fløde og parmesan. Enkelt, italiensk, velsmagende og Oliver når han er bedst!
Jeg elsker at se den mand lave mad! Ofte tager jeg den bærbare med ud i køkkenet, finder det klip med ham på You Tube med den opskrift jeg har udset mig af hans, og så står jeg ellers og laver mad sammen med ham ;o)
Elsker hans drive, hans charme, hans umiddelbarhed og hans barnlige entusiasme omkring mad. Delish!

11 kommentarer:

  1. OH yes ham er vi også vilde med her hjemme .. har du Jamies America? en bog fuld af kødretter ... og lækre salater - det må da lige være dig!

    Jamies amerikanske burger i netop denne bog er den bedste burger jeg i mit liv har smagt!!

    det ser lækkert ud ...

    SvarSlet
  2. Uhm det ser lækkert ud!!! Jeg er også helt vild med ham... Du skulle prøve hans risotto med svampe og blåmuslinger. Det smager ikke mindre end fantastisk :0).

    SvarSlet
  3. Hvor ser det lækkert ud. Elsker Bacon. Og fløde. Og Timian...:-)

    SvarSlet
  4. Uhm! Nu ved jeg hvad vi skal have til aftensmad i morgen :)

    SvarSlet
  5. Lækkert! :D Og hvor lader det til at være nemt! Lige noget for mig! ;o)

    SvarSlet
  6. Mmh - det ser lækkert ud!!
    Det må vi helt sikkert prøve en aften..

    SvarSlet
  7. Mette, uha den bog må jeg da vist have fat i ;o)

    Maria, uhm lyder lækkert! Har aldrig prøvet at lave rosotto med blåmuslinger, men svamperisotto smager fantastisk.

    Vibeke, ja det er nemlig én af de retter hvor der bare ikke er noget ikke at kunne li' ;o)

    Sandie, ja det kan varmt anbefales :-)

    Julia, det er super super nemt. Det tager vitterligt ikke mere end 20 minutter at lave.

    KGaardsted, ja det skal I altså prøve. Den er rigtig go' :-)

    Line, det er også bare rigtig lækkert!

    SvarSlet
  8. Nu spørger jeg måske dumt, men bruger man pasteuriserede hele æg eller bliver de varmet nok op til at det ikke betyder noget ? *genert-smiley*

    SvarSlet
    Svar
    1. Det behøver man ikke. Jeg har lavet carbonara med rå æggeblomme hele min liv (og spiser det RET tit) og der er ingen problemer. Det bliver varmet rigeligt op, og vi har jo heller ikke problemer med vores æg her i DK.

      Slet
  9. Pernille, det er slet ikke et dumt spørgsmål :-)
    Man skal bruge pasteuriserede æggeblommer.

    Du kan finde den fulde opskrift på youtube hvis du søger på jamie at home courgettes.

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.