fredag den 4. marts 2011

Buster Oregon Mortensen


Allerede inden jeg startede på at sy denne tryllekappe havde jeg Buster i hovedet, og man kan da heller ikke andet end at lede tankerne hen på ham den skønne fantasifulde knægt, når man ser denne kappe, kan man? Rasmus mangler blot at drøne afsted på sin cykel i solnedgangen før sammenligningen er fuldkommen.


Kappen er syet med lilla bomuldslærred udvendigt og sølvstof indvendigt. Stjerner i forskellige retrostoffer er syet på og har hver og én fået takkerne pyntet med farverige pailletter. Det tog et par aftener i sofaen at sy alle de små pailletter på, men helt ærligt, så er det sgu også det der gør kappen helt specielt lækker! Det er afgjort en gemmer, og når fastelavn og karneval er ovre for denne gang, så kommer kappen i udklædningskisten til brug for drengene og deres legekammerater hele året rundt.

Udover kappen og den fine høje hat er Rasmus iklædt sorte bukser, hvid skjorte og grå vest fra H&M. Derudover fandt jeg en fin glimmer glitter butterfly i en af de mange udklædningsforretninger vi har her i Mainz. Tryllestaven er stukket i en lang lomme på indersiden af kappen, hvor der også gemmer sig en hvid tøjkanin (sat fast med snor og seleclips), som han kan trylle op af hatten. Til sidst har jeg revet 6 aflange stykker stof, som jeg har bundet sammen og proppet i ærmet på ham, så han kan lave det gode gamle "hive lang kæde af tørklæder ud af ærmet" trick.

14 kommentarer:

  1. genialt med både bertram og rasmus`biting:) du har husket det hele, som gør det så meget mere lækkert- kaninen, skatten, stofsnoren osv, fedt. godt gået Ulla

    SvarSlet
  2. Ja, de skal jo også have det lidt sjovt. Rasmus er ret fascineret af trylleri for tiden, så selvfølgelig skulle han have gear med til et par tricks han kan dupere børnehavekammeraterne med :-)

    Lige siden vi fandt ud af at Bertram skulle være pirat har han snakket om en pose med guld, så det var jeg jo nødt til at sy til ham :-)

    God fastelavnsweekend til dig, Kirsten.

    SvarSlet
  3. tak Ulla, men jeg skal desværre arbejde i morgen, hvor SIlja har fastelavn i skolen, øv. ville ellers vild gerne ha´ været med, nu der også er kattetønder til forældrene:)(Der kan godt gå lidt sport og for meget konkurrence i mig, når først jeg går i gang, men sjovt er det nu...) Silja har big time forventninger om, at Farmand bliver kattekonge, nu mor ikke er med:)

    håber tricks og skatten gav bonus i børnehaven, og dine smukke drenge kommer hjem med et stort smil:)

    SvarSlet
  4. Sikke en flot tryllekappe! Jeg er helt vil med Buster Oregon Mortensen, "Buster verden" er en af mine yndlingsbørnebøger. Sej tryllekunstner du har sendt afsted i dag.
    God weekend,
    Gitte

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare fine:-)
    Min lille nevø på samme alder som Bertram skal også være pirat - det er det eneste, der dur for tiden (Pipi og så pirater;-))

    KH
    Anna

    SvarSlet
  6. Hvor er han fin!! God ide! Han ser rigtig stolt ud :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det fint! Og hyggeligt med ægte tryllekunstnerdetaljer, så der kan lavet tricks :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. uhh kan hører nanna synge buster for mit indre ører ...super sej kappe

    SvarSlet
  9. Super seje kostumer:-) Kan godt forstå, at de skal bo i udklædningskassen efter fastelavn.

    Fed idé med et par tricks i ærmet til den lille tryllekunstner.

    SvarSlet
  10. Fedt kostume og lækre detaljer. Det skal nok blive et hit i udklædningskassen bagefter.

    Kh Mette

    SvarSlet
  11. så utrolig tøffe kostymer, både denne og piraten!fin han ble:)

    SvarSlet
  12. Den bliver bestemt endnu mere sej ved nærbilleder. Detaljerne sætter lige prikken og i'et. Så fint med pailletter ved hver stjernespids, og fedt med alt tilbehøret som tryllestav, kanin og tørklæde, der kan trylles frem. Smart du har lavet lommer, så man har et sted at gemme det hele (lommer er bare nødvendige i børnetøj)

    SvarSlet
  13. Hold da op hvor er den bare fed! :D det var da helt sikkert de timer værd i sofaen ;)

    Kh

    Sasha

    SvarSlet
  14. Total gennemført...Du er bare for sej og sikke nogle dejlige unger du har :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.