onsdag den 9. marts 2011

70'er håndklæder

Igår så jeg dette skønne indlæg inde hos Mirjam.
Mirjam og jeg har ret meget samme smag når det kommer til børnetøj, 70'er børnestoffer og andre skønne vintage fund i ægte retro stil. Hun er også den jeg har lavet flest stofbyttehandler med, da hun ligesom mig igennem lang tid har samlet på skønt 70'er stof med børnemotiver.
Da jeg så Mirjams samling af børnehåndklæder, måtte jeg igen trække på smilebåndet over vores samme smag i retro guf, for jeg har også en svaghed for gamle 70'er håndklæder - selvfølgelig allerhelst med børnemotiver.
Mirjams fine billeder gav også mig lyst til at vise min samling frem....


Håndklæderne er samlet igennem flere år. Nogle er loppefund og andre stammer fra min egen barndom. Vi bruger dem til babybadet, i køkkenet og på badeværelset og jeg elsker de lækre farve og fine motiver.
Min favorit er Graziela håndklædet med de smukke børnemotiver. Det er både flot og så er det super blødt og helt perfekt at svøbe en nyvasket baby i.

23 kommentarer:

  1. De er intet mindre end fantastiske

    Kh laura

    SvarSlet
  2. det er simpelthen for vild en samling, MUMS!!!

    SvarSlet
  3. De er godt nok fede - og lige til et barnesind. :)

    SvarSlet
  4. Wow! Helt fantastiska färger och mönster! Jag blev lite extra förtjust i den turkos-lila med söta fåglar, men alla är underbara!!!

    SvarSlet
  5. Hvor er jeg misundelig, så fed en samling.
    Jeg har et fra min egen barndom som jeg bruger til Augustus,

    SvarSlet
  6. Nej hvor er det lækkert...så farvestrålende og eventyr agtigt:-) Hvor i alverden finder du dog alle de skønne ting Ulla?? Er Tyskland bare spækket med den slags...?? Og så helt uden at vi har den slags i lille DK? Eller måske er det bare mig der er en hat til at finde det...:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  7. Vilken samling!! Jag blir alldels lycklig av att se den. Jättefint! :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare fine:-)
    Især er jeg vild med det med elefanten. Ærgerligt, at sådanne ikke laves mere.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  9. Wow, vilken underbar samling!

    /Mia :)

    SvarSlet
  10. Sikke nogle fantastiske håndklæder, der bor hjemme hos Jer! Især er jeg helt vild med hættehåndklædet med røde æbler - og også de æblehåndklæder der er til sidst. Men de er jo alle skønne :)

    Det er så hyggeligt at vi deler denne passion for de skønne 70'er-sager :)

    Hav en dejlig aften!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  11. Wauw, sikken en fin samling!

    SvarSlet
  12. Åh så fantastiskt fina! Vad jag blir avundsjuk! : )

    SvarSlet
  13. Helt fantastske bilder, Ulla.
    Du har så GOD smak. Elsker bildene dine. Jeg kunne ha flyttet rett inn til deg. ♥

    SvarSlet
  14. Laura, ja jeg blev også selv helt nyforelsket i dem, da jeg sådan fandt allesammen frem på én gang og så de farverige billeder :-)

    Christina, ja jeg var egentlig også ret overrasket over at jeg havde så mange. Har aldrig før haft dem alle fremme på samme tid :-)

    Line, ja de er skønne de børnemotiver.

    E.R.R.Y, ja de er også søde de fugle :-)

    Pernille, det er nu altså også de mest specielle dem man slev har brugt som barn. De har jo en masse sjæl i sig :-)

    Malene, de er samlet igennem mange år. Tre af dem er fra min egen barndom. Det blå/gule med iskrystaller, det lilla/koral mønstrede og det mørkegrønne med træer. Ellers er de stort set alle fundet hernede i Tyskland. Dem med fugle og dem med blomster (6 stk. i alt), fandt jeg på et loppemarked for to år siden. De blev brugt til at skærme af for solen over nogle bøger, og ham der havde standen blev meget forundret, da jeg spurgte om jeg måtte købe dem. Jeg fik dem for 1 Euro pr. stk., så det var virkelig en god handel :-)

    Popetotrora, mange tak. Ja, jeg er også meget glad for dem :-)

    Anna, ja det med elefanten hører også til blandt favoriterne :-)

    Mia, mange tak :-)

    Mirjam, ja det er også super fint det rød/hvide æble hættehåndklæde! Der er noget meget fint over rød/hvid kombinationen når det gælder børnemotiver. Tak for inspirationen til dette indlæg :-)

    Louise, ja det er en lille skat af frotté lækkerier :-)

    Retroknappen, mange tak :-)

    An-Magritt, tusind tak. Du er altid så sød :-)

    Ønsker jer alle en skøn dag!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  15. Wow, det er første gang jeg ser børnehåndklæder fra 70´erne.
    De er godt nok for lækre!

    SvarSlet
  16. WOW det er misundelse gang på gang i dine indlæg :)

    Ej det er en super flot samling du har dig.

    SvarSlet
  17. Hold da helt op for en samling Ü
    Hvor er de dog flotte alle sammen. og man kan vel også fornæmme hvor småfolk har fundet sin inspiration Ü
    Vi har et enkelt håndklæde fra min kærestes barndom, det er fantastisk når der er sjæl i det. Desværre er det for lille til Alma kan blive svøbt i det, nu bruger hun det til dukkerne Ü

    SvarSlet
  18. Hold nu op.....de er jo fantastiske sikke en samling kan godt forstå du gerne vil vise den frem wauw.... Min "samling" er desværre kun de mere almindelige med lidt retro blomster hist og her alle fundet i vores lokale genbrugsbiks, men jeg kan meget bedre lide dem end de almindelig ensfarvede....Kim er ikke helt enig med mig her - typisk mænd :-)

    SvarSlet
  19. Hvor er det bare den smukkeste samling jeg nogensinde har set!
    Vil os' ha'!

    SvarSlet
  20. nej-nej-nej... Hvor er de smukke og fiiine - hver og én.. Ingen misundelse herfra, Noooo no...

    SvarSlet
  21. Skøn samling af fortid! Man ryger da lige tilbage tilbarndommen :D

    Tak for fremvisningen!
    /Bea

    SvarSlet
  22. HOLD DA OP hvor er de fine:-) Tænk sig engang hvis ens forældre bare havde gemt lidt mere fra de glade 70'ere og 80'ere, så havde man måske været den heldige ejer af sådan nogle fine håndklæder:-)

    SvarSlet
  23. oh vilka fina handdukar!!! Helt underbara!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.