onsdag den 9. februar 2011

Udfordring modtaget - webcam spam og lidt om at blogge med sukker på.


Naja Luise har givet mig en udfordring der kort og godt går ud på at vise hverdagen uden at hælde sukker på først. 

"Hvordan ser I ud om morgenen, i halvdårligt lys, uden makeup, eller med det fra i går!
Tag et billede med jeres webcam og læg det ud på bloggen!" 

Sådan lød opgaven, og den blev løst her til eftermiddag.

Ingen sukker - bare mig midt i hverdagen med ungerne. Ingen make-up og sådan lidt hængt-kat-agtig efter 3 dage med roskildesyge. Drengene styrede knappen på webcam'et, og det kom der denne billedserie ud af.

Alfred er sur. Mor har mærkelig paphat på. Bertram fjoller. Mor fjoller med. Alfred bliver underholdt af Kong Bertram. Rasmus kommer til. Alfred er sulten. Rasmus udforsker sine ansigtsudtryk. Alfred spiser. Mor får kongekrone på. Alfred bøvser. Af med kongekronen. Alfred er træt. Rasmus har stadig gang i gummiansigtet. Sååå stor er Alfred. Mor irettesætter Bertram. Mor er træt. Mor lægger Alfred ud i barnevognen. Rasmus og Bertram er alene med webcam'et. Mor er tilbage. Mor og Bertram hygger. Mor og Bertram laver sjov. Mor og Bertram griner. Den underlige paphat er tilbage. Over and out.
































Naja Luise, du har helt ret når du siger at vi altid kun viser pæne billeder frem på vores blogs. Det er aldrig den fyldte vasketøjskurv, kælderrummet der roder, opvasken fra igår, de sure ulvetime-unger eller den mislykkedes aftensmad der bliver tilegnet et indlæg.

For mig personligt er det et helt bevidst valg at min blog skal afspejle de positive og pæne sider af min hverdag. Jeg er da et nuanceret menneske, og guderne skal vide at det jeg viser på bloggen kun er toppen af isbjerget. Mit liv er da meget mere (meget mere beskidt, rodet, kedeligt, rutinepræget og leverpostejfarvet) end hvad jeg viser på min blog.

Jeg blogger bl.a. for at inspirere og hvem filan bliver inspireret af at se min skraldespand med top på? Jeg skriver overvejende om og viser billeder af de positive dele af mit liv, men det betyder jo ikke at de negative ikke er der. Ind imellem har jeg da også lukket op for posen og beklaget mig her på bloggen, men indrømmet - jeg holder mest af at vise mit liv med et drys sukker på. Nok fordi jeg netop selv vælger at fokusere på hvad der er godt og smukt i mit liv istedet for at give for meget plads til det negative. Og nok også fordi jeg er æstetisk og forfængelig.

Bloggen er mit butiksvindue og her pudser jeg altså ruderne og stiller tingene pænt. Så må det rode ude på lageret hvor ingen kommer ;o)  

19 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Jeg synes, at din blog er inspirerende og positiv. Jeg blev selv mor til søde Frida for tre måneder siden, men det har i perioder været rigtig hårdt. Jeg bliver i godt humør når jeg læser din blog og gør mig lykkelig for, at blive mor.

    KH Heidi

    SvarSlet
  2. Fantastisk skrevet - suveræne billeder, selv uden sukker :) man kan se jeres glæde, det er det allervigtigste!!

    SvarSlet
  3. ja ... jeg kunne også vise de ting jeg ved jeg kan gøre bedre .... men efter jeg er begyndt det her bloggeri er det ligesom om at lysten til at færdiggøre de projekter som har ligget længe er kommet igen , jeg bliver inspireret af alle jer andres fine blogs og jeg ved at jeg også har nogle ting jeg kan vise frem med stolthed .... hvis de bare liige bliver færdige ... så sukkerdrysset længe leve ...så jo vasketøj rodet i hjørnerne og opvasken der måske ikke lige er kommet i maskine det kan vi alle vise men lækre hjemmelavede krea det er da så meget mere skønt at kigge på ... håber dette gav mening og tak for en lækker blog i øvrigt

    SvarSlet
  4. Kære Ulla.

    Jeg har fulgt med her på din blog i over et år nu og jeg elsker at læse med. Det jeg bl.a. elsker ved at læse alle de forskellige blogs her i den skønne blog verden, er at det netop er med sukker på, vinduerne er pudset og tingene er sat, når man selv har børn (jeg har selv kun en, så jeg kan kun gisne om hvor travl din hverdag er) ved man jo godt at tingene ikke altid (læs: sjældent) er så smukke som det bliver udstillet på blogs. Men det er jo det der er så fantastisk, her her kan man selv vælge hvad man viser og så er det da klart at man viser det smukke og ikke det hverdags kedelige leverpostej Ü
    Hurra for en verden med sukker på, men Ulla, du ser sgu fantastisk ud alligevel, selv om der ikke er sukker på!

    Kram Maria

    Ps. lige en sjov historie fra da jeg begyndte at læse din blog.
    Du har jo det skønne bryllups billede af dig og din mand her på bloggen, og da jeg så det tænkte jeg, hmm jeg syntes jeg kender ham der, jeg tænkte har vi gået i skole sammen, neeej det passer vist ikke rigtig, jeg kunne se at jeg havde set ham før, men kunne ikke rigtig placere ham, men så jeg læste med her, skrev du hans navn og hans nuværende klub, jeg googlede og pling så vidste jeg jo at jeg "kender" ham fra hans tid i fck. En sjov lille historie syntes jeg selv Ü

    SvarSlet
  5. Fantastisk billed serie. Med eller uden sukker, så ser din blog og familie da bare fantastisk ud og sikke en glæde.

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig billedserie!! Fantastisk:)

    SvarSlet
  7. En rigtig dejlig bunke billeder!

    SvarSlet
  8. Hej Ulla!
    Fedt at du tog udfordiingen, og i stiv arm må jeg sige... Jeg havde nok ikke selv været helt så vild sfter det i dag. Lille Manden herhjemme vågnede kl.3 i nat, var syg og skreg af sine lungers fulde kraft... Og det blev han så ved med til kl. ca. 5:30....SUK... Derefter sov han uroligt frem til 8:30... Så det er ligefør jeg ser endnumere træt ud i dag end jeg gjorde i går:-)
    Jeg forstår fuldstændig hvad du mener i forhold til at vise pudsede vinduer... Det vil jeg da også helst! Ellers var der jo ingen grund til nogensinde at ryde op, ligge makeup, eller gøre noget færdigt eller pænt.
    Jeg viser mit hjem MED glasur.... Helst! Der kan jo komme uventede kaffegæster... og så må man bare håbe på at nullermanden bliver pænt ovre i hjørnet imens.... Tak for de søde billeder af dig og de lækre unger!

    SvarSlet
  9. Hej Ulla, jeg har læst med på din blog ret længe og først nu ser jeg at vi kun bor 8 kilometer fra hinanden, jeg bor i Hochheim am Main, så jeg kan næsten vinke over til dig!!!

    SvarSlet
  10. Det er skisme herlige billeder!!

    Og personligt, kan jeg også godt lide det ekstra lag sukker ;-) Vasketøj og nullermænd har jeg selv nok af ;-)

    SvarSlet
  11. Skøn billedserie :) Dejlige unger! Og du skriver det så godt med at vise de positive sider på bloggen.

    SvarSlet
  12. Skønne billeder af en dejlig familie Ulla...jeg er vild med din beskrivelse af, hvorfor det "kun" er dét med sukker på, som vises på bloggen:-) Kan nikke genkendende til rigtig meget af det (selvom jeg nok er god til også at bruge bloggen til når jeg får et anfald af børnespat osv:-)

    Tak for kigget ind på "lageret" :-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  13. Hej Ulla

    Jeg elsker din "sukrede" blog. Jeg bliver inspireret af dine fine designs og glad af de flotte farver, så bliv endelig ved. Jeg kender også alt til uendelige mængder kogevask, trætte børn og stivnet havregrød. Men livet er jo heldigvis ofte, hvad man selv gør det til, så jeg har brugt en regnfuld dag til at hygge med min superglade lille datter på 3 måneder, mens jeg købte (lettere overpriced) Graziela-stof på nettet, og derefter lige nåede en hurtig kop kaffe på favoritcafeen med veninder inden afhentning af storesøster :-)Hurra for hverdagen (med og uden sukker), for ofte er den, hvad man selv gør det til:-)

    SvarSlet
  14. Sådan er min blog nu også...med lidt sukker på ; ) Tak for en hyggelig billedserie : )

    SvarSlet
  15. Tak for jeres søde kommentarer og fordi I kan lide mit sukkerdrys ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. Nice.
    Jeg synes så absolut jeg godt kan se de beskidte vasketøjskurve gemme sig i glimtet i dine øjne.
    Tak for også at vise smukke grimme billeder.

    Og hey, din blog, dine regler. Ok?!

    SvarSlet
  17. FANTASTISK billedserie. Det er en gemmer. Dem bliver I vildt glade for senere.

    SvarSlet
  18. Trine, ja og tro mig - der var top på!!
    Nu har jeg vasket uafbrudt i to dage og er halvt igennem. Så nu gør jeg det, jeg normalt gør, hvilket er at tage en velfortjent vaskepause på ca. en uge fordi jeg nu har været så flittig.....ja, og så er der top på igen, og sådan går min vaskering :-)

    God weekend til dig!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  19. Vibeke, ja billederne er da i hvert fald levende og ja, de er skam allerede kommet i gemmeren :-)

    God weekend.

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.