onsdag den 9. februar 2011

Retro lækkerier fra Danefæ




De første forårsvarer fra Danefæ er landet, og behøver jeg at sige at jeg er VILD med denne sæsons farver!? Mums - kunne det være mere Lullaby? Lige ned ad min allé med brun, orange og gul. Jeg synes det er fantastisk at Danefæ stadig holder fast i disse farver imens mange andre af de oprindeligt 70'er inspirerede børnetøjsmærker i de seneste år mere har bevæget sig over i 80'er farveskalaen. Synd og skam, hvis du spørger mig. Jeg ville f.eks. smækkysse den brune frotté velkommen tilbage hos Moonkids og jeg ville elske at se en Katvig strib i appelsinorange og brun.

 Jeg er stadig en 70'er passionata, når det kommer til børnetøj - hvad med dig? 

10 kommentarer:

  1. Jeg elsker også de helt klassiske 70'erfarver, men desværre står manden af, når det bliver for rendyrket 70'er - som fx. den gule/orange/brune frottédragt fra Metsola, som du viste for nyligt. Især orange skal virkelig sniges ind i ganske små mængder :(

    Selv kan jeg godt lide mange forskellige farver i børnetøj - gul, brun, blå og ikke mindst grønt. Turkis har jeg faktisk et lidt sjovt forhold til. Synes at den farve er lidt vild. Det kan være pænt, men jeg får hurtigt for meget. Jeg kan også godt lide rødt til drenge, men synes at lilla er lidt for piget (medmindre det er en detalje) - underligt at man har det sådan... Til gengæld har jeg så opdaget at nu hvor jeg shopper pigetøj er lilla absolut favoritten - især en lilla med meget blåt i. Men det er kun som supplement til det tøj, Thore har i forvejen. Synes ikke at det skal være alt for opdelt.

    Fine sager fra Danefæ - en skam man ikke mangler noget ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Åh suk igen.....kan jeg mon forsvare at købe mere Danefæ til Emil....jeg er vild med de her farver og tænker også stadig på den rød/hvid stribede som Emil fra dit andet indlæg - han synes dog det lignede en slikkepind :-) Kommer der også noget lækkert hjem til pigerne?

    Knus

    PS. Tillykke med Alfreds 4 måneder i dag :-)

    SvarSlet
  3. Sjovt du har det sådan med turkis, for det har jeg også selv. Det er ikke meget mine drenge har i den farve, men lidt har de dog. Jeg er mere til andre farver blå - især er jeg for tiden vild med sådan en duset gammelblå, hvis der er noget der hedder det :-)

    Jeg elsker til gengæld lilla til drenge, og alle tre drenge har masser :-)
    Men havde jeg haft en pige, så var hun helt afgjort også blevet klædt i lilla.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Hvor kan man købe dine fede hjemmegjorte kreationer - kender godt din butik blog, men det er ikke lykkes mig at finde dine fede ting??? :-(

    :-)
    Ps - blev selv mor til nr. 3 (det er en dreng, men har to piger i forevejen) i september, så det er lidt sjovt at læse om dine børn og det at have 3...

    SvarSlet
  5. Sjovt at du har det på samme måde med turkis :) Jeg tror godt at jeg ved, hvad du mener med den blå farve - jeg elsker også "rolige" blå farver :)

    Måske er mit forhold til lilla til drenge præget af min mand, der ret hurtigt sagde helt fra overfor det. Ikke at han får lov at bestemme alt, men ligesom jeg fik ham overbevist om at retroinspireret børnetøj var et hit, har han nok også overbevist mig om lidt henad vejen. Jeg synes dog at lilla til drenge kan se vildt sødt ud, men vi bruger det bare ikke selv. Men jeg tror faktisk også, at det handler om omgivelserne. I forvejen bor vi vel i det man kalder Nordsjælland - eller i hvert fald en forstad og her er vores "stil" og Thores frisure med de lange krøller i forvejen noget, der virkelig skiller sig ud. Retrobølgen har ikke rigtigt slået an her... Så det kan være, at det bunder i et behov for trods alt at tilpasse sig en lille smule. Ville være lidt ked af, hvis folk oprigtigt troede at han var en lille pige.

    Hav en dejlig dag!

    SvarSlet
  6. Mette, selv tak - og i lige måde med Sofia igår :-) Helt utroligt, hvor hurtigt tiden går og hvor meget der sker med sådan nogle små størrelser på 4 måneder!

    Ja, den rød/hvid stribede leder nemlig lige præcis tankerne hen på en sukkerstok :-) Jeg synes den er skøn og så er den vildt god til de lyshårede drenge!
    Der kommer meget mere både til dreng og pige (du har set de to ting der er kommet til piger, ikk?).
    Der kommer bl.a bluser i lilla farver, sommer tunika i rød/hvid samt skønne lyserøde hængerøvsbukser. Og så kommer der det fedeste badetøj :-)

    Mortil3, ja så er vi jo helt i samme båd med børneflokken lige pt :-)
    Hvis du klikker på den lyslilla LULLABY firkant øverst til højre på min blog - den hvor der står "min webshop" - så kommer du ind på min webshop.

    Mirjam, he he - ja, her i Mainz, som er på størrelse med Århus og dermed en lille by udfra Tyske forhold, er retro bølgen slet slet ikke landet, så mine unger skiller sig ret meget ud. Alle de andre børn i børnehaven går i lyseblå, lyserød og sandfarvet ;o) Da det er en Steiner institution er der dog en del hjemmestrik og langt hår, så det hjælper på det. Bertram blev indtil han var 3 år altid skudt til at være en pige. Nu er det kun halvdelen af gangene ;o)

    SvarSlet
  7. Armen det er da skønt - KUN overgået af een ting - BERTRAM på det øverste billede ... kæft det er skønt!
    Klem
    Mette

    SvarSlet
  8. Du har altid sådan nogle flotte ting på din blog!
    Suk!!!

    Derfor får du denne udfordring:

    http://flyverhelt.blogspot.com/2011/02/en-lille-udfordring-til-de-som-tr-vi.html

    Kærligst Naja

    SvarSlet
  9. Jeg er fan av sterke rolige toner fra 70 tallet, og ikke pasteller fra 80 tallet.

    Elsker klærne våre fra Danefæ,
    og hadde ikke vært meg imot å putte på gutten den brune t-skjorten med den hærlige vikingen :)

    SvarSlet
  10. Jeg er så enig!! Til mine to gutter kjøpte jeg aldri lyseblått for det gikk alle andre med. Ble så lei av den fargen. Gi meg heller brunt og orange :-)
    Til den lille jenta mi på 2 mnd har jeg nettopp strikket jakke i lys orange og den er jeg veldig fornøyd med.

    Jeg blir ganske kvalm av lyserødt (rosa) og lilla fra topp til tå på alle småjentene.
    Er nok siden jeg er vokst opp på 1970-tallet... Her i Norge var ikke klærne så kjønnsdelte da som de er nå. Jeg synes det er et tilbakeskritt og faktisk ganske trist at det er så stor forskjell på gutteklær og jenteklær i 2011... "Søte" jenter i lyserødt og "tøffe" gutter i lyseblått... Hjertesukk :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.