torsdag den 24. februar 2011

Lidt mere om cykler....

Nå, vi var ude hos Fahrrad Franz idag - aka den største cykelhandler her i Mainz. Her så vi Electra cyklerne irl, og hold nu op hvor er de bare lækre!! Desværre havde de ikke den grønne på lager, men den kan bestilles hjem. Det er dog lidt ærgerligt ikke at have set den i virkeligheden før man køber den....
Vi så dog den samme cykel - bare i en lyserød pigeudgave, men altså også en cruiser fra Electra og den var super flot. På lørdag tager vi Rasmus med derud, og så får han lov til at drøne et par runder på den lange snoede indendørs vej de har. Jeg håber vi kan lokke ham op på den lyserøde cykel, for så kan vi jo i hvert fald se om han sidder godt på den, og hvordan det virker med det brede styr. Det er nu også meget godt at han ikke får den grønne at se, for ellers ville det jo ikke være en overraskelse når han skal have den til juni :-)
Ja, vi har besluttet os for den grønne, kan I nok høre. Bo synes også helt klart at det er vinder. Desuden kan vi ikke finde noget sted hernede hvor de forhandler Winther cykler, så af den grund kom den sorte klassiske cruiser slet ikke rigtigt i spil.

Udover de skønne Electra cruisere havde de også et hav af andre super flotte damecykler, og jeg er nok blevet lidt forelsket! Ikke i Fahrrad Franz, men i denne pistaciegrønne sag fra Diamant. Kærlighed ved første øjekast - ganske enkelt! Den kan jeg da lige se mig selv drøne rundt på, når foråret inden længe kommer til Mainz. Så skal den have en hyggelig cykelkurv og en blomst på styret - drømme drømme drømme...


Endnu engang tusind tak for alle jeres kommentarer, meninger og gode råd i mit forrige indlæg.

7 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Jeg er ikke i tvivl om, at du vil en fin stjerne på den cykel!
    Og god idé med at lade Rasmus prøve cyklen.

    SvarSlet
  2. Hold op en lækker cykel... Den ville jeg MEGET gerne ha´! Fik stjålet min gode, bundstabile Kildemoes i min egen indkørsel. Den havde ellers kørt rundt med mig i 5 år uden problemer overhovedet. Købte mig en billig damecykel i Harald Nyborg for de få forsikringspenge, men den er simpelthen så dårlig og ustabil. Jeg drømmer også om sådan en god cykel du viser her... Hvem der bare lige havde de penge til en god cykel :)
    Hvad koster den egentlig? Kan ik lige finde dem på nettet...

    SvarSlet
  3. Onkel, ja den ville klæde mig :-)

    Christine, ja jeg synes simpelthen også bare den er så flot. Er helt vild med farven. Det er et tysk mærke, så er ikke sikker på det forhandles i Danmark. Du kan se dem her: http://www.diamantrad.com/home.html

    Øv øv øv, at en cykeltyv var forbi din indkørsel. Det er simpelthen bare for surt!

    SvarSlet
  4. Den grønne sykkelen til Rasmus var bare råkul!!

    Nydelig farge på damesykkelen da...

    Jeg kjøpte meg sykkel på ferie i Danmark for 3 år siden. Her i Norge er det så mange terrengsykler, og jeg ville ha en typ romantisk bysykkel...det fikk jeg og den ble fraktet med hjem på taket på bilen ;)

    SvarSlet
  5. Oi...den var lekker! Jeg ble også forelsket! Ha en fin lørdag:)

    SvarSlet
  6. Hejsa,

    Vi har set cyklen på din hjemmeside. Min datter ønsker sig sæføli en grøn i konfirmationsgave.... Hvor mon jeg finder den i Danmark ? Ved du det ??

    hilsen
    Tina Heller
    tinahellerjensen@gmail.com

    SvarSlet
  7. Hej Tina.

    Som jeg kan se det, så forhandles Diamant desværre ikke noget sted i Danmark :-(

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.