onsdag den 23. februar 2011

Jeg er så glad for min cykel...

Jeg er på cykeljagt. Ikke til mig selv, men til Rasmus, som skal have en ny når han bliver 7 år til juni. Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet, og her er hvad jeg indtil nu har fundet.
Über cool grøn cruiser cykel fra Electra. Favoritten - uden tvivl!! Men også ret pebret i pris, 3700 kr.



Fin sort cykel i klassisk nostalgisk design fra Craze, 2400 kr.

Sporty og sej cykel fra Cube, 2200 kr.

Skøn sort cruiser cykel fra Winther, 2800 kr.



Hvilken er jeres favorit? Og kender I til andre flotte drengecykler, så giv endelig et tip!

29 kommentarer:

  1. Ja helt klart den grønne, den er voldsom flot.. ;)
    Dette link kan måske hjælpe lidt - måske du allerede har været der, der er i hvert fald fine cykler.

    http://www.beachcruiser.de/index.php/cat/c181_Kinder-Jugendfahrraeder.html

    Go´´cykeljagt. :)
    Louise

    SvarSlet
  2. Den grønne fra Electra er helt klar en favorite, jeg er også selv ejer af en retro cykel fra Electra og elsker den.

    SvarSlet
  3. Nr 1 eller 4 er mine favoritter, men hvis jeg så også skal tænke på prisen er det nr4 jeg ville vælge. Men hvordan er kvaliteten? Tænker på om du har set den live?

    SvarSlet
  4. Jeg er helt klart også mest til den fede grønne retro cykel.
    Hvem der dog bare skulle cykle rundt på villa vejen og lave bremsspor med den Ü

    SvarSlet
  5. Den grønne - den grønne - den grønne!!
    Den er da alt for fed. Jeg vil også ha' sådan én ;o)

    SvarSlet
  6. Louise, tak for link :-) Jeg kendte ikke hjemmesiden, mem der har de også alle de super fede cykler fra Electra.
    Ja. den grønne er bare for lækker!

    Pernille, ja jeg har i min søgen efter cykel til drengen også selv set mig varm på en Amsterdam cykel fra Electra ;o)

    Ælle Bælle Bu, det er nok også de to jeg vakler imellem, og nr. 4 også kun pga. den billigere pris, for den grønne er da bare SÅ flot! Og nu har han jo to brødre der vil kunne arve den.... ;.o)
    Jeg ikke set dem live, men både Winther og Eectra er god kvalitet. Der ligger et kæmpestort cykelhus ikke langt herfra (Fahrrad Franz hedder det), og de forhandler Electra, så jeg må helt sikkert et smut der forbi.

    Maria, ja den er skøn ikk!

    SvarSlet
  7. Camilla, ja jeg kan heller ikke rigtig se hvordan min dreng (eller jeg) skal kunne leve uden den ;o)

    SvarSlet
  8. Silje og Vebecke, ja og jeg har lige fundet ud af at den er 500 kr. billigere hernede i Tyskland, så nu fik den lige et endnu større plus ;o)

    SvarSlet
  9. Jeg spurgte lige min Rasmus (6 år i juni) og han vil gerne have den grønne!
    Tror nok jeg fik mumlet noget om at det måtte vi se på... ;-)

    SvarSlet
  10. JA Ulla, den grønne! Uden tvivl! Og når man tænker på, den kan gå i arv, er den jo sleeet ikke dyr ;)Dét er da et godt argument :)

    SvarSlet
  11. Ulla uden jeg skal sætte skår i glæden og opturen over den super fede cykel, så var jeg ved at købe sådan en til mig selv i sommer. Men der er kun tre gear på den, og så er der noget med at den kan være svær at cykel på, fordi styret er så bredt.
    Men den er pisse smart og om ikke andet så bare som udstilling i stuen? :)

    SvarSlet
  12. Min første tanke var uden tvivl den super fede grønne - og JA, når to mindre brødre kan arve, sååå....

    Men, så husker jeg lige, hvad min store dreng gik op i, da han fik ny cykel i samme alder.

    GEAR..

    Vi købte en fin mat-sort drengecykel i et godt mærke fra cykelhandleren med 7 gear til under 3000 kr. - og den har været et HIT lige siden han så den første gang..

    Og ja, når jeg så samtidig tænker på, hvordan min søn (og hans kammerater) af og til behandler deres cykler, så ved jeg ikke om argumentet med at to brødre kan arve alligevel helt holder vand..

    Noah har godt nok "kun" to yndre søstre, men jeg er ret sikker på, at havde han haft en lillebror, så ville han nok ikke altid have været helt tilfreds med at arve de cykler Noah har brugt (op)...

    Kan dog stadig sagtens forstå, at du er vild med den grønne - det er jeg også... :-)

    SvarSlet
  13. vi er ret glade for electra cykler her i huset. både emma og jeg har en electra beach crusier. det er iøvrigt emma's nr. 2. styret er lidt bredt, men ungerne finder hurtigt ud af at håndtere det.
    et andet godt mærke er schwinn ..... har jeg hørt, jeg har kun en jogger stroller i det mærke og den er udemærket.

    held og lykke med søgningen.

    malle

    SvarSlet
  14. jeg mente selvfølgelig en beach cruiser....

    malle, der lige brugte sin mand's google konto; kanudude

    SvarSlet
  15. Hej Ulla
    Jeg kan ihvert fald sige at Winthers er mega lækker Axel fik en sidste år i fødselsdags gave, og nøj en fed cykel.. Men den grønne er også mega fed. Og vi blev nemlig også enige om at når der nu var en til arve, så gør det ikke noget at spendere lidt ekstra på en ordentlig cykel :)
    Sie

    SvarSlet
  16. Ja undskyld jeg sådan lige blander mig... Jeg er bestemt ikke ekspert på området men har du overvejet at junior i løbet af ganske kort tid formentlig vokser fra cyklen?? Jeg ville overveje at kigge forbi et supermarked og se om de har noget der ligner til forveksling og så spare pengene til hans konfirmation eller lign. Synes det er nogle MEGET pebrede priser du der har fundet

    SvarSlet
  17. Jeg synes den sorte er vildt flot. Jeg har selv haft en Electra, i voksen størrelse, godt nok. Men den var ALTID flad og fuldstændig umulig at lappe og über følsom overfor alt på vejene.
    Så for jeres egen skyld, ville jeg ikke vælge den, ihvertfald ikke sammenlignet med prisen.

    Spændende indlæg, godt med nogle frie spørgsmål.
    God aften

    SvarSlet
  18. Tak for alle jeres kommentarer. De er til god hjælp.
    Imorgen tager vi ud og kigger på den grønne irl. Så kan Rasmus selv prøve den og se om det er en han vil ønske sig til sin fødselsdagsgave.

    Britta, dejligt med en kvalificeret smagsdommer :-)

    Berit, nej det er jo netop det jeg også tænker ;o)

    Onkel, jeg tror 3 gear rækker. Han skal ikke bestige Alp D'huez med den anyways :-)
    Mht. styret, så må vi se imorgen om armene er lange nok. Det jeg godt kan lide ved cruiser cyklerne, er netop at styret er så højt. Har en eller anden formodning om at børnene derved har et bedre udsyn over hvor de kører end hvis de ligger mere ind over styret. Måske det bare er noget jeg tror? :-)

    Kivi, Rasmus aner ikke hvad gear er, så det har han ingen mening om. Jeg tror han kigger mest på farve og sejheds faktor ;o)

    Malle, godt med lidt positivt om Electra cyklerne. Tænker også at det med styret må være en vanesag.
    Kendte heller ikke Schwinn, men de ser godt nok også flotte ud. Tak for tip :-)

    Sie, ja jeg synes også den ser super lækker ud, den sorte cruiser. Ja, man kan da godt spendere lidt når nu den skal gå i arv ;o)

    Sofie, ja jeg er helt med på at han nok kun kommer til at bruge den i to år, men derefter bliver vores mellemste 7 år, og efter ham kommer yngste dreng, så synes det er ok at købe noget kram, når nu 3 stk. knægte skal bruge den :-)

    Villa, nå for søren. Det lyder da ikke godt. Hvordan var den følsom overfor alt på vejen? Altså punkterede den let eller hvordan?

    Tak igen for alle jeres meninger og gode råd :-)

    SvarSlet
  19. Hej Ulla!
    Ville nok vælge en Winther, som man ved er ordentlig kvalitet. Den grønne er flot, men kvaliteten er virkelig ringe. Cyklen ruster, hvis den ikke bliver sat ind og tørret af efter brug... Det gør børn kun de første tre dage...;o) Jeg kender én, som har samme og er vældig utilfreds...
    Her er jeg nok lidt mere sparsommelig og har købt brugt cykel... Alma er vokset fra sin på et år...

    SvarSlet
  20. Den grønne er super cool og prisen, ja den er jo som den er, og med 2 andre, der også kan træde pedalerne på den senere, så er det vel en okay pris.

    Jeg synes, at det er helt i orden at brug en god sjat penge på cykler til livlige børn, der bruger dem meget og det gør man jo, når man er i din søns alder, måske er det i virkeligheden der, at man cykler allermest.

    Vores yngste datter, der nu er 14, har altid kørt på drengecykler og hendes (og vores) favorit, som har været købt i forskellige størrelser er en Batavus Snake, ægte hollandsk cykelkram.
    De har aldrig været i stykker, kører som en drøm og har en god vægt i forhold til barnets størrelse.
    http://www.batavus.dk/kollektion/B%C3%B8rnecykler/Snake/Snake+XC+24%3d22.aspx

    Meeeeen mon ikke i ender med den grønne, det lyder som om, at du er godt og grundigt forelsket i den :-)

    SvarSlet
  21. Nederste er da for cool og klassisk på en gang.
    Hvis jeg havde en dreng var det da helt klart den og et par knæbukser og kasket i gadedrengestil :)

    Karen

    SvarSlet
  22. jeg er klart mest vild med den grønne - MEN ved at OLIVER ville vælge nr. 3 (den hvide)

    han fik en ny i sommers - fra winther i sort (ligner RIGTIG meget den nederste) og ja den er super :O)

    SvarSlet
  23. Lisbeth, ja det er da meget modstridende meninger jeg får om de Electra cykler. Vi tager ud og kigger på den irl idag. Det kan jeg være vi finder noget helt femte ude i det store cykelhus.

    Anne, tak for link. De ser super fede ud og dejligt at vide at kvaliteten er i top.

    Karen, ja der maler du godt nok et lækkert billede! Det er nemlig lige præcis det klassiske udtryk jeg godt kan lide ved den cykel.

    Mette, ja det er også muligt at Rasmus ville vælge den hvis han helt selv kunne bestemme, men sådan spiller klaveret heldigvis ikke herhjemme endnu ;o)
    Denne gang bestemmer jeg (mest) og så kan han selv få lov at have en mening når den skal skiftes ud om et par år, og ja - så bliver det helt sikkert én i stil som den hvide. Sej og sporty ;o)
    Er nu ret sikker på at han også vil synes den grønne eller sorte er sej. Bare det faktum at den er større end den han har nu er jo næsten nok :-)

    SvarSlet
  24. SUPER FEDE cykler,
    og helt klart nr. 1 Elektra favoriten.
    Kender den, da min søn selv fik lige nøjagtig den cykel da han fyldte 7 år.
    Den har været super god, og alle drengene og forbipasserende på gaden, har tit råbt: "Sej cykel".

    SvarSlet
  25. Vi har iøvrigt ikke haft problemer med den, og det er nu 2 år siden han fik den ;)

    SvarSlet
  26. Jeg har spurgt min Valdemar og han var mest til den grønne, men ved nærmere eftertanke var han interesseret i dem alle. Men først til hans næste fødselsdag når han bliver 7 år. Han fylder snart 6 år og hvis han skal have opfyldt bare nogle af de Lego og lign. ønsker han har, er der ikke plads til en cykel. Jeg er ret vild med Paul Frank cykler, men har ikke lige tjekket óm der er noget til drenge på 7 år. Noget af det aller vigtigste, synes jeg, er at barnet prøver cyklen, så man får valgt en størrelse de magter, når de skal ud i trafikken.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  27. Hej Jeg har købt mange cykler i tyskland, ved bike-discount.de. Jeg købte en Cube til min søn, magen til den du har billed af. meget billig
    Mvh Keld

    SvarSlet
  28. Hej. Gammelt opslag kan jeg se - men byder lige ind med www.cykler4you.dk
    Ret fine, både pige og drenge cykler :)
    Vh Jette

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.