mandag den 7. februar 2011

Dejlig lille tur til Danmark (og et knap så dejligt smut til Roskilde)

Skøn og dejlig lille tur til Danmark har Alfred og jeg haft. Togturen gik så fint og det var i det hele taget bare så hyggeligt kun at være mig og Alfie afsted. I vores normale hverdag skal der jo være plads og tid til alle tre børn, så det var helt utroligt dejligt bare at have ubetinget tid til min lille mus - kun os to i en lille boble.
Lidt ligesom dengang man kun havde ét barn. Forskellen er bare at dengang kunne man slet ikke nyde det så meget som man egentlig burde, fordi man famlede sig frem og konstant var bange for at ødelægge baby.
Åh, hvor jeg i øvrigt elsker, når jeg kører med nattoget, at vågne op og bare kigge ud af vinduerne imens vi drøner igennem det danske land. Det der sikkert for mange bare er kedelige marker er for mig ganske enkelt smukt! Det er mit fædreland og jeg savner det!


Han er så kær ham min lille Alfie mus. Han er blevet så nysgerrig og observerende. På messen, hvor han mest var overladt til min veninde imens jeg købte fine efterårsvarer ind til shoppen, var han bare helt i hopla. Imellem hans små lure skulle han simpelthen bare have det hele med, og der blev altså charmet igennem! 

Efter en vellykket messe travede vi i regnvejret hjem til huset i Valby, hvor der ventede os en super dejlig aften med sushi, et par glas Asti og kagleri i stor stil. Sådanne aftener skulle man bare have mange flere af.


Togturen hjem gik også helt fint. Nattoget var på Frankfurt hovedbanegård kl. 06.40 igår morges, hvorefter jeg skulle have en S-bahn til Mainz. Jeg bevægede mig derfor ned i undergrunden med Alfred i slyngen og en barnevogn med top på. Jeg nåede lige at se røven af S8'eren, som jeg skulle med, og så måtte jeg ellers plante min popo på en kold bænk og vente de 29 minutter, der var til det næste tog kom. Bæ!
Som jeg sad der gik det ret hurtigt op for mig, at det på Frankfurt hovedbanegård kl. kvart i syv søndag morgen åbenbart stadig er lørdag aften. I hvert fald vrimlede det med zigzag gående, sprutstinkende unge mennesker med McDonalds poser i hånden, og da to fyre tungt plantede sig på bænken ved siden af mig og høfligt sagde guten Abend, så måtte jeg formode at de nok ikke lige var stået op, og at det nok næppe var morgenmad de havde i de brune poser.

Jeg overlevede spritstanken og de nærgående og snakkesagelige mennesker og kom hjem lige som min dejlige familie havde lunet boller i ovnen og lavet te. Jeg fik kæmpe krammere af børnene - de er jo slet ikke vandt til at jeg ikke er her, så de var meget glade for at have mig hjemme igen.

Desværre blev det ikke til den mest aktive søndag for mit vedkommende, da jeg måtte bukke under med roskildesyge. Bwadr!! Dermed var det bare under dynen fra kl. 13 og så frem til imorges - kun afbrudt af ture på toilettet hvor jeg ufrivilligt detoxede min krop fra hoved til røv! Great!
Heldigvis har Roskilde left the building, så mandens og min date på michelin restaurant imorgen aften er stadig på. Yay!

11 kommentarer:

  1. Lyder da som en god tur, og dejligt i bare har kunne hygge jer sammen :)
    Hvor er han skøn, dejligt billede der hvor han ligger under dynen :)

    SvarSlet
  2. Øv, du skulle slæbe "Roskilde" med dig hjem!

    Dejlige billeder - især af Alfred, der charmer i sengen. Jeg har aldrig prøvet nattog, men det ser overraskende ok ud!

    SvarSlet
  3. He he...sad og tænkte og hvornår var hun så i Roskilde?...indtil den malende beskrivelse kom...Godt du først blev syg efter hjemkomsten og tænk at du skulle slæbe sådan en grim en med hjem...det er vist en epidemi herhjemme pt. Mine elever har haft det på skift lige siden efterårsferien.
    Men lyder som en dejlig tur..vidste slet ikke man kunne have sådan en dejlig togkupé.
    KH Mia

    SvarSlet
  4. Han er da en værre charme-bøf, ham Alfred. Skønt billede af ham der under "min lillebrors dyne" ;)
    Det smil skal nok give ham mange knus og ekstra forkælelse.

    Ærgerligt med din lille smuttur til Roskilde - og godt du kom dig i tide til gourmet-restauranten.

    KH Karina

    SvarSlet
  5. Han er alt for lækker, ham Alfred! Lyder som en skøn tur, og ja, sådanne aftner med kagleri, god mad og drikke, har man bare alt for få af. Glæder mig til at se hvad du fik købt af lækkerier :)

    SvarSlet
  6. Det lyder som en dejlig tur. Godt, du ventede med at tage til Roskilde, til du var kommet godt tilbage til Tyskland.

    SvarSlet
  7. Ei, hvor er din lille fyr bare skøn, Ulla! Og dit kælenavn til ham er så fint.
    Dejligt I havde en god tur! Ligesom Mia, sad jeg også i længe og tænkte hvornår Roskilde mon kom ind i billedet ;-) Godt du er vel ovre det igen!
    Kh Louise

    SvarSlet
  8. Hvor er han bare sød! Og hvor lyder det til at I har haft en dejlig tur.
    Og det er rigtig som du sier, når man har flere børn nyder man en til en tiden med dem meget mere.

    Haber du er helt rask igen:)

    SvarSlet
  9. Lyder som nogle fantastiske dage - jeg har virkelig også nydt weekenden dog ikke med modemessen men med Formland som stod på alle de nye sommernyheder til hjemmet. Glæder mig helt vildt til at se alle de fine ting fra Liebe og Finsdottir :-)

    Sikke en fin blog, tilslutter mig straks som fast :-)

    SvarSlet
  10. Uh, godt det ikke var mig der sad der med lille bebs og skulle holde to fulde tysker på afstand. Hatten af for dig. Og godt at det ikke var Alfred der blev syg. Og du kan trøste dig med at du valgte at blive syg i den rigtig rækkefølge.. først messe og så syg. Det andet vile have været ÆV....

    SvarSlet
  11. Natanja, ja jeg tror også han syntes det var hyggeligt der i sengen sammen med mor :-)

    Polka og Mia, ja det nattog er faktisk ret fint og behageligt, men det var også en deluxe kupé jeg havde, hvor man har eget toilet og bad. Det koster det samme som en flybillet, men når jeg nu er bange for at flyve så foretrækker jeg klart nattoget.

    Karina, ja jeg er jo bare så glad for det sengetøj - og det tror jeg også Alfie er :-)

    Henny, ja det havde godt nok været for surt, hvis jeg havde været syg imens jeg var i Danmark eller på vej hjem i nattoget. Puha - godt sygdommen ventede med at komme til jeg var hjemme.

    Julia, ja tøseaftener er altså bare for lækre! Jeg fik købt nogle rigtig fine efterårssager, som kommer på shoppen i august, så der er lige lidt tid til :-)

    Ditte, ja det var trods alt godt at sygdommen ventede med at overmande mig til jeg var kommet hjem.

    Louise, tak. Ja, jeg synes altså også han er ret så fantastisk :-) Roskilde vendte desværre tilbage igår aftes og hele dagen idag, men NU håber jeg så det er slut. Gider ikke den sygdom - øv!

    SiriR, ja man nyder altså bare de små enestunder rigtig meget, når man har flere børn. Jeg har desværre været syg helt ind til idag, men håber altså det er ovre nu.

    Kreativista, ja Formand kunne jeg altså også godt tænke mig at besøge. Åh, er vild med finsdottir. Ønsker mig en vase derfra. Velkommen som fast læser ;o)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.