mandag den 24. januar 2011

Trods travlhed og uheld er det stadig Hama-januar!


Der har været lidt stille her på bloggen den seneste uge. Jeg har haft en del at se til og er da i den grad sprunget ud i livet som storfamilie. I ugen der er gået har vi klaret 3 lægetider, 2 børnefødselsdage (ikke egne), 2 x musikundervisning, fodboldtræning, loppemarked, skadestuebesøg og et par playdates.

Vi har tilmed gang i den helt store nytårsoprydning og gennemgår minutiøst hele huset rum for rum. Der bliver sorteret og smidt ud med hård hånd. Lige pludselig gik det op for os at vi har små 300 kvadratmeter plus fuld kælder, hvor stort set hver en kvadratmeter er benyttet. Bo's kontrakt udløber om halvandet år og så går turen hjemad mod Danmark, så på et eller andet tidspunkt inden da er vi jo nødsaget til at sortere og smide væk, og hellere nu end når vi skal til at flytte. Der er i forvejen nok arbejde med sådan en flytning.
I kælderen stod eksempelvis flyttekasser der ikke har været pakket ud i de 5 år vi har boet i Tyskland. Så må konklusionen simpelthen være at man ikke har brug for de ting der er i kasserne. Vi er ca. halvvejs i oprydningsprocessen og hele garagen er nu fyldt med storskrald. Pyha, det bliver skønt når vi er færdige.

Nu er et helt rum i kælderen ryddet og skal nu forvandles til mit lille lager. Det bliver skønt at få reoler op, så alle de nye sager fra Moonkids og Danefæ, der kommer inden længe kan få overskuelige hyldepladser.  

Lørdag blev børnehavens halvårlige loppemarked afholdt, og jeg havde sikret mig en stand. Her blev 5 sække med mit og børnenes tøj samt legetøj solgt til billige priser. Ganske hyggeligt er det faktisk at være kræmmer-Poul for en dag. Bertram var hjemme og lege hos en kammerat, og vi nuppede så kammeratens storesøster på 9 år med til loppemarked, hvor hun sammen med Rasmus hjalp til i standen. Super hyggeligt var det. Vi havde sorteret lidt ud i drengenes legetøj, og jeg havde lavet den aftale med Rasmus, at de penge hans legetøj indbragte måtte han købe fodboldkort for. Det blev en pænt stor stak fodboldkort vi hentede i kiosken igår!

På det helbredsmæssige plan har ugen for mit vedkommende været en sørgelig omgang. Jeg startede ud med at få diagnosticeret brystbetændelse og måtte dermed på penicillinkur for første gang i 9 år. Jeg er ikke vild med penicillin og da slet ikke imens jeg ammer. Efter 3 dage uden virkning (stadig smerter i brystet), måtte lægen trække en ny diagnose op ad hatten, som denne gang hed trøske. Må jeg i den forbindelse lige påpege at penicillinen kun gør trøsken værre, da den slår alle bakterier i kroppen ned. Også de gode, dem som vi har brug for og som nok netop var ved at bekæmpe trøsken på egen hånd. Score! Ny behandling er nu påbegyndt og har allerede hjulpet. Tak!
Oveni brystmisseren brækkede jeg så lørdag (under en ellers super hyggelig vennemiddag) min ringetå. Ej, det hedder ikke ringetå men fjerde tå, men I ved hvilken jeg mener, ikk. Er det kun mig der synes vi har brug for nogle bedre navne til tæerne? Storetå og lilletå må man gerne sige, men der er så ikke noget der hedder pegetå, skråtoptå og ringetå??
Nå, anyways, jeg lavede den klassiske med at knalde foden ind i en kant - i dette tilfælde et stoleben - hvorefter man hopper rundt og råber fuck og sgu indtil det ikke længere gør ondt.
Det blev dog bare ved med gøre nas og da gæsterne var taget hjem og jeg fik strømpen af, så havde jeg en fjerde tå i en fin moderigtig lilla farve.  

Dagen igår blev derfor brugt på skadestuen med efterfølgende aftensmad på McD. Nu er min ringetå tapet sammen med min skråtoptå, som hjælper sin lillebror med at holde sig i ro, så han kan vokse sammen igen. 

Nå men imellem ulykker, sygdom og oprydning får jeg stadig tid til Hama'erne. Hama-januar er jo gået ind i sin sidste uge, så jeg må hellere få færdiggjort showstopperen.
Imellemtiden får I lige denneher. Den er lavet efter et korsstingsmønster, og jeg ved egentlig ikke lige hvad jeg skal mene om den....

16 kommentarer:

  1. Hold da op... sikke en uge, jeg får helt sved på panden,
    men du er kommet igennem den ;)
    Synes helt fint om dien HAMA-figurer, synes selv at det er ganske afstressende at sidde med disse perler.
    Det er en skøn blog du har, har fulgt med længe, og er selv lige hoppet med på blog-bølgen, så hvis du har en lille stund, må du gerne kikke forbi min :)
    Hilsner Julie

    SvarSlet
  2. Det er et puslespill som skal gå opp enkelte uker når en har flere barn som skal hit og dit - har selv tre, og der er slalomtrening, turntrening, kjøring til venner her og der, henting og bringing, helsestasjon for den lille, og av og til et kaffebesøk for mamma eller trening for pappa,på en heldig dag :) Men åj, så herlig å være flere sammen - en hel storfamilie!
    Ha en flott og deilig dag - NYT!

    Marit

    (ps. flott perlebilde - jeg hekler når jeg skal chille,det er min terapi :))

    SvarSlet
  3. Øv med tåen - jeg kalder dem nu også for pegetå, skråtoptå og ringetå. Ellers ved folk jo ikke hvilken man taler om :p

    Jeg er vild med dine HAMA-kreationer!

    SvarSlet
  4. PYHA bliver helt udkørt på dine vegne med alt det du har nået, og ærgerligt emd den tå. Ved godt hvordand et føles har selv prøvet det med en anden tå. :(
    Men det er da flot at i har fået ryddet så meget op, jeg gruer for når vi er færdige med vores ombygning og skal have alle tingene ind fra containeren og på plads hvor meget der må lade livet, forsøger ellers at få syet så meget stof op som muligt, men kan jo ikke lade være med at købe lidt nyt også :-D
    Glæder mig til at se når du har fået lavet lokalet til din lille butik.
    VH Lene.

    SvarSlet
  5. Sikke en uge :S

    Træls med den forkerte diagnose og omvejen til igen at kunne nyde at amme. Men godt at du fandt en løsning og det kan behandles :)

    Og superøv med din tå. Og nej, du er ikke den eneste - jeg har skam også overvejet dem med tæernes navne. Læste endda en artikelserie om emnet - mener at det var på Politikens hjemmeside.

    Ønsker dig god bedring med tåen. Nu må du tage det lidt med ro og hygge med perlerne ;)

    Lyder i øvrigt superdejligt med oprydning med hård hånd. Jeg øver mig også, men har vist lidt for blød en hånd - eller noget...

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. wow du keder dig da ikke :)

    når man har en del unger så keder man sig aldrig (har 5 stk) så jeg kender det :)

    glæder du dig til at komme tilbage til danmark at bo eller ???

    du er god til det perle halløj ;)

    SvarSlet
  7. Åhh.. Er helt forpustet bare af at læse om Jeres uge ;-)
    Rigtig god bedring med det hele, Ulla!! Det lyder bestemt ikke rart..

    SvarSlet
  8. Kjenner igjen det med flyttekasser som ikke pakkes opp. De har det med å bli med på lasset flere ganger ;)

    Livet er hektik og deilig, men når man blir syk stopper det liksom litt opp i familiebedriften. Man holder som regel hodet akkurat over vann, ikke sant?

    Kjempefine perler! Jeg er imponert over hva du får til og ditt tålmod! Ha en fin uke :) Siw

    SvarSlet
  9. Sikke en uge! Det er med at holde tungen lige i munden ... eller tåen lige i skoen ;-)

    Håber denne uge bliver mere afslappet!

    HAMA-menneskerne er søde, omend lidt "stå ret"-agtige, hvis du forstår?

    SvarSlet
  10. Av av, det lyder ubehageligt... Go bedring med det hele! Så din "perle-obama" på boligliv den anden dag- så fint :)!

    SvarSlet
  11. Jamen Ulla altså....!! Hvordan dælen får du tid til alt det??? Er der flere timer i døgnet i Tyskland end i lille DK?? :-)

    ÆV med din tå og bryst og det hele...det er da ren elendighed i begge ender, så at sige:-)

    Jeg gir dig helt ret i forhold til navne til vores tæer...der må gøres noget...!!

    Rigtig god bedring med det hele og fortsat god oprydning:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  12. HAMAbildet ditt var KULT, morsomt og perfekt til en barnevegg, ungdomsrom, dørskilt, gangbilde eller rett og slett som inspirasjon på ett kreativt værelse.
    Håper du får masse energi fremover.
    Norsk klem og takk for at du deler. :-)

    SvarSlet
  13. Jeg syntes også at det er underligt at de 3 tær ikke hedder noget!
    Surt med en brækket tå, men det forhindre dig ikke i at lege med perler kan jeg se :-) Jeg er stadig bidt og er lige nu ved at lave lidt i sort og hvidt.
    Har lavet et navneskilt til Rasmus, som lige straks kommer på bloggen.

    God bedring med bryst og tå!

    SvarSlet
  14. av av av-mega uheldig...men du tager det da meget godt lyder det til.
    Fed dille med Obama og Merylin på perlepladerne!

    SvarSlet
  15. jeg synes nu den er ret fed :)

    forresten var jeg nede og købe maling i dag, og sørme om den jeg valgte, ikke havde et navn... LULLABY

    SvarSlet
  16. Wow for din tålmodighet med hamaperlene:) Malthe ble kjempesmukk med moonkidsklærna. De falt i smak både hos mor og far og petunikatanten.

    Takk for innspillet ang. innlegget med barn og leker, det høres ut som vi er enige i den saken.

    Ha en god kveld.

    Hilsen Vibecke og Silje

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.