fredag den 14. januar 2011

Så blev hun færdig...


Min helt egen Warhol.
Marilyn er lavet på 9 af de store firkantede perleplader og jeg har brugt 7569 perler fordelt på 6 farver på at lave hende.


Jeg har taget udgangspunkt i et af Andy Warhols billeder, og har så brugt et program der hedder "Perler" til at konvertere det til Hama perler. Programmet er udviklet af en svensker og kan downloades lige her.
Det tager lidt tid at kreere, men det er sjovt at sidde og lege med farvemuligheder og svært at vælge ud hvilken udgave man til syvende og sidst skal bruge. Jeg skabte tre forskellige skabeloner, men valgte altså at føre denne kombination ud på perlepladerne.

39 kommentarer:

  1. WOW! Jeg mangler sgu ord!

    SvarSlet
  2. Hold da op ..... KÆMPE arbejde og mega flot. Go farve kombi ....
    Kh

    SvarSlet
  3. Shit det er sejt..... WAUW..... det er dælme noget af et arbejde... Det kan du godt lige klappe dig selv på skulderen over.. :O)
    Det er også lige det rigtige motiv at lave. Det er et rigtig flot billede :)
    Go weekend.
    Kh

    SvarSlet
  4. Wauw du er for sej! Sikke et arbejde!!

    SvarSlet
  5. Hold op et stort arbejde, men der ser godt ud! Jeg så dit Obama-billede på Boliglivs hjemmeside, så der er også andre end blogland, der er imponerede:)

    SvarSlet
  6. Superschysst. Riktigt snyggt färgval!
    Jag har en gång gjort vår bröllpsfoto i pärlplattor 12 st plattor totalt (10800 pärlor) Galet, men det blev fint.

    SvarSlet
  7. Hvor er du altså bare vild!! Respekt!
    Og denne gang får jeg virkelig en fornemmelse af hvor kæmpe stort det egentlig er!!

    SvarSlet
  8. Wow Ulla! Sikke et arbejde! Men hvor er det bare blevet flot:)

    SvarSlet
  9. God morgen Ulla.
    Hvor er det bare blevet flot. Tålmodighed og tungen lige i munde da det skulle stryges og bagefter af pladerne, kunne jeg forestille mig. Glæder mig til at se hvad du ellers får kreeret med dein nye ven HAMA.
    Dorte

    SvarSlet
  10. Hold da op et arbejde! Respekt!

    SvarSlet
  11. Fascinerende, jeg er imponert over dine Hama-kunstverk!

    SvarSlet
  12. Hold nu op! Det ser fedt ud! Der er vist i sandhed en der er blevet bidt af crazy HAMA-perle :D

    SvarSlet
  13. Fantastisk! En flott resultat! Dette krever en tålmodig kvinne skjønner jeg ;) God helg! Siw

    SvarSlet
  14. Jubii, det var jo lige det program jeg skulle bruge... Har ledt længe efter nogen hints til at lave en barbapapa uro til puslepladsen til min lille Aksel, som gerne skulle melde sin ankomst inden for de næste 6 uger... Dejligt, nu kan jeg komme igang.
    KNUS fra pia

    SvarSlet
  15. For dælen da hvor er det sejt gjort! Her kan man da vist tale om perletalent ;-) Og tusind tak for tippet om programmet - det var lige hvad jeg kunne bruge! Glæder mig til at komme igang.

    SvarSlet
  16. Hvor er det vildt. Og tak for download fif:-)

    SvarSlet
  17. Du er så HAMA-sej, at det gør nas!
    Tak for linket til det der perle-program. Skal helt sikkert prøve det af meget, meget snart :-)
    I love Marilyn!!

    SvarSlet
  18. Hold nu kæft!! Det er da sindssyg flot! ... Hvor lang tid tog det??

    SvarSlet
  19. Imponerende!! Men også super inspirerende:)

    SvarSlet
  20. holy cow.... jamen sikke et arbejde og sikke et smukt resultat.

    jeg har altid været ret vild med lige netop det billede af marilyn monroe og lavede faktisk en lille efterligning, da jeg i mine unge dage tog silke tryk og fik lavet et tryk på papir.

    hvem skulle have troet af hama perler kunne kreeres til noget så smukt..... jeg bukker mig i støvet!

    keep it up!

    spændende at se hvad du nu finder på med hama perlerne.

    malle

    SvarSlet
  21. WAUW, sikke et arbejde! Men meget flot.

    Mkh Katrine

    SvarSlet
  22. Arty! Det programmet skal jeg sjekke ut : D Tusen takk for tips!!

    SvarSlet
  23. super fedt. Stod selv i dag og overvejede at købe en startpakke. Synes det kunne være skægt at lave min familie i perler :)Når jeg ser på dine fede kreationer, så ærgrerjeg mig over at jeg gik tomhændet hjem

    SvarSlet
  24. det er virkelige et flot billede. ville høre om du bruge hama midi eller hama mini?

    SvarSlet
  25. lækkert!!!!! det skal jeg prøve....

    SvarSlet
  26. wow det er fedt.. Men jeg ka bare ik finde ud af det perle program :S

    Noget du kan hjælpe med??

    SvarSlet
  27. Hej Tumling.

    Ja måske. Nu er det jo et par måneder siden jeg sidst selv sad med det og man glemmer jo hurtigt i min alder :-)
    Hvad er det du ikke kan finde ud af?

    SvarSlet
  28. uhh det med huskeren kender jeg godt =D

    Synes bare ik at jeg kan få programmet til at virke ordentligt forstået på den måde når jeg ser videoen fra deres side er det som om jeg mangler funktioner eller så er det bare mig der virkelig er dum til det program.
    Jeg kan nok bare ik forstå funktioner i det

    SvarSlet
  29. Wauw det ser godt ud :-). Det har givet mig helt blod på tanden for selv at give mig i kast med et lignende projekt. Jeg har leget lidt med programmet som du henviser til men jeg kan ikke få det til at give så stor en perleplade som du har brugt. Kan du give mig et trick til at få den til at blive større?

    SvarSlet
  30. Hej Ulla... Jeg sidder selv og laver perler.. og vil gerne lave noget stort.. men uanset hvor stor et billed jeg uploader til programmer får jeg kun 2 hele og 2 halve 29x29 perle plader frem.. Hvordan får jeg vist 6 som dig ??

    MVH Rasmus

    SvarSlet
  31. Hej Fie og Rasmus.

    I skal gå ind under det faneblad der hedder "krymp" og så skal I regulere på tallene derinde. Så kan man få billedet til at fylde alle de perleplader man vil :-)

    God fornøjelse!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  32. Hej
    Jeg er total "hama-jomfru" men er blevet meget inspireret - men hvordan stryger men motivet fra flere perleplader sammen? Først hver perleplade for sig, og dernæst sammenstrygning eller hvad?

    SvarSlet
  33. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan du har strøget det? Det hele på én gang eller en plade af gangen. Jeg havde lavet et kæmpe perler billede, med Hama mini perler. Havde brugt lidt over 27.000 perler, så da jeg skulle stryge det, ville jeg stryge det hele på én gang, men så gik det sku galt, så det kæmpe projekt måtte ryge i skraldespanden :'(

    SvarSlet
  34. Øv, jeg ved godt at det er længe siden,du har skrevet bloggen, men faldt lige over det. Kan ikke få linket til programmet til at virke :(

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.