lørdag den 29. januar 2011

Granny stripes fortolket af mig.

Jeg har været igang ved symaskinen for første gang siden før juleferien og det er der kommet et dejligt tæppe ud af. Striber af vintage stoffer med bagside af økologisk og super blødt frotté. Lige til en gang hyggelæsning i sofaen, en lur i bilen eller som fint sengetæppe på børneværelset.





Tæppet her er til mine egne drenge, men inden længe går jeg atter igang med at fylde webshoppn op med Lullaby forårskreationer. Jeg savner symaskinen kan jeg godt mærke, og det bliver fantastisk at komme igang med at skabe noget igen.

27 kommentarer:

  1. Hvor er det fint. Har lovet ældstesønnen at sy et tæppe til ham - havde egentligt tænkt, at det skulle være i patchwork firkanter, men denne her idé med striberne er også super fin - og en anelse hurtigere at lave - så måske nupper jeg den i stedet :-)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg synes også det var lidt sjovt at prøve noget andet end firkanterne. Du må igang med at rive strimler og ja, det er nemlig lidt hurtigere end firkanterne - men også kun lidt.
    God fornøjelse med projektet til ældstesønnen :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. super flot tæppe og dejlige farver :)

    SvarSlet
  4. Det er et rigtig lækkert hyggetæppe, så fint.
    Glæder mig til at se havd du får kreeret til webshoppen i foråret.

    SvarSlet
  5. Helt underbar!!! Man blir glad av den och den ser väldigt varm och gosig ut oxå:)

    SvarSlet
  6. Mm vilket härligt täcke! Jag har inte heller rört symaskinen på länge nu.... skall snart sy lite tänkte jag ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor ser det lækkert ud..!! Dejlig adspredelse til firkanterne. Mangler at lave et sengetæppe til karoline - måske det skulle være striber når nu hun har sengetøj i firkanter. Jeg har også lavet en aflang sofapude på næsten samme måde. Tak for inspirationen..;) Nyd aftenen. Kh Anne

    SvarSlet
  8. Å så fint teppe.
    Herlige farger:)

    SvarSlet
  9. For et n y d e l i g teppe du har laget. Jeg har ikke sydd mye selv. Har lyst, men har ikke så mye erfaring. Fikk symaskin av min mann til bursdag i fjor og sydd noen kjoler til meg og min jente. NÅ fikk jeg lyst til å sy et slikt teppe. Det var jo bare helt fantastisk vakkert. PS..jeg var i Sverige i fjor sommer og tok med meg maaaange fine retrostoffer hjem. Takk for inspirasjon Ulla! Fin kveld til deg fra meg :) Siw

    SvarSlet
  10. Hvor ser det lækkert ud! Glæder mig til du atter tryller bag symaskinen :)

    SvarSlet
  11. dygtig som altid og meget inspirerende. Jeg har en forespørgsel; kunne du tænke dig at at sælge mig et stykke af det brune med de mange farvede blomster ( ved ikke om jeg har noget vi evt kunne bytte med )
    Du må¨gerne maile mig, hvis du har lyst
    god weekend :)

    SvarSlet
  12. det kræver vidst en mail... hehe
    lillemyogmig@gmail.com

    SvarSlet
  13. ej hvor er det bare super lækkert som altid :)

    SvarSlet
  14. Hvor er det fint, Ulla. Dejlig faverigt.
    Jeg savner også min maskine, som jeg også har haft en længere pause fra..

    SvarSlet
  15. sikke et glad og utrolig smukt tæppe... jeg holder spændt øje med shoppen ;0)

    SvarSlet
  16. Hej Ulla
    Hvor er det skønt. Tak fordi du deler dine ideer, man bliver altid så inspireret og glad af dine farvesammensætninger. Glæder mig til at se dine forårsvarer. God søndag
    KH Mia

    SvarSlet
  17. Utrolig flott sengeteppe! Fine stoffer i herlige farger og mønstre :)

    Ha en fin søndag!

    Marit

    SvarSlet
  18. Hvor er det fint og lækkert !

    Tænk sig at lave det til en voksen seng. Det kunne altså også være fedt - men STORT, og tidskrævende.

    Gid jeg havde eergien til det :-)

    KH Maria

    SvarSlet
  19. Rigtig fint tæppe, og super idé! Er helt forelsket i det brune, småblomstrede stof..
    Glæder mig til at se hvad du finder på til shoppen.
    Kh Stine

    SvarSlet
  20. Hei! Så herlig et teppe!! Flotte stoffer du har! Ha en fortsatt fin kveld:)

    SvarSlet
  21. Som altid super inspirerende, fik et lille akut anfald af sy-kriller :-)

    SvarSlet
  22. Sikke et fint tæppe!

    Jeg har altid lavet Sofies sengetøj i striber, da jeg ikke har kunnet overskue firkanterne :)
    Synes det giver en skøn effekt!

    KH Vibeke

    SvarSlet
  23. Jeg elsker dine fortolkninger - fantastisk tæppe! Spændende hvad du finder på til shoppen.
    :) Berit

    SvarSlet
  24. Belladotte, tak :-)

    Anne Dorte, tak skal du have. Ja, det bliver spændende hvad jeg finder på. Jeg har i hvert fald idéer nok i mit hoved :-)

    Helena, tak skal du have :-)

    Lotten, ja kom endelig igang ved symaskinen - det er skønt! :-)

    Anne, ja både striber og firkanter er skønne og også rigtig skønne at mikse :-)

    Trinepine, tak :-)

    ReVinyl, dejligt at du bliver inspireret. God fornøjelse med flere sy projekter :-)

    Trine, tak ;o)

    Bella, tak. Ja, jeg glæder mig også vildt til at komme igang. Det bobler af idéer i mit hoved :-)

    Emma-Bjørk, tak for de søde ord! Uh, lige det brune der er blandt favoritterne, så det beholder jeg selv ;o)

    Natanja, tak hvor er du sød :-)

    Louise, tak. Ja, man kommer altså til at savne den symaskine, når pauserne bliver for lange :-)
    Håber ellers alt er vel hos jer og at lille Alvin trives.

    Frk. Trillingsgaard, tak :-)

    Mia, tusind tak for de søde ord (og i lige måde da!!). Dem bliver jeg rigtig glad for :-) Også god søndag til dig - det der er tilbage af den.

    Marit, mange tak og god søndag aften til dig :-)

    Maria, ja jeg har i flere år gerne ville lave et sengetæppe til dobbeltsengen i enten firkanter eller striber. Mon jeg nogensinde får lavet det, for ja - det er et stort arbejde :-)

    Mathilde, tak :-)

    Stine, mange tak skal du have. Ja, det brune med de små blomster i forskellige farver er også blandt mine favoritter. Jeg har haft det i mange år og er ikke blevet træt af det endnu. Både vores pusleunderlag, sengetøj til dukkeseng og nu en del af dette tæppe er syet i det. Jeg elsker det :-)

    Randi, tak for det og også dejlig aften til dig :-)

    Janni, jamen så er det da med at komme igang :-)

    Vibeke, ja striberne tager knap så lang tid som firkanterne, og bliver også rigtig fint. Dette tæppe er dog lavet i tyndere striber end jeg normalt laver mit Lullaby sengetøj i og det synes jeg giver lidt den patchwork effekt som firkanterne også giver. Er nu stadig meget glad for firkanter også ;o)

    Rigtig god aften til jer alle :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  25. Ih, tak skal du have Berit.
    Ja, det kribler rigtigt i fingrene for at komme igang nu. Nu har jeg lige en messe i Kbh i næste uge, og når jeg kommer hjem SÅ skal jeg for alvor igang med at få alle forårsidéerne ud af hovedet :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.