onsdag den 26. januar 2011

Det sker bare ikke, Lars Krimi!


PIS OGSÅ!!! Nu var jeg lige så tjekket!! Nu havde jeg lige fået skrevet fine dåbs takkekort og sendt dem ud - og så endda lige præcis tids nok til at de ville have været fremme nøjagtig en måned efter dåben - nemlig idag. Mere tjekket tror jeg aldrig jeg har været (takkekort er ikke min stærkeste side). Da jeg for tre dage siden havde postet brevene, var det sgu lige før jeg løb rundt med armene over hovedet og skreg "Suck on that, Emma Gad".

Og så sker det her!!


Underfrankeret!!
Jeg havde frankeret dem som almindeligt brev, men fordi jeg absolut skulle vælge de fine kvadratiske kuverter, så var brevene simpelthen en halv cm. for lange på den ene led. EN HALV! De må kun være maks 12,5 cm. i højden og de er 13! COME ON!! De 5 milimeter får simpelthen brevet til at stige fra 75 cent til 3,40 Euro.
Store fede grimme gule du-er-en-idiot-og-har-underfrankeret klistermærker har nu ødelagt alle mine fine takkekort. Ej, det kan I sgu ikke være bekendt, Deutsche Post! Kunne I slet ikke se at jeg havde gjort mig umage?

20 kommentarer:

  1. Ej, det er godt nok for surt !!!

    SvarSlet
  2. Det er sgu flabet! Og så for ½ cm! ØV!

    SvarSlet
  3. Det er vist her man godt må råbe "RØV" meget højt!!!
    ØV altså.
    Tina:-)

    SvarSlet
  4. Så utrolig kjedelig da... :(

    SvarSlet
  5. Man sku' tro de var nært beslægtede med Post Danmark...

    Øv altså!


    Og med de portopriser er det lige ved at det er billigere at dele dem ud selv...
    Jeg kan godt forstå, at der er færre og færre, der benytter "snailmail" - men det er nu hyggeligt med et gammeldags brev en gang imellem ;)

    Du må på den igen, Ulla. Emma Gad, gider du?

    KH Karina

    SvarSlet
  6. for den da.... kunne de så ikke bare ha' sendt dem ud og sendt regningen til dig i stedet for at ødelægge både kuverter og dit gode humør .... kan godt forstå du bander ...
    kh♥

    SvarSlet
  7. sikke noget tis!!!
    Øv for det.
    De skide 5 millimeter....

    SvarSlet
  8. DET DER.... kunne såååå meget være sket for mig!!! Jeg føler virkelig med dig - ved jeg ville have bandet lige så meget som dig!!!:-)
    DP skulle vist også lige stifte bekendtskab med Emma - så ville de ikke turde andet end at sende dem ud!!

    SvarSlet
  9. Ej for pokker, øv øv øv altså..

    SvarSlet
  10. Åh, alt for irriterende. Virkeligt dårlig service. Og sikke en absurd prisforskel for en sølle halv centimeter. Tænk at de ikke lige kan overskue at overse det :( Det er bare for regelret...

    I øvrigt bringer din overskrift et smil frem på læben her. Mandrillen er bare det bedste :D Kan være at du trænger til et afsnit?

    Håber at takkekortene kommer ud trods forhindringer.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  11. Øv hvor surt, og så ovenpå alt det arbejde du har gjort.

    Nej postvæsnet i tyskland er ikke bedre end det i danmark kan jeg se. Men kunne de så ikke have nøjes med at sætte mærkat på det øverste når de nu aligevel satte dem sammen.

    Håber du får dem afsted igen.

    SvarSlet
  12. Øv altså, det er bare så typisk at sådan noget sker.
    De går godt nok også i små sko de der Deutsch Post..HVad bilder de sig lige ind, altså!

    SvarSlet
  13. Typisch deutsch, würde ich sagen ;)... Jeg er selv tysker, jeg må godt!

    SvarSlet
  14. nej, nej, nej kan godt forstå hvis du er lidt stram i betrækket over den!
    Den er godt nok svær at redde den gule mærkat.
    Kunne de dog ikke bare gøre som i Danmark, kun sende ekstra regningen og ellers levere brevet.
    ØV, øv også lige med takkekort, dem er jeg godt nok heller ikke for god til;-)

    SvarSlet
  15. Det er bare surt med surt på.

    SvarSlet
  16. Tak for alle jeres kommentarer.

    Jeg er stadig temmelig bitter over Deutsche Post's små sko - øv, altså!
    Det er nemlig lige præcist tåbeligt, at de ikke bare bringer posten ud, og så sender mig en efterregning. Det dér er simpelthen for irriterende!!

    Nå, jeg må et smut ind til byen for at købe nye kuverter. Nægter at lave alle takkekortene om igen, så det bliver stadig 13x13 kuverter de kommer i.
    Til gengæld kan jeg sende hele stakken i en boblekuvert til min mor i DK for 1 x portobeløb på de 3,40 Euro istedet for 19 x det beløb. Så kan hun sende dem væsenligt billigere fra DK.
    Helt utroligt at den halve centimeter skal betyde en prisforskel på 20 kr. pr. brev!!

    Mirjam, hehe - ja, den overskrift var til de særligt indviede ;o)

    God dag derude!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  17. jeg kan simpelthen ikke lade være med at smile af dig.... Sjovt skrevet...
    Og SUPER ØV...

    SvarSlet
  18. Henny, man må godt grine ad mig - jeg tager heldigvis ikke mig selv så højtideligt ;o)

    SvarSlet
  19. Nej hvor belastende! Gud håber kun det er i Tyskland de har den regel, for jeg har også sendt kvadratiske kort som invitation - men jeg har ikke hørt noget. I DK plejer de dog også at sende dem og så får man bare et girokort tilbage. Det er alligevel lidt bedre!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.