lørdag den 1. januar 2011

December udfordring: Dag 25 (og lidt blablabla...)

Ja, jeg har jo haft lidt travlt med at holde juleferie i Danmark (en dejlig én af slagsen!), så den sidste uge i min december udfordring er derfor blevet lidt forsømt. 
Nu er vi atter hjemme i de rolige omgivelser, hvor det bare er os. Det er koldt udenfor og vi har ingen aftaler i kalenderen før imorgen, hvor mine forældre kommer ned med hyggeligt selskab og et par hjælpende hænder imens Bo er på træningslejr i næste uge. Derfor er dagen idag perfekt til stille og rolig indendørs hygge. De store drenge har travlt med at lege med deres nye julegaver og Alfred sover dejligt i sin nye slyngevugge (nyindkøbt for dåbsgavepenge), som jeg nu ville ønske vi havde haft til de to andre børn også! 
Bo og jeg er efter et par dage hjemme nu helt nede i gear, så på denne årets første dag bliver der læst julegave biografi, vasket tøj, leget med børn, lavet krea, nusset baby, surfet udsalg og blogget. Jeg fortsætter derfor nu hvor jeg slap :-)

25. decembers udfordring lød:
Hvad har du i din taske?

Uha, der kan være meget i en kvinde/mor taske og min er bestemt ingen undtagelse. Den er både propfyldt, rodet og lidt klam. 
Jeg tømte den da vi kom hjem fra ferie og det var ikke småting (eller jo det var det også) der gemte sig deri. Nu er den til gengæld helt tom, nydelig og ren ;o)


Dette gemte sig i dybet:

2 hånd desinficerings sprays.
En tube creme.
2 håndcremer.
Læbepomade.
Egne rulamsluffer.
To sæt børne rulamsluffer.
En stak bleer.
Savlesmæk.
4 pas (ja, vi fik aldrig lavet et til Alfred inden vi rejste hjem, så vi har smuglet ham ulovligt frem og tilbage over grænsen).
2011 kalender.
Brugt teaterbillet.
Tysk motorvejstoiletvoucher.
Ringæske fra Maria Black (ringen sidder på min finger).
B12 boost vitamintyggegummi.
Penalhus med indhold.
Yderligere en million skriveredskaber (dybt mærkeligt at have så mange kuglepenne i sin taske!).
2 suttekæder.
Nøglesnor.
Lille grøn mand (hvor kom du fra?).
3 pakker lommetørklæder.
Hovedpinepiller.
Cremeprøver fra Jurlique.
Jule mad- og idékatalog fra Meyers Deli.
Pebermyntepastiller (som har ligget i tasken siden jeg købte dem i New York for halvandet år siden - jeg skal til at rydde op i min taske noget oftere og/eller lide lidt mere af dårlig ånde).
Børne neglesaks.
En stak bonner.
En knap.
Lille lommelygte nøglering.
Plastik slange.
Aftaleseddel (eller hvad sådan noget hedder) fra børnelægen.
Love-ring i keramik fra Anne Black (er lidt for stor når fingrene bliver kolde, så den røg i tasken inden jeg tabte den).


4 kommentarer:

  1. Utroligt så underholdende et indblik i en andens taske kan være ;)
    Meget imponeret over hvor meget du kan have i den

    SvarSlet
  2. Ja, den kan rumme en del, men den var altså også proppet til bristepunktet :-)

    SvarSlet
  3. Spændende indhold;)
    Dagen i dag skal bruges på oprydning og julepyntsnedtagning.. Så tak for taskeindlægget, der lige mindede om at taskerne også skulle på listen;)
    Ha' en dejlig dag - lyder som én med dejlig ro på..
    KH Anne

    SvarSlet
  4. oh ja en slyngevugge.. jeg tror måske det er det bedste vi har købt til vores Alfred :) og så er det så fantastisk man bare kan slæbe den med rundt til alle og han så trygt sover som han plejer fordi det er i vuggen :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.