lørdag den 1. januar 2011

Alfreds ugler (dagens sidste indlæg - promise!)

Jeg har da formået at starte året ud med at bombardere jer med indlæg!
Den har sgu fået maks gas på tasterne idag, og nu får I så lige et enkelt mere. Jeg har nemlig også haft tid til at være lidt krea idag.


Inde i vores stue har Alfred et lille hjørne som er helt hans. I hjørnet står hans kravlegård som er hans lille beskyttede oase af farverige kigge-på-ting og bløde nusse-ting. Jeg syntes dog lige at hjørnet manglede en uro, så jeg gik igang med perler, snor og tålmodighed.


Nu hænger en fin ny ugle uro og spreder lidt hoot hoot over kravlegården. Den er blevet fint modtaget, for da Alfred fik øje på den udbrød han små søde hvin og dejlige smil.

32 kommentarer:

  1. Hvor fantastisk et hjørne og uro. Herhjemme er der også gået hama perler i den!! Elsker at lege med de perler...

    SvarSlet
  2. Sikke en god idé!!
    Her er hama-uglerne kun nået at blive til smykker - men det var en super idé til uro - tror min kommende nevø skal ha' ugler (m.m.) i sin uro:)
    Skønt hjørne lille Alfred har..
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Vad läcker den blev och vilken mysig liten hörna. Älskar att läsa din blogg och ser fram emot att följa dig även detta år.

    Gott Nytt År!
    /Mia :)

    SvarSlet
  4. Så stilige! Utrolig mange flotte og kreative ideer her på bloggen din! :-)

    Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

    SvarSlet
  5. God fortsättning.
    Vilken härlig mobil :) Kul att se dina små kreativa projekt.

    SvarSlet
  6. Eiiiiiii - den er da bare for skøøøøn - Ideen er hermed adopteret - elsker ugler og Emilie mangler jo noget pynt til sit nye værelse :) Tak for skøn inspiration Ulla. Kh Dorte

    SvarSlet
  7. Fantastiskt fin mobil! Så färgglaf och härlig!!

    SvarSlet
  8. Godt nok nogle fine ugler!! Det må være meget tilfredsstillende, når den lille mand godkender en af morens hjemmebiksede sager.
    Synes det har været så fint med de mange indlæg. Det er da alle tiders måde at skyde blog-året i gang! Godt nytår.
    Synes egentlig det er for sjældent jeg skriver kommentarer hos dig. Din blog er klart en af favoritterne, så den fortjener altså mere aktivt opmærksomhed og anerkendelse fra min side :-)
    Kh

    SvarSlet
  9. Som den helt store perle-freak, kan jeg kun tilslutte mig de andre og sige at uroen er helt fantastisk! Mon ikke den vil kunne frembringe smil og pludren hos min Oskar også:0)

    SvarSlet
  10. Hej Ulla
    Når bare indlæggene er så fine, må du gerne bombadere mig :o)
    Jeg har lige selv siddet og prøvet at lave en perle-ugle, men min blev da total mærkelig, så tror jeg vil 'stjæle' dine som skabelon. De er rigtig flotte i deres farvesammensætning og Alfreds hjørne er så fint!!
    Kh Mette

    SvarSlet
  11. Den er super fin. Jeg har lige selv for nylig lavet små ugler, men i mini perler. Dine er totalt fine!!

    SvarSlet
  12. Christina, ja jeg er også totalt perle gal i øjeblikket. Hele vores spisebord flyder med perler, og heldigvis er ungerne også helt med på den. Rasmus sad forleden dag i over 2 timer og kreerede en hel ugle familie på mor, far og 10 unger :-)

    Anne, ja jeg tror også jeg skal lave et par gave uroer. Måske man skulle forsøge sig med bondegårdsdyr eller andre sjove ting. Det er jo heldigvis kun fantasien der sætter grænser :-)

    Mia, tak for de søde ord og også godt nytår til dig :-)

    Anette, det glæder mig at du finder inspiration på min blog - også et godt nytår til dig :-)

    Benglan, tusind tak :-)

    Dorte, jamen så er det da en perle ugle uro Emilie skal have :-)

    Popetotrora, mange tak :-)

    Trine, ja jeg blev da helt varm om moder/krea hjertet da uglerne fik smil og hvin :-)
    Jamen, opmærksomhed er da mere end velkommen herinde ;o)

    Fie, du må igang med en ugle uro til din Oscar - er helt sikker på den vil bringe glæde :-)

    Mette, det er dejligt at høre at alle mine indlæg er blevet værdsat :-)
    Nup du endelig ugleskabelonen!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  13. ea-o, jeg har også forsøgt mig med miniperlerne, men jeg har både for kluntede fingre og for lidt tålmodighed til dem....selvom jeg synes de er så fine! ;o)

    SvarSlet
  14. Skægt du nævner bondegårdsdyr - det var nemlig min første tanke da nevøen (når han kommer ud) bor på et nedlagt landbrug og hans far er bondemand.. Jeg må lægge hjernen i blød og prøve mig lidt frem;)
    KH Anne

    SvarSlet
  15. Sikke et hyggeligt hjørne :)

    Kravlegården ser ud til ikke at være helt nede - har den et mellemniveau? Og er det evt. en model, man stadig kan købe? Vi overvejer nemlig at investere i sådan én næste gang :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  16. Hej Ulla - Først og fremmest rigtig godt nytår og tillykke med Alfred - ser ud til han har haft en skøn dag. Idéen med kreapose til børnene er bare så god.

    Og altså den perleuro - wauw hvor er den fin. Vi har nøjagtig samme kravlegård stående i stuen til Sofia (+ en vugge + en barnevogn) hold nu op hvor den lille trold fylder med alle hendes ting :-) Jeg tror bestemt også hun skal have en eller anden uro hængende, så hun kan begynde at hvine og grine lidt mere. Indtil nu er det nemlig kun far der har fået hende til at klukgrine sådan rigtigt og det piner jo selvfølgelig mor her.....

    SvarSlet
  17. Anne, ja så er det jo helt oplagt med bondegårdsdyr :-)

    Mirjam, kravlegården er fra BabyDan og den har to indstillingsmuligheder. Jeg kan varmt anbefale at anskaffe en kravlegård. Vi har ikke haft en til de andre to børn, men med to vilde storebrødre synes jeg det er rart at bettemanden har et sted, hvor han kan være lidt i fred og bare ligge og tulle :-)

    Mette: Også godt nytår til dig!
    He he - jeg kan godt forstå du ikke er tilfreds med at manden har fået de første kluk. Alfred er også netop lige begyndt på at klukgrine.
    Her i huset er det dog mig der har fået begge to, men så bliver hans første ord sikkert "baaar" (far), som det har været tilfældet med både Bertram og Rasmus :-)

    Ja, her fylder Alfred også godt med kravlegård i stuen, vugge i køkkenet, vugge i syværelset samt babyseng skruet på dobbeltsengen i soveværelset.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  18. Supersöta ugglor!! Vad glad jag är att jag hittade din fina blogg! Nu ska jag bläddra runt bland dina roliga projekt och bli inspirerad!

    SvarSlet
  19. jeg er fuldstændig vild med den uro.

    SvarSlet
  20. Hvor er det en sød uro :)

    SvarSlet
  21. Ih nej hvor skøn, sådan en skal Merle da også have. Tusind tak for ideen! Mvh Dorthe

    SvarSlet
  22. Hej Ulla,
    Jeg er simpelthen faldet pladask for din ugle-uro, jeg håber det er okay jeg linker til den på min blog? Og måske endda laver en selv:-) Der har jo åbnet sig en helt ny verden for mig med de perler... og gode minder fra barndommen:-)
    Venlig hilsen
    Ninna a.ka. Fru Schou

    SvarSlet
  23. Hej Ninna.

    Jamen, selvfølgelig er det ok!
    God fornøjelse med projektet :-)

    Selv har jeg lovet min mellemste søn at lave Mickey Mouse og en Smølf i perler idag, så her står den også på Hama :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  24. Tak:-) Håber vi får billeder at se af smølf og Mickey også:-)

    SvarSlet
  25. Hej Ulla, jeg blev jo helt inspireret til at lege med perler igen efter at have besøgt din blog, du kan se et af resultaterne her http://fruschou.blogspot.com/2011/03/tinsoldat.html?spref=fb
    God weekend:-)

    SvarSlet
  26. Hej Ninna.

    Super super fin uro med soldater!! Den emmer jo bare af Danmark. Får da helt hjemve :-)

    Mickey er blevet færdig herhjemme, men Smølf har vi ikke fået lavet endnu.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  27. Ejjj hvor er den fin den uro altså. Hapser lige ideen og skal da helt sikkert have lavet sådan en (når jeg lige har lavet de 10.000 andre projekter jeg har fundet inspiration til på din side). Smil.
    Den lækre elefant der står i baby hjørnet, er det også en du selv har lavet mon? Den er simpelthen bare så sød.... drømme drømme.
    Kram fra Malene

    SvarSlet
  28. Tak:-) Ja man får helt lyst til at slå et smut forbi Dronningen og se dem i levende live:-)
    God mandag aften:-)
    Kh Ninna

    SvarSlet
  29. Hej Malene.

    Tak for de søde ord og held og lykke med alle projekterne ;o)

    Den brune elefant er en barselsgave til Alfred fra nogle af vores venner. Jeg mener den er fra Hay.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  30. Hvem der da bare var Alfred - rigtig sød uro med ugler på en drenget måde. Kunne være man skulle kaste sig ud i Hama perler og nye projekter ;o). Spændende blog - er fra nu af fast læser!

    SvarSlet
  31. a fabulous mobile. i absolutely like it!


    I linked to your tutorial on my blog - thanks for sharing!

    doro K.

    SvarSlet
  32. Hej! Jag tyckte din uggle-mobil var så otroligt fin så jag var tvungen att tipsa om den i min blogg. Jag lånade din bild och länkade till dig, hoppas det är ok! Inlägget hittar du här: http://fridasofia.se/blogg/10-pyssel-jag-vill-gora

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.