onsdag den 15. december 2010

Rim og remser


Hvis I endnu ikke har set at man inde hos Lis kan vinde denne herlige bog, så vil jeg da lige gøre opmærksom på det. Bag bogen står Tina Bisgaard Norup og at dømme udfra den lille smagsprøve Lis har givet samt uddragene man kan læse på Tina's egen hjemmeside, så kan Tina sgu rime så det sætter gang i både hjertevarmen og smilemusklerne.
Lis har i giveaway'en opfordret til at man rimer lidt i sin kommentar til indlægget og det er der altså kommer ret mange sjove rim og remser ud af.
Selv har jeg bidraget med dette lille rim:


Jeg er vild med titlen på bogen dér
Den minder mig om min Farfar så kær
Med krage og kjole arbejdede han
i kirken i byen i Sydfyn's land

En mand med humør, ja jeg syn's han var skæg
Om morgenen gav vi ham snydeæg
Juleaften var han væk et kvarter
Ind kom Julle med gaver og mér.

Jeg var kun et barn da han måtte herfra
Det var en skam for han var jo så rar
En engel har siden passet på mig
Og strålet og skinnet ned på min vej

Men hvor er Farmor i remsen her?
En gammel smilende dame så kær
Med kærlige øjne og sølvgråt hår
Tooghalvfemsenstyve år.


Giveaway'en løber til og med midnat idag, så det giver dig rundt regnet 4 timer til at skynde dig ind og rime lidt hos Lis :-)

Åh, jeg håber jeg vinder denne sjove bog!! Hvis ikke, så kan jeg heldigvis trøste mig med at den fra idag kan findes ude i de danske boghandlere, og så tror jeg da nok lige der er dømt julegaveønske....eller måske en dejlig finurlig mandelgave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.