tirsdag den 21. december 2010

December udfordring: Dag 21

Et screenshot af skrivebordet på din computer.



Snekuglen er drengenes animerede julekalender som de har fået af Bo's tante fra USA. En super sød julekalender, som forestiller en lille animeret by. Hver dag kan der så åbnes en ny låge og en lille film på ca. 30 sekunder vises, hvor noget nyt sker i byen. På den måde bliver byen mere og mere levende som dagene skrider frem. 1. december så man eksempelvis tre fugle der i bedste askepot stil pyntede et stort juletræ og pling så var der et fint lysende juletræ på torvet i julebyen.

Så meget lys og liv er der i julebyen her 21. december:



Du kan se mere om julekalenderen på www.jacquielawson.com

5 kommentarer:

  1. Meget, meget dejlig lille ting. Hvis jeg laver julekalender tema næste år vil jeg have denne ting med og derfor har jeg bookmarket dit indlæg så jeg kan henvise til hvor jeg først så ideen.

    Rigtig dejlig jul til dig og alle dine.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.
    Må man spøger hvordan du har taget billedet af dit skrivbord.
    God jul til dig og familien.
    /Mette

    SvarSlet
  3. Marina, jamen endelig. Den er nemlig rigtig sød :-)
    Også rigtig god jul til dig og dine!

    Mette, ja det må du da :-) Jeg har en Mac, og på den gøres det ved at trykke på Cmd+shift+3. Jeg ved desværre ikke hvordan man gør på en pc?
    Har i øvrigt lige sendt dig en mail :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Godmorgen.
    Jeg har lige prøvet men syndes ikke jeg kan få det til at fungere. Skal man gøre noget bestemt når man trykker Cmd+shift+3.
    Jeg har også en Mac.

    Har lige læst din mail, det er bare helt okay.
    I må havde en dejlig juleferie.

    SvarSlet
  5. Nej, du skal bare holde alle tre nede på én gang (altså tryk på dem i rækkefølge men slip ikke nogen af dem). Så skulle det gerne virke, og billedet bliver lagt på skrivebordet oppe i højre hjørne, hvor også ikoner for cd-rom'er ligger.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.