fredag den 24. december 2010

Århus-shopping

De to gange om året hvor vi er hjemme i Danmark, er også de to gange om året, hvor vi forkæler os selv med en masse lækre nye sager. Det er utroligt begrænset hvad Bo og jeg køber til os selv hjemme i Tyskland, så når vi er i Danmark skal yndlingsbutikkerne besøges og garderoben fornyes lidt. Ja, så gir vi den los!
Som tidligere nævnt her på bloggen er en af mine absolutte Århus favoritter butikken Bloomers. Der kan man altid finde noget lækkert og betjeningen er helt i top! De to skønne kvinder der ejer butikken kan du møde lige her og her.
Denne gang blev det til et skønt lille udvalg af lækre (lune! Hvorfor mon?!) basisting og en fin tunika jeg skal have på til Alfreds barnedåb på søndag.

Udover Bloomers og tøj til mig selv blev det også til et par børnebutikker og lidt lækkert og lunt til drengene. Når det er så koldt som det er lige nu, er der kun én ting der hjælper...ULD!

Hermed en lille billedspamming af alle de skønne sager dette års Århus-shoppetur kastede af sig....
(på mandag er det mandens tur til at blive forkælet i hans yndlingsbutik i København).

Maritim cardigan i tyndt bomuldsstrik fra SUIT med fin lille detalje i form af en enkelt rød knap.

Sort cardigan i bambus og silke med rå trykknapper fra SNOB.

Lysebrun cashmere cardigan fra SNOB. 

Lang mørkegrå cardigan fra SUIT. 

Lækker tynd tunika fra Nümph.

Lang leopardprikket bluse fra MbyM (købt i Sophie).

Mørkeblåt tørklæde med stjerner (købt i Sophie).

Sorte jeansleggins fra Zara (til sølle 150 kr.!)

Tyk sennepsgul uld strikvest til Bertram (fra Kiddo i Frederiksgade).

Tynd lækker økologisk uldundertrøje (jeg bruger den som vest) fra Gudrun og Gudrun. En deler der kan bruges af både Rasmus og Bertram.

Lune basisting i uld til Alfred. Bodyer fra Cosilana, grå strikvest fra Lady Marmalades egen kollektion og bluse og elefanthue fra Gudrun og Gudruns økologiske uldkollektion (alt købt hos Lady Marmalade).

Skønneste sejeste jeans til de store drenge fra I dig denim (købt i Lady Marmalade).

Skønt retroguf til Alfred fra Småfolk og Metsola (købt i Krutter).

Skøn grøn strikjakke til Alfred fra Metsola (købt i Krutter).

Farverige strømpebukser til Alfred.

Laber Småfolk dragt til Alfred og rulamsluffer til storebrødrene.

Lækkert preppy Mini A Ture strik til Rasmus.

Alfred hopper med på preppy stilen med denne skønne cardigan fra Norlie.

Et længe ønsket slikfad fra Liebe.

Lækre plejeprodukter til ansigt, hænder, krop og hår.

2011 kalender, pink kuglepenne og fancy lille guldpenalhus (perfekt til tasken) fra Ordning&Reda.

Lidt mums fra Summerbird.

9 kommentarer:

  1. Lækre sager! Jeg er specielt vild med den blå cardigan!!!
    Glædelig jul Ulla og god dag på søndag!

    SvarSlet
  2. Skønne sager I har fået købr Jer :) Er især vild med den sennepsgule vest til Bertram og de skønne ting fra Metsola til Alfred. Kender ikke det mærke, men det ser ud til lige at være min smag :)
    Småfolk er som altid skønt.

    God juleaften!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  3. WOW for en fed shoppetur!! Tror da på I har givet los ;-)

    Jeg ønsker en RIGTIG GLÆDELIG jul til dig og din familie. Må den blive fyldt med magi, kærlighed og minder.

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  4. Onkel Anne, ja den er også bare så fin! Også rigtig dejlig juleaften til dig og dine :-)

    Mirjam, ja det er helt sikkert lige dig det mærke! Jeg kendte det heller ikke før jeg købte disse ting, men det bliver nok ikke det sidste jeg køber af det mærke, for det er bare rigtig 70'er lækkert!
    Lige noget for os ;o)
    Dejlig juleaften til dig også!

    Mia, ja den får lidt ekstra på shopperiet på vores ferier i DK. Der er jo så meget lækkert her i forhold til i Tyskland :-)
    Også rigtig dejlig juleaften til dig og dine.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  5. Sikke nogle lækkerier Ulla :-) Skønt!

    Håber I har haft en dejlig juleaften :-) God fornøjelse med i morgen :-)

    SvarSlet
  6. Wauu Ulla, nogle skønne sager du har fået shoppet! Du har helt ret, der skal uld til i denne tid. Det er så skønt og lunt. Er i den grad også faldet for Metsola. Fandt det faktisk dengang du tippede om Kram på http://www.lillaviolen.com/
    Elsker deres retro-look og at det endnu ikke ligger alle vegne :)
    Ønsker jer en fantastisk barnedåb - et stort tillykke med lille Alfred :)
    Kh Berit

    SvarSlet
  7. Aller først...rigtig glædelig jul Ulla - det er jo ikke meget jeg får blogget efter lillebror Victor er kommet til verden, men jeg forsøger da at følge lidt med alligevel:-)

    Jeg håber at I har haft en fortryllende dejlig jul med jeres kære:-)

    Og sikke nogle über lækre indkøb du har gjort, både til store og små...nuuuiii hvor ville jeg ønske at det var mig:-)

    Mange jule knus fra
    Malene

    SvarSlet
  8. Hvor er du god! Og wow du fik shoppen igennem :)
    Håber at barnedåben gik godt.
    Godt Nytår

    p.s. har du set min funky giveaway?
    http://caterina.dk/giveaway

    SvarSlet
  9. jeg elsker også bloomers i Århus, dejligt at blive mindet om, må lige forbi næste gang jeg er i byen! God dag! hilsen Lise

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.