søndag den 7. november 2010

Tage Frandsen


Det er tidlig morgen i det lille hjem. Farmand ligger og blunder på sofaen alt imens de to store (langhårede) drenge leger sammen. Langsomt sniger denne samtale sig ind i Farmands slumrende sind:

Rasmus: "......skal jeg også klippe dit hår, Bertram"?
Bertram: "Nej, det kan jeg godt selv"

????!!!!!?, tænker Farmand og flyver hurtigt nok op til at få afværget en mindre katastrofe, men ikke tidsnok til at forhindre at en 6-årig fik nyt pandehår.

Efterfølgende samtale med Mor:
Mor: "Klippede du dit hår fordi du gerne vil have kort hår"?
Rasmus: "Nej"
Mor: "Hvorfor gjorde du det så"?
Rasmus: "Det ved jeg ikke"
Mor: "Var det fordi du bare gerne lige ville prøve, hvordan det var at klippe i håret"?
Rasmus: "Ja........jeg tænkte mig bare ikke lige om, Mor"

Tja, hvad kan man sige?
Det bliver jo nok ikke sidste gang i sit liv han kommer til at undskylde sine handlinger med den sætning overfor en kvinde ;o)

15 kommentarer:

  1. Ja, jeg kunne heller ikke lade være med at grine lidt - især af den meget jordnære forklaring på situationen :-)

    SvarSlet
  2. Den kender vi herhjemmefra - bare på en lille pige på to år, der fik 2 cm langt pandehår da hairstylisten på 4 år havde været i gang med en saks der til forveksling ligner Jeres. Han havde også svært ved at forklare hvorfor... (Det er nu to år siden og (næsten) glemt).

    SvarSlet
  3. Hahahahha, åh, hvor fantastisk!! Jeg griner IKKE af, at han klippede sig, men af din fine kommentar til hans forklaring:)

    Ellas hår er nu endelig ige langt over det hele, men i foråret var hun lige så korthåret i panden som en nyfødt sæl!!! Æv, men godt det gider vokse ud igen;))

    KH
    Lis

    SvarSlet
  4. hej ulla,
    jeg som grinede af din facebook-status....Ella havde gang i en saks i eftermiddags, som ikke kun blev brugt til papir og pynt...nej, der røg 1o cm hår på BEGGE sider af ansigtet....mumf..jeg griner ikke mere...men hun ser nu sød ud med det nye hår:)
    og en smuk dreng kan sagtens bære kortere pandehår:)

    SvarSlet
  5. Skønne drenge..;)
    Som du siger - en dejlig nede på jorden forklaring uden for meget drama:)
    Et skønt smil - især over din kommentar med kvinderne (senere)..:)
    Nyd aftenen..
    KH Anne

    SvarSlet
  6. For pokker da, men nåde da ikke og blive så slemt igen..

    Ja elsker også de der børne guldkorn, som de nogen gange tænker.

    SvarSlet
  7. I like the bangs - it's still a groovy hair style. :)

    SvarSlet
  8. Loppe-shoppe: Ha ha - ja, det er nok noget alle børn lige skal prøve én gang :-)

    Lis: Du må ellers godt grine af at han klippede sig selv, men ja - stor trøst at det vokser ud igen :-)

    Kirsten: UPS! Hi hi :) Godt at høre at Ella er god til at klippe, så hun i det mindste ser sød ud. Synes heller ikke Rasmus' charme røg med pandehåret, men vi skal nok lige et smut forbi frisøren og få det rettet til :-)

    Anne: Ja, der var ikke så mange søforklaringer dér :-)

    Natanja: Nej, det kunne have været meget værre :-)

    Raine and Sage: Yes, luckily the damage wasn't total :-)

    SvarSlet
  9. Haha, det var en god begrundelse:)
    Og jeg syns egentlig han er sluppet helt godt fra klipningen:)

    SvarSlet
  10. god morgen Ulla,
    her hjemme hedder frisøren mor....som ikke altid kan leve op til en ægte frisør-cut, men Ellas hår lykkedes nogenlunde, hehe.
    Hun sidder nu med en ny brødrene løvehjerte frits- mega sødt faktisk- en god gammeldags page:)
    Ønsker jer er dejlig dag,
    kh

    SvarSlet
  11. Hvor er han sød .....

    Gad vide om der er noget i luften.

    Min Ella har svenskerhår efter et selvvalgt møde med saksen sidste søndag. Hendes dukke er pletvist halvskaldet?!

    SvarSlet
  12. Ooops..... (the pictures tell the story!)

    SvarSlet
  13. Åh nej.. Og hihihi.. ;-)

    Han er godt nok kær - både på billedet og med sine svar :-)

    SvarSlet
  14. Det ser da ud til at han er sluppet nogenlunde hæderligt fra det - og han gør det forhåbentlig ikke igen!
    Det håber jeg bestemt heller ikke min Alma gør... 1. gang klippede hun sig kun overfladisk med frisørsaksen, så der grinede vi bare af at hun havde været så smart, at hun havde taget den saks, der var beregnet til formålet!
    2. gang havde hun dagen før været så yndig og stolt over de fineste "Ida fra Lønneberg"-fletninger til sin bedste fødselsdag. Næste dag ville hun ikke havde det sat op, så jeg havde drillet lidt med at så måtte hun klippes, da hun var gloende hed. Det klarede hun så delvist selv ved at klippe håret lige under ørene. Det stod ikke til at redde, så jeg måtte fortsætte og klippe 12 cm af hendes fine tykke lyse hår. -Nu venter hun på at få langt hår igen...

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.