fredag den 5. november 2010

Jeg klipper og klipper....

Hvad mon mit store barselsprojekt er?


Jep, nu springer jeg simpelthen ud i de sekskanter.
Hvad det skal ende med ved jeg ikke endnu. Hvis jeg skal tænke meget ambitiøst bliver det til et sengetæppe. På det mere realistiske plan bliver det nok et pudebetræk eller et babytæppe til Alfie. Hvis alt går galt (læs: hvis min tålmodighed slipper op) bliver det måske kun til en kjoleapplikation. Nu må vi se.....

Flotte og gode syvejledninger til sekskantspatchwork kan findes HER hos Julia og HER hos Mie.

14 kommentarer:

  1. HUH du er sej at springe ud i det...uha uha, tror slet ikke min tålmodighed rækker til andet end patchwork bolde når det skal syes i hånden...glæder mig til at følge projektet - og til at se hvor langt tålmodigheden rækker, ha ha!
    Go fredag...
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende, jeg glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det!

    SvarSlet
  3. Ih altså hvor spændende. Er sikker på det bliver super smukt når det er dig der har vovet dig ud i det. Glæder mig til at se hvad der kommer.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg er også selv ret spændt på hvad der kommer ud af det - ja, og også hvor langt jeg når inden min til tider dårlige tålmodighed slipper op ;o)

    SvarSlet
  5. Det høres moro ut. Du har så mange fine stoffer og er så flink til å sette sammen farger at uansett hva du lager så blir det nok fint :-)

    Jeg har stresset med å sy et vatttæppe av lapper til min baby som kommer i desember....ble ganske frustrert av alle lagene med vatt som skulle til for å få teppet tykt, og vatten satte seg litt fast i symaskinen..., men teppet ble fint til slutt.
    God følelse når teppet ligger ferdig foran meg :-)

    SvarSlet
  6. Iih ha, det glæder jeg mig til at følge med i! :D Held og lykke med det! Og tak for link ;o)

    SvarSlet
  7. hej Ulla

    bare vent .... det bliver til et sengetæppe :)....tro på det :) du kan nok slet ikke stoppe igen , med alle de lækre stoffer der liiiige skal med :) og så må patchworkprojekter jo gerne tage tid og blandes med andet krea ind i mellem.....
    Det goé ved håndsyning er at man liiige kan ha´en lille æske med sig med lidt lapper :)
    kh og go weekend

    SvarSlet
  8. Med dine imponerende stofsamlingen skal det nok blive til noget flot - stort som småt.

    Og tusind tak for link:-)

    SvarSlet
  9. Så spennende dette blir da? blir sikkert fint, uansett hva det ender opp som :)

    Marit

    SvarSlet
  10. Altså med din stofsamling og fingerfikshed kan det da kun gå godt! Tillader mig lige at gøre opmærksom på min egen lille DIY til patchwork-blomster. Den sparer dig nemlig for hele ri-dramaet, og dermed en MASSE tid.

    http://kattekluns.blogspot.com/2010/08/hop-pa-limpinden-en-patchwork-tutorial.html

    KH
    Kat

    SvarSlet
  11. Hvor spændende Ulla! Jeg glæder mig meget til at følge dit projekt :-)
    Håber lille Alfie er god ved dig! Dejligt kælenavn i øvrigt :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  12. Glæder mig til at se, hvor langt du når - min tålmodighed kommer også på prøve, når jeg laver patchwork - det har indtil nu "kun" endt med adskillige bolde til Emilie - men hun elsker dem heldigvis også :)

    Kh Dorte

    SvarSlet
  13. Jeg er spændt på, hvad du får kreeret :) Jeg gik lidt i stå med mit projekt endnu før det kom i gang, men nu får jeg helt lyst til at genfinde det :)

    God weekend!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  14. Spændende - glæder mig til at følge med :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.