torsdag den 4. november 2010

Hjælp - jeg søger......

...med lys og lygte efter et gammelt teaktræs chatol, som det på billedet her. Enten denne model eller den hvor også håndtagene på de store skuffer (og ikke kun de små som her) er runde.
Hvis nogen i Østjylland har set eller ser sådan et, vil jeg blive ovenud lykkelig for at få et praj enten her eller på min mail ullalentz@gmail.com.

Jeg vil så gerne have det til Alfreds værelse og male det i en skøn farve, hvorfor standen er underordnet.

15 kommentarer:

  1. Jeg vil da tænke på dig, hvis jeg lige falder over en.
    Så lige på facebook, at du kender min veninde Paulina Eaborn (som hun hedder nu ;O)).
    Så bare lige du havde skrevet en kommentar, så kunne kende dit billede ;) Lidt sjovt.

    SvarSlet
  2. Hej Susan.
    Tak fordi du vil have mig i baghovedet, hvis du lige falder over et :-)
    Ja, jeg har arbejdet med Paulina på Flinten igennem en del år i de gode gamle dage. Dejlig pige!!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla!
    Jeg så et lignende i genbrugen i Ørum mellem Randers og Viborg, hvis du kender nogen i nærheden?
    Jeg bor selv i Randers og der går nok lidt inden jeg kommer den vej igen. Men skal nok holde udkig her i Randers

    Kh

    SvarSlet
  4. Hej Ulla - det er virkelig fint det der.. kan godt forstå at du er på jagt efter sådan et.. :-) Har du fået min mail ang. alfehuen? Kram fra C

    SvarSlet
  5. Love mid-century writing bureaus!

    Are you sure you've just had a baby!?

    You're incredible!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Har lige set et i dag i den der retro børnetøjs-/møbelbutik i Frederiksgade i Århus - kan ikke huske navnet, men ved at du før har nævnt den, så du ved sikkert, hvilken det er.
    Det var malet i en fin orange farve - går ud fra, at det er til salg... står i vinduet.
    Det ligner for øvrigt det fra "Rum der rykker", hvis du kender den bog - går jeg ud fra, at du gør... den er LIGE din stil.
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  7. Ej hvor sjovt du har arbejdet der, så har jeg nok været ned og drikke en øl ved dig ;O) hihi...
    Du kan tro jeg nok skal sige til ;)
    Kh. SUsan

    SvarSlet
  8. Hej Ulla. Ja, den i frederiksgade, hos Krutter, tænkte jeg også på. Men ellers kan du prøve at kigge på bliddal-classic.dk, han kan sagtens tænkes at have sådan nogle. Fik du forresten min mail? Håber ikke du blev alt for skuffet...Kh. Julia

    SvarSlet
  9. Jeg håber at du finder sådan et chatol og glæder mig til at se det forvandlet på din blog, når det lykkes :)

    Selv er jeg også vild med de gamle chatoller i den stil der - og kunne godt ønske at have mere plads til møbler, hvad vi desværre ikke har.

    Er spændt på hvilken farve du tænker at male det?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres beskeder og jeres hjælpsomhed.

    Christina, har smidt dig en mail igår :-)

    Susan og Julia, fik lige samme tip af min svigerinde, så jeg tror da lige jeg skal sende min mor ind i Kiddo (som butikken i Frederiksgade hedder) for at se på det orange chatol :-)

    Julia, har lige smidt dig en mail. Jeg skal nok finde en anden anledning til at mæske mig i Hausfrau Cupcakes. Det er jo som sagt også en lidt dum dato ham Alfred skal døbes på :-)

    Susan ja det har du da sikkert - det var gode tider :-)

    Mirjam, jamen jeg elsker bare gamle teak møbler, men de koster en bondegård hvis man endelig finder dem hernede i Tyskland.
    Jeg drømmer om et knaldgult chatol, men da Alfreds tremmeseng også har den farve kan det være jeg skal ud i en anden farve. Måske orange :-)

    God weekend til jer alle!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Tjek denne link:

    http://www.sallingweb.dk/Kramkisten/visannonce.asp?id=108517&s=0&pn=7

    Godt nok i Salling, men den er billig.

    SvarSlet
  12. Hej Ulla
    Jeg kan godt holde øje nede i den lokale genbrug for de sælger dem meget billigt, men det går jo desværre hurtigt. Skriver hvis sådan en dukker op igen:)

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  13. Jeg faldt lige over dette, mens jeg ledte efter noget til mig selv. Jeg ved godt, det ikke helt er modellen, men det minder lidt om:

    http://www.dba.dk/kommode-fyrretrae-lakeret-b/id-69809942/

    http://www.dba.dk/chatol-teaktrae/id-69579609/

    http://www.dba.dk/skaenk-teaktrae-oliebehandlet/id-69321019/

    http://www.dba.dk/chatol-teaktrae/id-69712333/

    http://www.dba.dk/kommode-teaktrae-b-75-h-115/id-69482884/

    http://www.dba.dk/vegner-et-moebel-fra-1950-6/id-69407365/

    http://www.guloggratis.dk/mobler/andre-mobler/annonce/9109554?imagepos=2#images

    http://www.guloggratis.dk/mobler/arkitekttegnede-mobler/annonce/9034871

    KH Lykken

    SvarSlet
  14. Hvis du stadig er interesseret har jeg set en der ligner meget, den står i Herning. Jeg skal til Odense på fredag og på lørdag kører jeg først til Århus og derefter til Frederikshavn. Var der noget om den kunne stå hos dine forældre, hvis det er?
    Så kan jeg nok godt smutte forbi, hvis det ikke er alt for langt fra min rute.
    Hvis den har interesse kan jeg evt. tage et billede.
    Du kan skrive til mig på charlotte-c-andersen@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Jeg kan se at det er et ældre indlæg... Men prøv at tjekke www.retroen-genbrug.dk (Det er i Odder). De har ofte nogle super fine gamle møbler. De koster dog lidt mere end hvis man selv finder dem på et loppemarked.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.