mandag den 15. november 2010

En forårsdag midt i november

Egentlig skulle jeg have været græsenke fra igår og 4 dage frem, men uheldige omstændigheder har gjort at Bo alligevel er hjemme hos os. Derfor var vi hele familien samlet plus Bo's onkel (som er på besøg i disse dage), da vi igår drog til vores naboby Wiesbaden på den anden side af Rhinen for at søndagshygge med caféfrokost og slentretur ned ad strøget for at kigge på juleudsmykkede vinduer.


Efteråret har gjort sit indtog hernede i det centraltyske, men igår skal jeg da lige love for at foråret kiggede forbi, for termometeret viste hele 19 grader og solen stod flot på himlen og vandt over efterårsskyerne! At sådanne forhold kan finde sted midt i november var netop også på plus-siden, da jeg tidligere på året lavede en Danmark vs. Tyskland liste her på bloggen :-)
Caféerne havde atter åbnet op for deres udendørs servering, og hvor var det fantastisk, sådan helt uventet, at sidde og spise frokost i solen.



19 kommentarer:

  1. Hørte faktisk godt i weekenden, at din mand var blevet skadet, og tænkte faktisk, at så skulle du nok ikke være så meget alene hjemme i denne omgang alligevel (ja, det er så det niveau jeg opfatter sportsnyhederne på :-)). Håber dog han snart er frisk igen.

    SvarSlet
  2. øv han er blevet skadet - jeg håber ikke det er alvorligt?(ja jeg ser ikke sportsnyhederne ;) )
    Men dejligt han kunne være hjemme og nyde weekenden sammen med dig og jeres 3 drenge :)

    SvarSlet
  3. Ja, han fik lige et slag på knæet i weekendens kamp, men han er lige blevet scannet og det er heldigvis ikke andet end slaget, så han er fit for fight snart igen.

    Det uheldige er dog, at han ellers skulle spille sin landskamp nr. 2 i Århus på onsdag, så det er jo bare smadder uheldigt, at det lige var i denne weekend han skulle have en tackling - øv, for ham :-(

    SvarSlet
  4. Godt at det ikke er noget meget alvorligt med din mand, og dejligt at I får det bedste ud af det og nyder lidt efterårssol :)

    Må jeg spørge - den lyseblå gryde i dit glöggindlæg er det en ny eller gammel gryde? Hvis det er en ny, tror jeg nemlig at vi må have sådan nogle på ønskelisten, da vi trænger til at skifte ud :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Wow, 19 grader og sol! Det er da helt vildt. Her oppe i det høje nord har vi -3 og sne, øv...

    Hvor ser det hyggelig ud:) Held i uheld at din mand blev skadet måske?!

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Godt at det ikke er mere alvorligt (hvilket min fodboldglade kæreste er meget enig i). Og skønt at kunne finde det gode i en uheldig situation.
    Lyder som en dejlig dag.
    Og aldeles skønt billede af drengene omkring barnevognen, der sker noget :)

    Kh Anne

    SvarSlet
  8. hvor er i heldige med vejret der hvor du bor :) i dag har solen skinnet på lille danmark ,så vi har måske fået lidt af jeres det gode vejr :)

    SvarSlet
  9. Uh, hvor lækker med sådan en forårsdag i november! Det kan vi ikke prale af herhjemme i Danmark ;-)
    God bedring med manden din, super super ærgerligt for ham at det var lige nu det skulle ske..

    SvarSlet
  10. Mirjam, gryden er fra Le Creuset og farven hedder caribian blue og den er SÅ lækker! Vi fik den i bryllupsgave forrige år.

    Siri, uha 3 grader og sne - den vil jeg ikke bytte med :-)

    Anne, ja der er gang i den rundt om barnevognen og ofte slåskamp om hvem der skal køre med den :-)

    Signe, tak :-)

    Belladotte, ja idag tisser det så ned her, så måske vi til gengæld har fået lidt ef den danske november herned :-)

    Louise, ja det var bare død uheldigt for ham, men heldigt at det trods alt ikke var værre.

    SvarSlet
  11. Vildt skønne billeder, og hvor er jeg dog misundelig på det gode vejr i har ;)
    det ser fantastisk lækkert ud. EN go dag at være ude og nyde familien ;)

    SvarSlet
  12. Årh, hvor ser det lækkert ud med solskin! Det må du gerne sende videre til DK, for her er godt nok blevet koldt!

    SvarSlet
  13. Ulla, har jeg nogensinde fortalt dig, hvor smuk du ser ud???! Det lyder som om I rigtig hygger jer påtrods af skade :)

    SvarSlet
  14. Susan, ja det var bare en super dejlig dag. Nu er kulden også kommet til Tyskland, skulle jeg ellers hilse og sige. Imorges var den for første gang nede og runde de 0 grader. Brrrrr!

    SvarSlet
  15. Anne, ja det var så skønt med sådan en lille omgang forår midt i det kølige efterår.
    Nu tror jeg også det er sket med det, for puha hvor er det koldt i de her dage. Jeg har fundet uldsokkerne frem og termokanden er fyldt med dejlig varm te :-)

    SvarSlet
  16. Gowry, tusind tak altså - hvor er du sød. Bliver da så'en helt forlegen ;o)
    Og så må jeg da godt nok sige i lige måde, smukke du!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.