tirsdag den 26. oktober 2010

Soccer mom!


Jeg har giftet mig med en fodboldspiller og fået tre drenge, så jeg må jo nok erkende, at fodbolden i mit liv er kommet for at blive. 

Jeg kan dog til stadighed forundres over hvor meget tid drenge kan få til at gå med en fodbold. Især Rasmus er komplet fodbold gal - ja, nogle dage er det faktisk det eneste han laver. Spiller fodbold. Om det er ude med læderbolden, inde med stofbolden eller om det er de små biler der bliver dannet hold ud af og som så spiller kampe på stuegulvet - med forudgående (på papir nedskrevet) holdopstillinger og taktisk planlægning naturligvis.
Hver anden weekend når Bo har hjemmekamp går turen til stadion for at se far spille og sidde og heppe og synge slagsange. Heldigvis har vi et hold gode venner, hvor manden er ligeså fodboldgal, så ham og Rasmus tager altid derind sammen - så bliver jeg fri :-) Ja, man er vel blevet lidt magelig med alderen, og at sidde i vinterhalvåret og fryse i 90 minutter på et brølende stadion bliver altså aldrig helt mig. Om sommeren kan jeg indimellem lokkes med og gi' den som vaskeægte soccer mom.... og trophy wife :-)

Nu har fodboldfeberen også ramt Bertram og om et par år er det så Alfred det "går ud over". Måske jeg skulle lave et bagholdsangreb og pace én af dem frem på en danseskole.....muhahaha :-)


9 kommentarer:

  1. God idé med danseskolen. Det behøver jo ikke at være standarddans.

    Hip-Hop er altså både cool og sejt. Og væsentligt sjovere at se på end fodbold, hvis du spørger mig ;)

    KH Karina

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig!! Faktisk er Rasmus også glad for "Vild med Dans", så måske er håbet ikke ude :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er altså også udstyret med danse-drenge. I hvert tilfælde Albert. Hans store drøm er at danse hip-hop - der er bare ikke nogle hold i nærheden af vores bopæl. Bertram, han vil vist helst bare gå til computer og Gormiti :-)(hmm, måske har han alligevel potentiale inden for hiphop miljøet - men mere som musiker....weekendens Bertram sang: 'Betram P, sort tapet, tissemand....')

    Men, derfor kan man godt være soccer-mom :-). Albert har forsøgt at spille fodbold et par sæsoner - om det er mig, der har skræmt ham væk fra banen ved jeg sgutte. Jeg er opvokset i en fodboldgal familie. Jeg har aldrig selv været en boldbegavelse - men jeg kan fandme råwe højt fra sidelinien...og har da oftest mere forstand på kampen end dommeren!!!!

    SvarSlet
  4. Ha ha - jamen, så kender jeg godt din type, Trine. Dem er der mange af på stadion :-)

    Stort tekstforfatter talent du har dig der med Bertram. Det skal nok munde ud i noget stort :-)

    SvarSlet
  5. He he, teknisk set, så er der vel egentlig ikke den heeelt store forskel på dygtige driblinger og taklinger i fodbold og lette og elegante dansetrin, er der? ;)))

    SvarSlet
  6. Nej, det kan der være noget om, Helle :-)

    SvarSlet
  7. Hahaaa, der kan til gengæld gå for meget prinsesse, perler og far, mor & børn i den med kun piger ... Jeg gad godt lidt mere fodbold ;-)

    Måske vi kunne bytte børn et par dage ;-)

    SvarSlet
  8. Hej Ulla

    Herhjemme har jeg 2 drenge(3) hvis man tæller faren med som også er bidt af en gal fodbold. Den ældste på snart 8 spiller i KB og kan ikke gå forbi noget uden der skal sparkes til det. Dem mindste på snart 3½ år er lige sådan.
    Jeg har dog lige købt Just dance til WII og den er et hit hos den store. Så lærer han lidt dansehurlumhej, så han ikke tackler pigerne, når han engang skal ud og danse moderne.

    SvarSlet
  9. Ja sådan går det jo ofte, at børn vælger samme sportsgren som forældrene. Jeg giftede mig så bare med en ishockeyspiller og er nu hockeymom til 3 drenge og en pige.
    Skal jeg være helt ærlig, så håber jeg at mine børn vil nøjes med at se dans i fjernsynet ;O)))))

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.