lørdag den 2. oktober 2010

Min systue - pæn og rydelig

De sidste to uger har jeg brugt lidt af den smule overskud jeg har på at få ryddet op i min systue. Som regel ser det knap så rydeligt ud, som jeg tidligere har afsløret her og her. Men med en lille ny på vej, synes jeg måske godt lige jeg ville have styr på alt rodet, og jeg må altså også indrømme, at selvom jeg altid ved hvor mine ting er i kaoset, så synes jeg virkelig det er dejligt når alt ligger på sin plads og min stofsamling virkelig kommer til sin ret og næsten udgør et kunstværk på den ene endevæg.

Desuden har jeg også en plan om, at vores siv hængevugge skal have en krog lige midt i mit kreative rum, så lillebror kan ligge og sove trygt lige der hvor mor er. Ja, og så dur det jo ikke, at jeg for at komme hen til ham først skal bestige Mount Fabric :-)
Ligesom mine andre børn kommer han med sikkerhed til at elske lyden af mine symaskiner der kører derudaf. Lyden af mor.

Jeg gik lidt i selvsving med kameraerne, så værs'go - så er der dælme billeder af min systue, som den kun sjældent ser ud.









43 kommentarer:

  1. That's some serious nesting you've done!

    I haven't seen a more beautiful workspace!

    And the fabric! It'd sit there all day just looking at it!

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare skønt ud. Det er lige så man får et sug i den kreative mave:-)

    SvarSlet
  3. Hold nu kæft, du har meget stof! Du har jo faktisk slet ikke plads til det, så jeg vil gerne tilbyde dig at overtage noget af det ;-)

    Lækker systue iøvrigt!

    SvarSlet
  4. Jeg er ved at dåååne af misundelse..mere er der ikke at sige til den ting...stof-himlen!!
    God weekend
    KH Mia

    SvarSlet
  5. Misundelse er en meget MEGET grim ting- og jeg er GRØN af misundelse!
    Flot- du har nu givet mig nogle idéer til min kommende arbejdsplads (når vi engang får eget hus!)
    Kh Christina

    SvarSlet
  6. Sikke en masse dejlige stoffer og hyggelige detaljer, som det må være hyggeligt at arbejde midt i :)

    Jeg nyder også, når her er ryddeligt, selvom det ikke sker så tit ;)

    Har du mon fået min sidste mail?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. For en drøm av et rom!!! Dette er jo som å komme til stoff-himmelen:)
    Heldige heldige du:)

    Klem Christine

    SvarSlet
  8. Ejjj det er jo til at besvime over, hvem dog bare havde dette fantastiske sy værelse, og alle de smukke stoffer.. hold da op det for vildt :-)
    Håber du har modtaget sengetøjet.. :)
    Glæder mig til at modtage min pakke..
    Kh Janni

    SvarSlet
  9. Ja, misundelse er vist en grim ting, men jeg er ved at falde bagover af misundelse...så smukt og flot!!!

    SvarSlet
  10. åhhh hvem der bare havde sådan et syværelse!!!!!!! Gid det var mig!!!

    SvarSlet
  11. Maner -gid det var mit! Der ser bare så super skønt og stemningsfuldt ud!!! Mega hyggeligt!
    Dejligt at starte weekenden med orden i sagerne :-)

    SvarSlet
  12. Hvor ser det fantastisk ud. Skønt systue med masser af plads.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  13. Du må da sidde med den mest fantastiske fornemmelse lige nu. Så er der gjort rent bord...og kreativiteten kan bare komme an. Tænk at være indehaver af sådan et fint sted.
    Ahh, havde man bare sådan et sted.
    Så fint!

    SvarSlet
  14. Hvilket paradis for enhver kreaelsker!!
    Det ser virkelig lækkert ud! MUMS

    SvarSlet
  15. Her gikk visst noe galt! Får ikke slettet forrige kommentar heller.
    men jeg prøver på nytt. For et fantastisk flott syrom du har!
    Så stort og lyst, og med allverdens flotte stoffer! Blir helt grønn av misunnelse altså :)
    Er du flink til å kuppe på loppis tro? Eller er du så heldig at du har leverandører..Uansett må det jo være til stor inspirasjon å kunne sette seg i et sånt syrom!
    Her i Norge finner vi fortsatt en del retrostoffer selv om vi er mange som leter. Frykter jo at det skal gå tomt etterhvert. Men inntil det får vi være glad for de funnene vi gjør. Ha en fortsatt fin lørdag. Beste hilsener fra Kardemomme :))

    SvarSlet
  16. Jag tror jag svimmar, vilket sagolikt rum!!

    /Mia :)

    SvarSlet
  17. WAUW..... det er jo det fedeste værelse ever..!! Har lige vist det til min kæreste og sagt "sådan et værelse vil jeg også ha"

    SvarSlet
  18. For et fantastisk syværelse, og for en orden - jeg er mektig imponert!!!

    Og for noen flotte hyller med nydelige stoffer - til å bli glad av. Kunne ønske det så slik ut her og;-)

    SvarSlet
  19. Wauw et rum du har der! :)

    SvarSlet
  20. Jeg er helt imponert så fint du har det med alle stoffer og orden overalt. :))

    SvarSlet
  21. Hold nu da kæft... Hvor ser det flot og lækkert ud! Må lige vise det til min mand, så han kan se jeg ikke er helt gal, og jeg har ikke tilnærmelsesvis så meget som dig:-)

    SvarSlet
  22. øj jeg er vist dem man kalder rimelig godt og grundig jaloux ;) gal med lækker plads du har, og hold da op med stof.
    manden måtte lige se billederne så han aldrig mere kan sige jeg har meget stof, mit er luft i forehold til det :) skøn weekend til dig :)

    Kh Sara

    SvarSlet
  23. Første tanke: WOW - aldrig har jeg da set så lækkert og indbydende et syværelse.

    Anden tanke: 'Ronni, kom lige herind og se hvad Ulla har....'

    Tredje tanke: 'tsk, tsk - nej, Ronni - jeg har ikke meget stof'

    Fjerde tanke: Relateret til første - fåååååååårk, hvor er det fedt - du må ha' verdens skønneste stofsamling og arbejdsværelse. (Sagt af fruen, der er henvist til et hjørne i stuen med stoffer stakket op i soveværelset)

    Kram,
    Trine

    SvarSlet
  24. For sørensen dame - det kalder jeg skisme et lækkert arbejdsværelse!!

    SvarSlet
  25. Åh Ulla.. Suk... Hvad skal jeg dog sige? Wauw, altså! Hvor er din systue bare flot!! Det må være et dejligt, inspirerende men alligevel roligt sted at arbejde. Wauw, hvor er det altså bare flot! Billederne er virkelig smukke!

    Mit næste store projekt er også en optimering af mit krea-rum. Men dét bliver vist ikke inden lillebror kommer, jeg når det ;-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  26. Vilket fantastiskt underbart syrum! :)
    Hur länge har du samlat tyg?

    SvarSlet
  27. Jeg er helt blæst væk af både beundring og misundelse. Hvordan pokker har du fået samlet sådan en samling stof? Det må ha kostet dig en formue, eller også kender du til gode steder jeg ikke kender :))

    ... og det rum... og den orden...

    Som så mange andre kvinder herinde har jeg også vist min mand dine billeder som en slags "se lige - så kan du ikke længere sige jeg har meget stof".

    Ville ønske jeg havde en samling som din. Suk :)

    Håber du får rigtig mange skønne timer der både alene og med ungerne!

    SvarSlet
  28. Hej Ulla

    Du har hørt det før - hold da kæft hvor er jeg grøn af misundelse:)

    Sikke en lækker samling af stof og dejligt kontor/arbejdsplads.
    Jeg klarer "næsten" ikke at se billederne med så mange lækre stoffer - puha..

    SvarSlet
  29. Så utrolig lekkert! Blir rett misunnelig;)

    SvarSlet
  30. Hold da helt kæft ! Sikke et paradis !
    Tak for at vise :-)

    SvarSlet
  31. Sikke et dejligt syværelse. Rigtig hyggeligt.
    Det er så inspirerende - får lyst til at sy. Men jeg kan ikke sy! Heldigvis har jeg et lille atelier - jeg maler nemlig. Det er dejligt at have plads til.
    Men får altså helt lyst til at kaste mig ud i det syeri, når jeg ser dine fine billeder... Og ja, ser alt det man KAN sy :)

    SvarSlet
  32. Det er vidst det smukkeste syrum jeg nogensinde har set! Hvor er der meget plads og hvor er der mange fantastiske detaljer! Er bare død-misundelig! :D Det pynter også altid når man får ryddet op, hvilket også er min opgave i dag ;o)
    Tak for stoffet forresten, det kom rigtig fint frem :P

    SvarSlet
  33. Tusind tusind tak for alle jeres kommentarer!! Dem er jeg bare rigtig rigtig glad for, og ja....jeg er dælme også glad for min stofsamling :-)

    God søndag derude!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  34. Jag blir tårögd och avundsjuk! Gud så fint du har det och så fina tyger! Lyckliga du :)

    SvarSlet
  35. Nej sikke en systue. Det er lige sådan en jeg går og drømmer om! Men der er ikke så meget plads i en 2-værelses lejlighed :( Hvor får du alt det fede stof fra? Det er jo et sandt paradis!

    SvarSlet
  36. Hvor ser det værelse bare ud til at være en hver kreativ kvindes drøm.. Og hold da op hvor har du samlet meget retrostof sammen.. Ville ønske at jeg havde pladsen til sådan en samling.

    SvarSlet
  37. ohmy! drømmerom delux! og som så mange andre her, så er jeg skikkelig misunnelig på alle de deilige retrostoffene du har!:D
    Therese

    SvarSlet
  38. OMG vilket underbart syrum och vilken IMPONERANDE tygsamling! Åhhh, jag skulle kunna gå runt i rummet i timmar och bara titta och känna på allt fint.. :)

    SvarSlet
  39. nuj, det er en flot systue!!!
    Jeg bliver noedt til at vise disse billeder til min mand og BEFALE, at det nu er paa tide at JEG faar mit eget vaererum! :)

    FLOT!

    Kh tine

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.