lørdag den 23. oktober 2010

Har jeg arme nok?

For et par timer siden kyssede jeg Bo farvel og sendte ham afsted til kampweekend. Dermed sagde jeg goddag til halvandet døgn som alenemor - gulp! Det er nu testen skal stå....er jeg cut out til at være mor til tre?? 

Vi har siden Alfreds ankomst haft besøg fra Danmark - først mine forældre i 9 dage og så Bo's søster og svoger med børn, som tog hjem i torsdags. Hvor har det været dejligt med besøg og hjælpende hænder overalt, når man sådan er helt ny ud i det med at have tre, og lige skal finde sig til rette.

Godt nok er Alfred utrolig nem og kræver egentlig ikke meget andet end mad, en varm favn og en masse kys og kram, som han får så rigeligt af, så jeg er ret fortrøstningsfuld. 
Dog ved jeg, at der nu nok skal komme situationer, hvor det noget så berømte lokum brænder på. Som f.eks. igår, hvor jeg sad og ammede og jeg pludselig hører Bertram råbe: Moaaaar, jeg er fææærdiiig! 
Bo var nede at handle og selvom Rasmus er en vældig stor og hjælpsom storebror, så får jeg nok ikke en 6-årig til at tage den tjans.
En hurtig beslutning betød at Alfred lige måtte tage en bøvsepause på skulderen imens jeg fik klaret lortejobbet (so to speak) - godt man kan multitaske, hva ;o)

Nå, status er dog lige pt., at det går meget godt. Alfred har boblet i sin vugge i køkkenet siden Bo tog afsted, og jeg har benyttet mig af de frie hænder til at lave hjemmelavede frugtstænger med de store drenge. Opskriften er fra "Krudtugler og kanelsnegle" og MUMS, hvor kan de anbefales!! Et klart hit både at lave og spise.


Nu sidder de to store drenge og ser Vild med Dans fra igår på Sputnik.dk imens jeg sluprer en kop the og nupper et øjeblik foran den anden skærm her. 
Om ikke så længe kommer min jordemoder og så skal Alfred bades, vejes og undersøges, og det er jeg helt sikker på storebrødrene gerne vil være med til.
Hernede i Tyskland har man ikke sundhedsplejersker - istedet er det jordemoderen, der tilser den lille og moderen i tiden efter fødslen.


Tjek i øvrigt lige de fine kastanje uroer, som hænger over vuggen. Dem har Alfreds fætter på 6 år lavet til ham i børnehaveklassen, og var bare så stolt da han overleverede gaven. En uro med mere sjæl og personlighed skal man da lede længe efter!

21 kommentarer:

  1. Det kommer att gå som en dans!
    Hälsningar från en annan trebarnsmor :)

    SvarSlet
  2. Amen altså det ser jo bare mega hygge ud, og sådan som han ligger der i vuggen, får lyst til at putte med dynen ;O)
    Det er godt vi kvinder kan multitarske, ellers ville man da aldrig kunne klare dagens opgaver. Tar hatten af for dig, du lige kunne klare "lorten" samtidig med amningen ;O)
    Må altså sige, det er nogle enormt kønne drenge du har. Dem kan du godt være stolte af ;)
    Go "alenemor" weekend.
    Kh. SUsan

    SvarSlet
  3. Det ser super hyggeligt ud :-) vi elsker også frugt-opskriften - vi laver bare små kugler, der passer til en mundfuld - Alma kalder dem 'krummer', nok pga kokosmelen yderst :-)
    Håber weekenden går glat. Held og lykke.
    KhS tine.

    SvarSlet
  4. Det er da frugtstænger vi skal lave her i regnvejret. Tak for det..
    God fornøjelse med børnene - og skøn uro!

    SvarSlet
  5. Hej Ulla
    Endnu engang tillykke..ja, man kan næsten blive helt bange (ubegrundet) ved tanken om at skulle klare det hele selv, selvfølgelig kan man, man kan bare godt blive i tvivl. Håber i får en dejlig weekend alle 4.
    Kh Mia

    SvarSlet
  6. Der ser nu så fredeligt og overskuds agtigt ud, derned hos jer:-)
    Og øvelse gør mester :-)
    Engang kunne du kun magte een, så blev det to og nu tre :-)

    SvarSlet
  7. du er simpelthen såååååå sej Ulla. jeg er dybt imponeret over, at du kan styre 3 børn OG lave frugtstænger....
    stort knus

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder - ikke mindst af lille Alfred, der putter sødt i vuggen med den fine uro :) Synes i øvrigt at jeres endelige navnevalg er helt rigtigt - det var jo det i brændte mest for, så vidt jeg forstod, og det er altså også bare rigtigt fint!

    Jeg ønsker Jer en skøn weekend - og håber at du klarer fremtidige dilemmaer ligeså smukt som da Alfred fik en ekstra bøvsepause :) Jeg er sikker på at du har, hvad det kræver ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  9. Du klarer den i stiv arm;o) Jeg synes virkelig det er gået fantastisk godt med Martha... Tredje barn er vist bare nemmere og jeg har også en mand, som er meget på arbejde, så jeg ved hvordan du har det;o)

    SvarSlet
  10. Og så læste jeg lige Mirjams kommentar og må da også lige sige, at jeg er vild med navnet! GODT DET IKKE VAR EN SIGURD;o)

    SvarSlet
  11. Hej Ulla.. Håber dagen er gået godt - på trods af eventuelle udfordringer;) Al respekt til alenetid med 3 børn..
    Jeg har faktisk også købt ind til de stænger - de ser bare så indbydende ud:)
    Og smuk smuk uro over et kært barn! Sikke en sød tanke fra fætteren..
    KH Anne

    SvarSlet
  12. Hvor ser han bare så lille og fin ud:) puha ja du har nok at se til -
    Jeg tager nu hatten af for de mødre som har mere end et barn for puha jeg syntes godt nok Noah fylder mere og mere:)
    Skønne billeder af drengene og dejligt at høre det går super godt:)

    God søndag

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  13. Åå, så deilig det så ut med dine snille gutter, og Alfred må være en drømmebaby :-)

    De fruktstængene så gode og sunne ut.
    Hva inneholder de/ er det en enkel oppskrift?

    SvarSlet
  14. 1000 tak for jeres søde kommentarer!! Det er så dejligt at logge på computeren til så mange søde ord :-)

    I skrivende stund har jeg tre boblende drenge her i soveværelset, hvor jeg har lagt mig til rette i sengen med den bærbare.
    Weekenden er gået helt smertefrit og jeg er endda blevet helt overrasket over hvor store og hjælpsomme Rasmus og Bertram har været. I guder, hvor jeg dog elsker de knægte!!

    SvarSlet
  15. Sødeste Ulla - jeg er helt overbevist om at du nok skal klare opgaven som alenemor for et par døgn til U.G. med kryds og slange (eller hva det er man siger:-) Og sikke et overskud du har til også at lave lækkerier med de store drenge...sejt gået!

    Uroen i vuggen er simpelthen så skøn, så jeg håber du vil sige til den stolte lille gut som har lavet den, at jeg meget gerne vil bede om lov til at låne ideen - nu kommer vores lillebror jo snart og Oscar og jeg har også lavet kastanje figurer og de ville jo være helt perfekte som uro....

    Kh. Malene

    SvarSlet
  16. Malene, ja kastanjerne er bare helt geniale som uro, så jeg kan varmt anbefale at jeres lillebror også får noget så fint og personligt at kigge på, og jeg er helt sikker på at Oscar bliver pavestolt :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  17. Hej Ulla,
    tillykke med Jeres lille Alfred.
    Dine forældre har været forbi bloomers for at hente noget stof. De så lidt overrasket ud der jeg ønskede dem tillykke med Alfred....jeg sagde ikke at jeg havde set det i din blog så de undrede sig nok over hvor jeg vidste fra :)

    SvarSlet
  18. Selvfølgelig klarer du det - du er jo Die Ulla!!!

    - og hvor ser de lækre ud, de ruller. Jeg har netop fået den opskriftbog i gave af en af mine dagplejebørn - ja, jeg har bare de dejligste dagplejeunger og tilhørende familier :-)

    (Da Wilma var nyfødt tog Ronni til Australien for at arbejde i nogle uger - der stod jeg med et 2 mdrs. barn, en bette gut på 16 mdr., endnu en bette (dog lidt større gut) på 2½ og vores store pige på dengang knapt 8. Holy Moly....) Men, det gik - det gør det jo altid...og vi har da også undværet ham i længere perioder sidenhen - ikke at jeg nogensinde vender mig til det eller synes det er specielt sjovt....hrmpff (som de vil sige det i Anders And bladene :-)

    ....alt dette afholder mig dog ikke fra at drømme om en 5'er.

    kram

    SvarSlet
  19. Ohhh, jeg har også stået midt i stuen et par gange, med 3 børn på noget der kunne ligne speed og tænkt hvordan i alverden vi kom videre herfra.
    Det svære er, at man kun har to arme og nogle gange børn der løber i tre forskellige retninger! GNN!

    Men .... det går altid alligevel jo :). Og de er jo dejlige alle sammen.

    Apropo dejlige, hvor ér det dog en skøn lillebror I har fået. Helt igennem krammelækker og sikkert med den der forførende duft. Mmm...
    Forsinket men ikke mindre af den grund: TIL LYKKE med ham :).

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.