mandag den 4. oktober 2010

70'er børnestof

Bland mine kæreste skatte er mine Graziela stoffer, som jeg begyndte at samle for ca. 4 et halvt år siden, da vi flyttede til Tyskland. I kølvandet på hjerter, kløvere og æbler fulgte kærligheden til 70er stoffer med andre fantastiske børnemotiver, så her et par collager med et udsnit af de skønneste jeg ejer. 
Og så er det også slut med indlæg om stoffer i denne omgang :-)





Ind imellem får jeg fingre i nogle stoffer, der er mig så dyrebare at jeg aldrig ville kunne nænne at klippe i dem. Sådan har jeg det med de 4 herunder, som alle bliver brugt i deres oprindelige form - som sengetøj til mine drenge.




NOTE: 
Jeg slettede det tidligere indlæg, da det lavede sådan et stort grimt blankt hul øverst i indlægget, så jeg beklager til jer der allerede havde kommenteret, men istedet poster jeg lige jeres kommentarer her:


3 KOMMENTARER:


Jeannet sagde ...
Jeg er dybt imponeret. Jeg kender slet ikke de der 70'er børnestoffer. Hvor har du dog støvet alt det op. Det er ganske smukt og særligt. jeg kan godt forstå du ikke nænner at klippe i det. Held og lykke med fødslen.
*Michelle sagde ...
Har ik andet at sige end Smukt! Har max 3 ud af alle dine smukke stoffer.. puha..
by myr sagde ...
Åh jeg har helt hjertebanken nu...hvor er det bare nogle helt igennem fantastiske mønstre og farver - kan også godt forstå at du ikke nænner at sætte saksen i det hele:-) Kh. Malene

20 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Sjovt at se hvor mange småfolk har genoptrykt..gad vide hvor de finder dem henne? Tillykke med din samling, den er godt nok imponerende. Har du mon set mine mails?
    KH Mia

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er det en fantastisk samling af lækre lækre stoffer!!!! :)
    Kh Tina

    SvarSlet
  3. mmh, kræs for et par trætte mandag-morgen-øjne :-)

    Og kan du så komme igang med at føde, for jeg har tippet på i dag og vil SÅ gerne vinde din give away ;-)

    SvarSlet
  4. Sikke nogen skatte...kan godt forstå du har dem kær...Faldt også i svimer over dine stofhylder, da du viste systuen frem!
    Håber så meget at jeg vinder i din give away - er der mon optræk til fødslen?

    SvarSlet
  5. Så meget dejligt for øjnene :)

    Jeg nyder virkelig at se hvad der er i gemmerne hos dig. Jeg har en særlig kærlighed til børnemotiverne.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Fantastisk samling, Ulla! Man kan kun blive glad af de smukke farver og mønstre :-)

    ..Og for min skyld behøver det ikke være sidste stofindlæg, synes det er skønt at se de smukke billeder :-)

    Håber du, og kroppen, nyder de sidste dage?! Eller noget ;-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Disse bildene er til å bli helt grønn av misunnelse! Du må ha den flotteste stoff-samling jeg har sett! Jeg skjønner hvor inspirasjonen til alle dine lekre barneklær kommer fra!

    Jeg kjøpte forresten en buksedress av deg for lenge siden, og vil bare si at jeg er kjempe fornøyd med den! :-) Den er helt lekker!!!

    Vh, Ingvild

    SvarSlet
  8. Så mange lækre stykker stof. Jeg ville ikke nænne at klippe i nogle af dem ;O)

    SvarSlet
  9. Du bliver bare ved..:)
    Jeg er så grøn af misundelse af jeg kunne være en stor frø..
    Vildt imponerende! Jeg er helt vild med alle dine Graziela.. Vil så gerne købe nogle af deres print - men synes udvalget på hjemmesiden er ret begrænset..
    Findes de i butikkerne i Tyskland - eller skal man "bare" være heldig at finde dem 'brugt'..?:)
    Ha' en rigtig dejlig dag..
    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres kommentarer.

    Mia, jeg har netop skrevet en mail til dig :-)

    Mie og Malene: Intet optræk til fødsel - beklager ;o)

    Mirjam, ja de børnestoffer er bare for skønne. Sendte dig i øvrigt en mail igår :-)

    Louise: Ja, jeg forsøger at nyde hvad der er tilbage af graviditeten. Lige i disse dage har jeg det ok, men jeg synes det holder lidt hårdt!

    Ingvild: Dejligt at du er glad for buksedragten :-)

    Anne: Alle mine børneprints - både Graziela og andre er originale brugte 70'er stoffer fundet her i Tyskland :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Utrolig samling! Den virker jo næsten uendelig :-)

    SvarSlet
  12. Unik og meget meget lækker samling! Jeg gentager gerne... ak suk og ve!!

    Smil fra Mia

    ps. hvis du en dag vil sælge nogle af dine børnestoffer, er jeg meget gerne aftager ;-)

    SvarSlet
  13. Det er helt vildt.. vildt lækkert! Ved at der er meget godt at finde i Tyskland :-)
    Siger også pøj pøj med fødslen - Kram B
    ps: Min kæreste kiggede tilfældigvis med på bloggen den anden dag, og det viser sig at han kender din mand, de har spillet sammen for en del år siden - verden er lille :-)

    SvarSlet
  14. Polka: Ja, jeg løber ikke tør foreløbigt ;o)

    Mia: Tak tak :-) Jeg sætter nok lidt stof til salg på Lullaby her i løbet af efteråret, når der lige kommer lidt luft i tidsplanen.

    Barbara: Nej, hvor sjovt! Ja, verden er lille - det får man konstant bekræftet. Hvad hedder din kæreste? Så vil jeg da lige fortælle min mand det :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  15. Ulla....jeg blev helt stille...og scrollede ned og så bare flere billeder og blev mere stille.... Hvor ser dit sy-rum bare HELT fantastisk ud...! Det ligner jo en drøm....og så flot du har arrangeret det! Jamen jøsses....:-)

    SvarSlet
  16. Åh det er SÅ flot flot.. Fantastisk..! Godt de er landet hos dig!

    SvarSlet
  17. Helle P (helle-gunhild@hotmail.com14. januar 2011 kl. 23.54

    Altså jeg har det med de gule elefanter på mit sengetøj fra min barndom..:-)

    SvarSlet
  18. Øj, hvis du nogensinde vil af med det med smølfer, vil det få et GODT liv i Sorø ;-)

    -sikke smukke billeder af smukke smukke stoffer!

    SvarSlet
  19. Hej Ulla
    Må jeg låne et af dine billeder? Søger nemlig lapper af børnestof..

    SvarSlet
  20. MUMS for øjet! og tak fordi du deler alle de gode idéer.

    http://signessyslerier.blogspot.com/

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.