torsdag den 30. september 2010

Ventetid

Dagene snegler sig afsted lige for tiden.
Jeg må indrømme, at jeg er ved at være træt af at være gravid. Jeg er bare ikke én af de kvinder, der synes det er ih åh så vidunderligt at være gravid, men ok - det er måske forståeligt nok alle mine gener taget i betragtning.
Da kvalme og opkast var på retur ca. halvvejs i graviditeten fulgte et par måneder hvor jeg havde det super. Overskuddet var der og kroppen havde det stadig godt.
Så begyndte kroppen langsomt at brokke sig, og jeg har på nuværende tidspunkt så ondt i både ryg, haleben og bækken at jeg har det som jeg forestiller mig det må være, at være 90 år gammel. Jeg sover elendigt om natten og kan ikke engang tage en strøgtur uden at have følgesmerter to dage efter.
Jeg tror de eneste gener jeg ikke har haft endnu er bækkenløsning og åreknuder. Ellers kan jeg vist sætte et stort fedt kryds ud for de resterende 30 graviditetsgener.

Aaaah, så kom jeg af med det! Alt mit brok. Ja, jeg beklager men jeg GIDER bare ikke mere nu!
Og dog.....jeg har stadig Lullaby ordrer jeg sidder og knokler for at få færdige, så på den anden side må lillebror godt lige vente en uges tid inden han melder sin ankomst.
Vægelsindet.....humørsyg.......? Jep, sådan er jeg lige i øjeblikket.

Nå - imens vi alle i familien venter på lillebror nyder vi også tiden og forventningens glæde. Især Bertram snakker meget om det nu. Vi har nemlig hele tiden givet ham den tidshorisont der hed hans egen fødselsdag. At når han havde haft fødselsdag - SÅ kom lillebror. Nu er fødselsdagen overstået og hvor bliver lillebror så af, synes han at tænke.

Igår tegnede han denne tegning, som jo bare fortæller alt om, hvor hans fokus er.
Vores hus, blommetræet og mor med lillebror i maven.
Jeg synes bare den tegning er så fin og sigende. Læg i øvrigt mærke til alle detaljerne omkring mit hoved. Ja, det er såmænd bare min hestehale, mit hårelastik og mine, tilsyneladende, enorme og meget asymetriske ører :-)

18 kommentarer:

  1. Skøn tegning!

    Jeg kan godt forstå at du er ved at være utålmodig nu. Det var jeg godt nok også, da jeg ventede Thore.

    Håber for dig at ventetiden snart er slut :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Ojaaa - kan sååå godt huske den tid! det er fuldstændig som at høre mig :) havde også en masse ordre der skulle ordnes inden lillebror kunne komme :)
    Phyyy - det er bare en hård tid, den sidste del, men det er jo det hele værd... ja, jeg overvejer enda at springe ud i det igen :)

    Jep, super skøn tegning!

    Pøj Pøj

    SvarSlet
  3. Jeg skjønner deg sååå godt. Jeg sitter her selv med stor mave og bekkenvondt, men min baby kommer ikke før i julemåneden...det er altfor langt frem, og tiden snegler seg avgårde.

    Du har heldigvis få dager igjen :-)
    Babyen din kommer nok i de nærmeste dager. Spennende :-)

    Hilsen Elisabeth, Norge

    SvarSlet
  4. For en utrolig nydelig tegning! Slike kunstverk må du gjemme godt! :)

    Ellers forstår jeg deg så veldig, veldig godt! Det er ikke bare gøy og koselig å gå og vente. Særlig ikke når det gjør vondt!

    Selv har jeg en måned igjen til termin, men håper å få satt igang fødselen litt før for bekkenets skyld.. Spennende!

    Ønsker deg en riktig god dag!
    Ta vare på deg selv! :)
    Klem

    SvarSlet
  5. Nu er der heller ikke længe til - omend du jo må vente til den 9. hvor jeg har skudt dig til ;-)

    Jeg var i øvrigt i Århus den anden dag og stødte på en butik der havde dine skønne huer til salg! Så kunne jeg jo have købt en der, men nu har jeg nået at sy en selv.!

    Men sikke et fint håndværk du kan og din finish er bare helt perfekt!!

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  6. Hej Ulla,
    jep, du er vist ved at være klar til at gå i fødsel, hahaha. ud fra dine smerter lyder det ellers, som om du godt kan sætte kryds ved bækkenløsning....håber for dig, at du snart kan møde den sidste af jeres tre skønne, dejlige drenge:)og slipper for flere dage, hvor humøret er dalende og smerterne styrer dagen. Tillykke med smukke bertram i øvrigt- gud hvor er han lækker.
    ja, og hvis jeg tænker på mig selv, så må du skam gerne snart skyde lillebror ud. Den 1 okt kl. 22.16...hehe.
    En dejlig dag til dig, en god en af slagsen, håber jeg:)
    kh kirsten

    SvarSlet
  7. Hvor er børn altså skønne! Din er også utrolig lækker.. rigtig fin tegning han har lavet:-)

    Husker som var det igår, hvor træt af det man er sidst i graviditeten, men sjovt nok når man har født, glemmer man alle sine pinsler lidt.. Håber snart du møder dit sidste nye skud på stammen (måske på onsdag, hvor jeg har sat dig til;-))

    SvarSlet
  8. Kender godt de dage, hvor man bare syns det er tungt og træls at være gravid...men den følelse var faktisk "værre" da jeg ventede Oscar end denne gang. Men jeg har jo også en god månedstid til termin endnu, så det kan stadig nå at kommme:-)

    Måske er det også fordi jeg ikke har planer om at skulle have flere børn efter lillebror er født, så jeg har hele graviditeten haft i baghovedet "tag nu alle oplevelserne med dig, både godt som dårlige...det er jo nok sidste gang du skal opleve at være gravid!" Og selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig, men det er bestemt planen at vi stopper efter de 2 vi har/får.

    Mon ikke der snart er en lille bebs der vil ud af din mave---det bliver spændende!

    Og sikke en sød tegning din store dreng har lavet...:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  9. Åhh hvor jeg forstår dig så godt, kære Ulla... den sidste tid en hård og træls at komme igennem... måske forventningens glæde presser på også, hvilket gør tiden ulidelig lang.. jeg glæder mig til at holde øje med din blog den nærmeste tid.. Kh C

    SvarSlet
  10. Held og lykke med det!
    Har i i øvrigt fundet ud af hvad lillebror skal hedde?

    SvarSlet
  11. Jeg vil altså sige NYD DET alligevel. Jeg gik hele 9 dage over tiden med Martha og var ved at blive seriøst tosset, men nu er hun 8 måneder og det går bare FOR stærkt... Tiden med dem i maven er så kort, så prøv at nyd de sidste dage /uge... Inden du ved af det står du med en vidunderlig lille baby i armene!
    Hvor er tegningen sød. Det er så morsomt at se en drenge-tegning... Det er helt anderledes end pigernes, som bare tegner hele tiden;o) Han har da lige fundet essensen af dig;o)
    Jeg er i øvrigt i gang med lidt til lillebror!
    og undskyld jeg glemte alt om drage-mønster. Jeg har for meget at se til og for få arme...

    SvarSlet
  12. Jeg var også SÅ SÅ SÅ træt af at være gravid, den sidste måned får fødsel.
    Lige om lidt sker det! Det har jo været Bertrams fødselsdag :-)

    SvarSlet
  13. Hej Ulla
    Du kan tro jeg tænker på dig og holder øje med dine indlæg :-) Kan kun give dig ret....det er så hårdt lige nu.
    Jeg glæder mig SÅ meget at jeg nærmest seriøst ikke kan tænke på andet. I nat havde jeg lidt småveer og havde næsten lyst til at juble højt meeeen det bliver bare ikke til andet end mega øm krop dagen derpå og lidt af en skuffelse. Vi har allerede en masse planer for weekenden og det er godt for jeg bliver lettere småskør "bare" at gå og vente og analysere alle de små tegn.

    Wauw sikke en skøn tegning Bertram har tegnet. Husk at få den indrammet. Vi har selv en hel væg fyldt med skønne tegninger. Elsker bare børnekunst :-)

    Vi snakkes ved Ulla...masser af tanker herfra.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  14. Hahahahaahhahahahaa jeg var færdig af grin over din beskrivelse af tegningen. Det ligner dig lige på en studs (hvorfor filan bruger man aldrig det ord!?)

    Kan godt følge dig i at du gerne snart vil af med dunken (øhh dunk, kan Ulla få en dunk spørger jeg så mig selv om??). Du har været hårdt ramt... sammenlagt har du jo haft kvalme en hel graviditet og lidt mere til...

    Jeg håber snart lillebror gør sin entre... lige præcis den 5.

    Kram herfra og pøj pøj min ven

    SvarSlet
  15. Mirjam: Ja, det er ikke tålmodighed jeg har mest af nu - indrømmet! Håber håber det bliver snart :-)

    Sofie: Ja puha, man presser måske sig selv lidt for hårdt helt frem til fødslen. Du kan også tro at både min mand og min læge er efter mig!!
    Ja, det er absolut ALT det hårde værd :-)

    Elisabeth: Åh, din stakkel. Kan godt se det bliver hårdt resten af graviditeten, når du allerede nu har smerter i bækkenet. Ønsker dig det bedste herfra.

    Guro: Ja, det kunstværk skal bestemt gemmes!
    Nej, det er ikke nemt at være tålmodig, når kroppen gør ondt. Sådan har jeg slet ikke haft det med de to første. Med nr. 1 var vi til bryllup dagen før termin og med nr. 2 var vi en hel dag i forlystelsespark dagen inden han kom til verden. DET ville jeg ikke kunne klare i denne graviditet - det er stensikkert!
    Jeg håber det bliver snart og så krydser jeg fingre for at du ikke får lov at gå tiden ud med dit bækken, som gør så ondt.

    Mia: Tak for de søde ord.
    Ja, det bliver spændende hvornår lillebror kommer og hvem der løber med præmien :-)

    Kirsten: Ja, jeg var faktisk ved læge igår og han mente også jeg havde bækkenløsning, så TJEK ud for det også! PIS!
    Jeg har fået beordret totalt afslapning og tager her til formiddag en tur i spa med Bo. En dejlig kæreste stund med skønt lindrende vand! Det skal gøre godt på alle måder :-)
    Han tager så afsted til kamp senere idag og er først hjemme imorgen aften, så ikke noget med veer i aften, som du spår! :-)
    Tak for lykønskning til min Bertram skat.

    Lillpil: ja, jeg er også rigtig mor-stolt af den tegning :-)
    Ja, du har ret - man glemmer heldigvis hurtigt alt besværet og smerten, når man ligger der med sit lille vidunder i armene.

    Malene: Jeg havde det på samme måde som dig i starten af denne graviditet, fordi ham her også bliver vores sidste barn, meeen som graviditeten er skredet frem må jeg alligevel indrømme at jeg nu mere har det sådan "gudskelov er det sidste gang jeg skal igennem dette - hold ud!" ;o)
    Men lur mig om jeg ikke alligevel bliver ramt af en eller anden form for melankoli, når de små spark fra maven er væk og jeg aldrig skal opleve det igen.

    Christina: Ja, jeg kan nok ikke komme uden om at jeg er en rigtig brokke-røv i disse dage. Jeg håber hver dag at nu sker det!
    Dog skal det helst ikke ske idag efter kl. 15 og frem til imorgen kl. 19. Der er Bo nemlig væk til kamp, så nu sker det sikkert der - haha :-)
    Glæder mig også til at følge med hos dig - det er bare så hyggeligt med alle de blog-graviditeter der er for tiden.

    Gaia: Tak skal du have. Nej, vi har stadig ikke lagt os fast på et navn. Jeg tror vi venter og ser hvad han er for én :-)

    Åh, Lisbeth jeg prøver kan du tro. Det gør jeg virkelig, men puha det er svært når kroppen gør så ondt.
    MEN, når han først er her, SÅ skal jeg nok nyde hvert et sekund med ham, for ja - det går simpelthen bare så hurtigt. Jeg skal bare nyde den der nyfødte duft og de små knirkelyde - åh, jeg glæder mig!
    Pyt med dragemønstret. Det går løs på søndag, så nu må vi se om vinden arter sig og dragerne vil op :-)
    Ih, vil glæde mig til lidt smilerynker til lillebror :-)

    Miri, ja det har det nemlig, så hvor bliver han af? Det var jo aftalen at han skulle komme nu :-)

    Mette, ja jeg holder også øje inde hos dig og sender dig tanker hver dag.
    Åh, de der snydeveer har jeg heldigvis ikke haft endnu - så ville jeg da først blive vanvittig!
    Nej, det er svært at tænke på andet.
    Dejligt at I har planer for weekenden. Man bliver simpelthen også bare mere utålmodig af en ryddet kalender.
    Ja, den tegning skal bestemt i glas og ramme.
    Jeg har flere liggende som jeg vil have op. Endnu et projekt til barselstiden :-)

    Søde, Camilla: Ja, Ulla kan godt få en dunk! Bo kalder mig Barbamama for tiden. det siger vist alt - haha :-)


    Rigtig god dag til jer alle. Nu vil jeg tage en tur til byens spa med min mand og have en dejlig kæreste formiddag. Det skal gøre godt med lidt vand-forkælelse.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. hvor er det skønt at han tænker sådan og så som 4 årig, det er godt nok vildt, kan godt sige jeg glæder mig til det bliver min tur en dag. og lillebror må meget gerne vente til den 13 Gr ;)

    Kh sara

    SvarSlet
  17. Fantastisk tegning! Den smelter da hjerter ;-)

    Og jeg har det fuldstændig som dig i øjeblikket! På den ene side er jeg fuldstændig klar, meeen på den anden side må han også godt vente lidt endnu ;-)
    Men jeg er virkelig også ved at være godt øm og træt i kroppen, men synes alligevel der er meget jeg gerne vil endnu..

    Åh ja.. :-)

    Massevis af tanker til dig - jeg følger spændt med her på sidelinien!

    Kærligst Louise

    SvarSlet
  18. ihh nej ulla... jeg håber sørme ikke, at jeg havde ret med tidspunktet af fødslen. Bo skal ikke være ude at spille kamp, når jeres lille vidunder kommer. han skal hos dig stå og tage sig godt af dig. Så ønsker jeg altså ikke at vinde give-awayen...:)
    Dejlig weekend,
    kh kirsten

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.