tirsdag den 14. september 2010

Hyldest til håndstrik

Jeg elsker håndstrik! Jeg elsker kvaliteten og det unikke præg og så elsker jeg, at der er et par dygtige hænder, der har siddet med garnet i hænderne.
Jeg har igennem årene fået erhvervet mig en del håndstrik til mine drenge, som jeg da gerne lige vil vise frem herpå bloggen og ikke mindst så vil jeg gerne hylde de dygtige hænder der står bag.
Min absolutte favorit indenfor håndstrik er og bliver de ultralækre sager fra Mormor.nu.
Det er strikket af top dygtige damer og materialerne er i allerfineste kvalitet.
Her babyvest, luffer og blågrå baby overalls samt to af Bertrams trøjer. En grøn bomuldssag og en lækker lun uld cardigan. 
Flere lækkerier fra Momor.nu.  Ja, jeg sagde jo det var min favorit :-)
Storebror og lillebror udgaver af den lækre cremefarvede smockstrikkede cardigan samt den smukke islændervest.
Grønstribet vest i bomuld.
Babybukser og fine babyhuer.
Lækkert tykt uldstrik til lillebror strikket af Claudia, som har profil på Trendsales. 
Både de to jakker samt de små shorts er strikket på bestilling.
Her lidt herligheder fra flere krea kvinder på Trendsales.
De lilla knickers overalls faldt jeg for, da jeg så dette indlæg hos Iben/Pusteblomster. De er strikket af hendes mor Elin, som inde på Trendsales kan findes lige her.
Det er også Elin, der har strikket de to skønne djævlehuer.
Klassiske uldveste fra Mette/Bimseting, som også sælger på Amio.
Lækker tyk bomuldsvest med små mænd strikket af Lene, som gerne strikker på bestilling og som kan findes lige her.
Lækre trøjer fra danske CremeBrulé. Jeg tror ikke mærket eksisterer mere, hvilket er synd og skam for især uld anorakken er helt i særklasse!
Multifarvet uldsovepose til baby købt på Etsy.
Laber uldhue med stor kvast som Lisbeth har kreeret.
Lækre uldveste fra en anden bloggers hånd. Dorte fra Duddelutte sælger både opskrifterne på sine veste såvel som færdigstrikkede veste i farver du selv vælger. Hun kan findes lige her på Amio og har også en skøn blog. Jeg elsker især den stribede model - måske fordi den den hedder "Bertram" :-)
Lys støvet grøn uldcardigan strikket af min mors veninde til Bertram.
Skøn peru hue i uld med hjerter købt på Etsy.
Stribet babyvest i uld fra Créme de la Créme á la Edgar.
Skøn stribet uld cardigan købt hos Christina.
Lækkert unika strik fra Lady Marmalade.
Sidst men ikke mindst vaskeægte mormor-strik. Strikket af min egen mor. Det hele er fra dengang Rasmus var lille og skal nu snart tages i brug til drengebarn nr. 3. Desværre har min mor fået gigt i fingrene og kan derfor ikke strikke mere. Ville ellers elske flere lækkerier fra hendes hånd, og så er der jo noget helt specielt over lige netop det som hun - drengenes mormor - har strikket.

16 kommentarer:

  1. Hold da ellers helt op en ordenlig samling. Dine drenge kommer da vist ikke til at fryse her til vinter! Jeg må sige det er nogle lækre sager du har samlet sammen. Er vild med det hele, især de stribede ting! Tak for alle de gode links, jeg er netop på jagt efter noget uldent til Lilly.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Sikke mange fine ting og dejligt med ros og reklame. Jeg tillader mig at tage en lille smule ros til mig, da jeg kan se vesten med mænd og koner er ret tæt på (hvis den da ikke er) en kopi af den vest jeg selv har designet og strikket og solgt på ts i flere år ;O)))
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  3. Hold da op! Hvor mange børn har du?;) Det er godt nok lækre sager, de har, de børn. Der er ikke noget som samlinger af lækre ting:)

    SvarSlet
  4. sikke lækre sager, Ulla!
    jeg har også sager fra flere af dine "pushere" og jeg kan heller ikke få nok.

    går for tiden bare og venter på at min Sofie bliver stor mok til at passe den fede Cremebrulé jeg købte af dig!


    KH Vibeke

    SvarSlet
  5. Ja, hold da helt ferie en samling strik. Der er bare noget ved håndstrik, det slår lså det fabriksfremstllede med flere længder.
    Og mange tak den den fine reklame. Det er jeg virkelig taknemmelig for.
    Fortsat dejlig dag.
    Dorte

    SvarSlet
  6. Wauw, en lækker samling af lækre sager!
    Jeg elsker også håndstrik, og det fortjener i den grad at blive hyldet!

    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Skønne skønne sager Ulla! Jeg er som dig, også ellevild med hjemmestrik :) Man kan da bare ikke andet, vel :) Jeg er så heldig, at min mor har gemt strik, fra jeg var baby, og det nyder jeg at bruge nu til Filippa og Oscar. Jeg har netop lavet en særbestilling til mormor.nu. Vil nemlig gerne have små savle-kraver til Oscar (det er altså så sødt i stedet for store hagesmække). Er så heldig at have en model liggende fra først i 70'erne, så de ved hvad jeg mener :)
    Nu må din termin da også nærme sig, ikk?
    Kærligst
    Berit

    SvarSlet
  8. Men lägg av så mycket fint!!! Tänkte först att jag skulle försöka pinpointa någon favorit...men insåg ganska snabbt att det går ju bara inte att välja en...tycker ju om allt ju!!! Så mycket hantverk i så små plagg...vilken skatt du sitter på:)

    SvarSlet
  9. Så er der vist ingen der fryser til vinter Ü Super lækre sager du har samlet sammen - og tusind tak for en masse gode links !

    SvarSlet
  10. Line: Ja, der er blevet samlet en del igennem årene - og måske også lige købt lidt ekstra her til rosinen i pølsenden :-)
    God jagt - er sikker på du nok skal finde noget lækkert til din Lilly.

    Charlotte: Ja, jeg kan da godt se nu, at dine veste ligner denne meget, så også ros til dig - helt bestemt!

    Kat: Hihi, ja mine snart 3 børn har vist nok strik til at holde kulden ude (og se lækre ud ikke mindst) de næste par år :-)

    Vibeke: Åh ja, den lilla Créme Brulé er bare SÅ lækker, så kan godt forstå du glæder dig!

    Od Andulky: Ja, jeg er også ret så glad for alle de smukke sager :-)

    Dorte: Selv tak - du fortjener al den ros du kan få!

    Louise: Ja ikk!? Jeg synes bare det er så lækkert.

    Berit: Orh hvad - hvor er du heldig at din mor har gemt strik fra din barndom. Jeg må nøjes med at sidde og sukke over alle 70'er lækkerierne på de gamle billeder og høre min mor fortælle, at det hele gik i arv til andre børn i familien - suk!
    Uha, de savlesmække lyder sørme lækre!
    Ja, det nærmer sig - min termin er 9. oktober.

    Helena: Nej, det er rigtig svært at udvælge en favorit. Du kan også tro jeg er glad for min strik-skat :-)

    Stine: selv tak - nej, det bliver 3 lune drenge her i huset til vinter :-)

    Sweet dreams allesammen.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Jeg elsker også bare hjemmestrik - ikke mindst til de små. Sikke en masse fine sager du har fundet frem fra gemmerne. Får helt lyst at vise samlingen herhjemme frem :) Så det kan godt være at jeg gør det og linker til dit indlæg.

    Tak for alle de gode links til flittige strikkere - det kan bestemt godt være at nogle af dem kommer i brug nu vi ikke er velsignet med en stortstrikkende bedstemor her i huset ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Så mange flotte håndstrikkede plagg! :) Som deg elsker jeg også strikkeplagg, og jeg er så heldig å ha mange strikkeflinke rundt meg...og litt strikker jeg selv også... Deilig med slike varme gode og flotte ullplagg nå når høsten er her!

    Klem fra Dorthea! :)

    SvarSlet
  13. Uh så mange skøne strikkesager. Jeg bliver helt blød i knæene og inspireret til at slå nogle masker op når jeg ser alle de skønne ting, velvidende at jeg vel har 10 halvfærdige strikkeprojekter liggende som jeg hellere burde gøre færdig (:

    Den lillebror bliver ihvertfald helt sikkert lækker i alt den skønne hjemmestrik. Du er vel ikke i alt din surfen efter strik faldet over en dejlig tyk islændersweater til en lille dreng? Sådan en har jeg søgt og søgt efter uden held, man skulle jo ikke tro det var et problem at finde (:

    Hvor hyggeligt at du har fundet min lille mor på TS. Må da lige nævne at hun faktisk også strikker anorakker i naturuld i præcis samme model som dem fra creme brulé. De er så fede.
    Er også helt vild med den strikkede tophue din søn har på på billedet. Totalt fræk og sej den er (:

    SvarSlet
  14. Hej Iben.

    Ja, det er bare så skønt alt det strik. Bare det var mig der kunne håndværket. Kan især forestille mig at det ville være sådan en skøn barsels hyggeting at sysle med.

    Det eneste sted jeg har set noget der minder om islandsk sweater er hos momor.nu. Den skønne færøske vest jeg viser her har de også i sweater i flere forskellige farver. Den er SÅ lækker og blød!

    Ja, jeg er helt pjattet med de lille overalls din mor har strikket og glæder mig til lillebror en dag kan passe dem :-)
    Uh, de der anorakker er bare så fantastiske. Dejligt at vide, hvor man kan gå hen efter en ny, når den vi har er blevet for lille.

    Ha' en dejlig dag.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  15. Så mange skønne strikkede sager du har fundet, så meget inpiration :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.