onsdag den 8. september 2010

Dåser

Karens opfordring flasher jeg hermed en lille håndfuld af mine farverige retro dåser. De er alle lopper herfra Tyskland og jeg er VILD med farverne og de fine motiver. De pynter på en hylde i køkkenet og gemmer bl.a på drengenes (og mine) perleplader samt Bertrams sutter - ja, han bliver snart 4 og jeg er alt for blødsøden og svag, når det kommer til ham. 
Nu vi er ved det med fine dåser og lækker emballage - en lidenskab jeg deler med Karen - så tjek lige denne lille Coca Cola dåse, som min svigermor havde med til mig sidst hun var hernede på besøg. Ja, hun har nemlig opsnappet hvor vild jeg er med sådan nogle specielle dåser, så da hun så denne dåse, var hun så sød at tænke på mig.
Den er helt specielt meget mig denne lille dåse - især fordi mine guld brudesko indkøbt i New York, var fra selvsamme Hr. Blahnik, som har lagt motiv og signatur til denne lille lirede tøse Coca Cola dåse.

15 kommentarer:

  1. Sådan en cola har jeg drukket :O) De blev uddelt i Århus til festugen... Gad dog dåsen videre til en veninde, der var helt vild med den. Den er også rigtig fin. Vidste bare ikke lige hvor jeg skulle ha den :)
    Kh. Susan

    SvarSlet
  2. SKønheder alle som en Ulla! Blev helt glad af de fine farver :)

    SvarSlet
  3. Susan, min svigermor fik den hos en frisør i København :-) Min dåse står fint på min altmulig farverige hylde i køkkenet lige ved siden af min irgrønne frihedsgudinde - en NY souvenir.

    Helle, dejligt at kunne sprede lidt farveglæde :-)

    Kh Ulal.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fine dåser! :-)

    SvarSlet
  5. Super fine, specielt den røde med æbler :)

    SvarSlet
  6. Sikke nogen lækre dåser du har samlet! Er ret vild med dem allesammen.

    Selv har jeg også vist min samling frem på bloggen, men den er lidt mindre retro - i hvert fald i betydningen 70'er-farverig :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  7. Ej, Ulla! det skulle jeg da lige have vidst. Jeg fik dem tilsendt fra reklamebureauet, der har lavet kampagnen, dengang jeg bloggede på Trendsales. (De må have troet jeg var en fancy modeblogger.....!!;))De gjorde et MEGET stort nummer ud af at forklare, hvilket fantastisk samlerobjekt det er. Jeg har nu alligevel dristet mig til at drikke dem og hvis jeg ikke helt har troet på reklamemenneskernes lovprisninger har jeg muligvis også smidt de tomme dåser ud. Hvis ikke, så har jeg din adresse og du må få dem alle sammen:)

    Jeg er vild med dine andre dåser! Jeg er også selv en dås-o-man.

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  8. Lis, nøj hvor heldig har man lov at være, sådan at få en hel kasse tilsendt - lidt fancy var du vist alligevel. Totalt VIP :-)
    Jeg har altså også drukket min - hihi, så den bliver vist aldrig særlig kostbar - ikke sådan i kroner og ører i hvert fald, men den har værdi for mig!

    Dås-o-man - haha :-)

    En lille sjov sidebemærkning til dette indlæg:
    Da Bo spurgte hvorfor alle de dåser stod midt på køkkenbordet og jeg sagde, at det var fordi der lige nu i blogland gik en leg rundt, hvor de bloggere der havde lyst kunne vise deres dåser frem (!), så fik han med det samme et smørret grin på og sagde: Det synes jeg måske er lidt klamt!
    Plat humor - gotta love it ;o)

    Ha' en dejlig dag.

    Kram Ulla.

    SvarSlet
  9. Haha - okay det ville måske være lidt grænseoverskridende ;) Sjov kommentar :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Uha... her er også en svag mor... heldigvis er det kun om natten nu, men han ER 4, nærmere 5... oh my, bliver helt flov, når jeg ser det på skrift... (OG STEINER KAN IKKE LIDE SUTTER)... Skønne dåser!!

    SvarSlet
  11. Griner i øvrigt af din mands ansigtsudtryk... Så skulle du have set Janniks til jul da jeg pakkede en gave op og sagde... "Nøj, en gammel lækker dåse"... Han var flad af grin;o)

    SvarSlet
  12. Lisbeth, jeg er nu lidt glad for at høre at din lille (store) dreng også stadig bruger sut - bare sådan at jeg ikke er den eneste mor med regnsormsrygrad ;o)
    Her kommer den frem fra gemmerne allerede i de sene eftermiddagstimer, så vores næste mål er også at begrænse det til nætterne.
    Vi vil ikke tage den helt væk her inden lillebror kommer. Han skulle jo nødigt få det indtryk at hans lillebror har stjålet hans sutter!

    Ha ha - den var også god den med en gammel dåse ;o)

    Knus.

    SvarSlet
  13. Præcis samme problematik her... Vi ville ikke tage den før Martha kom, for så ville han måske blive sur på hende... og så gik tiden og det bliver bare ikke nemmere. Storm har sin sut og sin ninse (tøjkanin) og de to ting hører sammen... Det er simpelthen så svært... Han er jo så sød og dejlig den knægt og jeg har virkelig ingen rygrad, når det kommer til det... Man har altid en milliard undskyldninger;o)

    SvarSlet
  14. Ej, hvor sjovt - Bertram havde også sin sut og kanin, som han havde med OVERALT da han var mindre. Desværre tabte vi kaninen en dag vi var i skoven og trods en uges intensiv eftersøgning (med hjælp fra venner og bekendte) fandt vi den ikke. Vi havde en meget ulykkelig lille 2 årig dreng :-(
    Kaninen var en gave han havde fået fra nogle af vores venner - den var købt i Sverige, så vi kunne ikke få fat på en ny. Vi købte i stedet musen Ingolf fra Cirkeline, som blev taget godt imod. Den blev så senere skiftet ud med Småfolks frotté hagesmække, som nu er det der hænger uløseligt sammen med sutten.

    Åh, de kære små og deres nusseri - jeg synes det er så kært når han får sin sut og sin klud og rigtigt går i nusse-mode. Det er sådan en stor del af ham, som jeg indrømmer jeg har svært ved at tage fra ham - måske også lidt af egne grunde, da jeg jo synes det er så hyggeligt, når han samtidig kommer op og sidder og putter hos moar :-)

    Lige nu er vi nået dertil at vi egentlig ikke har noget umiddelbart mål udover at begrænse det nætterne, og så må vi tage den derfra :-)
    Jeg undskylder det med at børn der sutter på tommelfinger jo også gør det langt efter de er fyldt 3, men ja - undskyldninger og retfærdiggørelser har man nok af.

    Ha' en dejlig dag med din skønne familie, Lisbeth.

    SvarSlet
  15. Jeg elsker lekre bokser (dåser)!!! Svigemor har en som jeg en dag bare MÅ få;)

    Og fantastisk lekker blogg!

    knus.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.