onsdag den 18. august 2010

Forandring fryder Part 4 - repos/mellemgang/under trappen

....ja, hvad hedder sådan et rum egentlig?? Anyways..... der er tale om det rum på 1. salen, hvor trappen går op til 2. salen (ja, og ned til stueetagen) Det er ikke rigtigt et rum, men egentlig er det ret stort og lægger op til lidt møbler.
Under trappen har der siden nytår stået en gammel teaktræs kommode, som jeg købte i Århus, da vi var hjemme i DK på juleferie. Kommoden var allerede malet da jeg købte den, men farven var lige en tand for skrigende for mig. HER kan du se hvordan den så ud.

Nu har den langt om længe fået en ny farve, som jeg faktisk er ret godt tilfreds med.



10 kommentarer:

  1. Der ser rigtigt fint ud og indbyder til manlige kunne tage en slapper inden man skal op af trappen... :) Vi skal også til at have lavet ny trappe og dermed nyt rum under.. Jeg drømmer om at få dækket det under trappen, sådan at der bliver en trævæg (lidt norsk/svensk agtig) med en dør ind til rummet under trappen og derinde skal vi så have jakker og sko osv til at stå som i et mini walk in.... ;)

    SvarSlet
  2. Åh, ja det kunne være super fint med sådan et lille rum under trappen...og et hyggeligt gemmested for børnene :-)

    SvarSlet
  3. Hvor fint!!
    Lækker grøn farve!
    Vi har lige malet et par møbler en farve, der minder meget om. Skønt!

    SvarSlet
  4. Ja, jeg er også ret vild med den farve. Jeg har prøvet at ramme den grønne farve, som man ofte ser på gamle møbler, som stadig har den originale bemaling.

    SvarSlet
  5. Lækker og delikat farve :-)

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Hvor er den blevet skøn... lidt sjovt, jeg har købt præcis den samme kommode til kun en 50´er som også skal males (selvom den hele tiden bliver sat på hold)
    Men hvor er din bare fin, måske jeg skal tahe mig sammen:)
    Jeg ved endnu ikke hvor den skal være, måtte da bare købe den for en 50´er:)
    God dag

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare blvet fint. Kan også godt lide de ting du har sat sammen ovenpå kommoden.

    Hvem er det mon der er på billedet?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare skønt ud...lækker kombi af den mint grønne og så den turkise lysestage og så at det lyse/ferske er tonet lidt ned med den sorte Buddah..virkelig flot - og meget inspirerende:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  9. Margit: Tak, skal du have :-)

    Vicky: Nøj, hvor har du været heldig at finde sådan en kommode til en flad 50'er. Jeg måtte slippe 500 kr. for denne. Jeg elsker de gamle teak møbler. De er så fine og enkle i designet.

    Mirjam: Personen på billedet er min mor, da hun var omkring 20 år. Det billede har fulgt mig siden jeg flyttede hjemmefra, og det har altid haft en central plads ligemeget hvor jeg har boet.

    Malene: Ih, tusind mange tak for komplimenterne :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  10. Kommer du ikke liiige til DK og laver om i mit hjem???

    Her er så keeedeligt ifht. dit skønne, smukke hjem.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.