søndag den 8. august 2010

Forandring fryder Part 3 - Soveværelse

Vores soveværelse fik jo fornyligt nyt skab - eller dvs. gammelt skab med en ny omgang vintagetapet.
Nu har rummet tilmed fået smukt blåt blomstret vintage tapet på den ene væg og en gammel armstol, som jeg har malet lilla. Derudover er min vores sommerfugleplakat kommet i ramme og har fået en fin baggrund af lidt orangeblomstret vintagetapet. Ih, hvor sover vi dejligt nu :-)  
Nu mangler jeg stadig bare at male min Farmors gamle mahogni chatol (som lige kan anes på 4. billede herunder). Jeg har bevæget mig væk fra den solgule og har nu besluttet mig for en lys aquablå. Nu må jeg vist hellere se at få det malet, inden jeg ombestemmer mig igen!

Før billede:

...og så efter smukkeseringen (nu med lille trold, der er gået kold 
på mors og fars seng en sen eftermiddag):

21 kommentarer:

  1. ELSKER din clutch'udstilling' og klokkestrengen. Ser RÅLÆKKERT ud:)

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  2. Tak, Lis.
    Ja, det hører jo efterhånden til en sjældenhed at jeg kommer ud og svinge lidt med clutch'erne, så de lå og samlede støv på en hylde. Nu kan jeg istedet nyde dem lidt som kunst på væggen :-)
    Knus Ulla.

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn stemning, det fine blå tapet skaber!
    Synes du er modig at male maghoni chatollet. Den slags møbler har der også været en masse af i vores familie, og de er jo umulige at bruge i en moderne indretning. Så jeg synes det er super, at du fornyer arvestykket!
    /Ida

    SvarSlet
  4. Så fint og inspirerende! Tak for kigget :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  5. Må afgjort have noget gult sengetøj :-) Smukt

    SvarSlet
  6. Hold op hvor er jeg misundelig på din lækre og stilsikre indretning! Elsker simpelthen din sammensætning af ting, farver og mønstre! Du har virkelig talent for det! :D

    SvarSlet
  7. Ja, de forandringene frydet virkelig :o)

    Rett og slett nydelig og veldig vellykket var de alle sammen :o)

    SvarSlet
  8. Godmorgen
    Hvor er drengenes værelse og jeres soveværelse bare blevet super flot, sidder og beundre dine smukke billeder.
    Så vil lige høre hvilket program du bruger til at sætte billederne sammen i og lave den brune kant omkring hvert billede.
    Håber du vil hjælpe mig.

    Dejlig mandag til dig og din familie.

    SvarSlet
  9. Så fint og lækkert Ulla. Især dit cluth-display og det vanvittigt smukke blå vintagetapet! Love it!

    KH Helle

    SvarSlet
  10. Ida, ja det har også taget mig årevis at samle det mod, men nu skal det altså males, så det passer lidt bedre ind og jeg rigtig kan få glæde af det gamle arvemøbel.

    Louise, selv tak. Dejligt at du kan blive lidt inspireret :-)

    Julia, ih tusind skal du have!

    Namaste, mange mange tak for de søde ord :-)

    Sofie og Mor, tak skal du have. Jeg bruger www.picnik.com til at redigere i. Det er et online redigeringsprogram som er meget meget let at bruge.

    Helle, ja det blå tapet er bare så lækkert og skreg nærmest soveværelse til mig da jeg fandt det hos Interiör1900 :-)

    Dejlig mandag til jer alle :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Superflot lilla stol og jeg er vild med indramningen ag sommerfuglene.
    Selvom jeg bor mindre farverigt synes jeg i har et flot soveværelse.

    SvarSlet
  12. Hej Ulla - Hold op hvor du da redebygger :-) Uhh du giver mig næsten stress - jeg har intet købt, syet eller ordnet til vores lille babypige....det skal nok nævnes at vi er midt i børnehavestart og skolestart lige PT så mit fokus er der :-) Men hold da op hvor jeg nyder dine billeder af forandringen....jeg kan næsten ikke se mig mæt på billederne, der er så mange fine detaljer. Jeg er VILD med det sommerfuglebilleder, og har længe ledt efter noget lignende dog uden resultat men jagten fortsætter :-)

    Jeg er fuld af beundring over alt det du når :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  13. Hej Ulla

    Wauw hvor er det bare blevet flot med det tapet, overvejer helt at lave soveværelset om. Skal bare lige overtale manden:) vil det være svært at få af når man engang skal flytte?
    Hold da op hvor er det bare flot!

    Tak for din kommentar på bloggen - havde en super weekend, håber også jeres var god:)

    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  14. Det ble veldig fint med tapeten. Og fergen på sengeteppet var herlig :)

    SvarSlet
  15. WOW!!! Hvor er det bare flot :) Det har du bestemt gjort godt :)

    SvarSlet
  16. Hej Ulla.
    Endnu et smukt rum. Tak for dine links vedr. tapet. Jeg har fået købt noget fra Ferm - den lyseblå med bilerne, knap så retro som dit hjem - men min mand nedlægger veto imord det - og vi skal jo være her begge 2:o) Peter er også kun 1 år, så kan ikke vælge tapet selv. Glæder mig til det bliver pigernes tur.
    Kig ind på min blog for at se et billede af de fedeste drenge retro bukser..! Hjemmesyet EG model fra dengang min mand var lille...
    Kram Betina.

    SvarSlet
  17. Sikke et smukt tapet, det gør værelset helt anderledes med den væg! Godt tænkt

    SvarSlet
  18. For en fantastisk blogg du har. Elsker den :)

    SvarSlet
  19. Hej Ulla :)

    Den super fine House Doctor æske du har stående på gulvet. Kan du huske hvor du har købt den? Jeg har ledt og ledt efter præcis denne. Men kan ikke finde den :(

    Mia

    SvarSlet
  20. Hej Mia.

    Æsken fra House Doctor er købt her i Tyskland og er en del af et sæt på 3 stk.

    De kan også købes lige her:
    http://www.nordhjem.dk/pi/Æsker_Jemala_3_stk__6732_1684.aspx

    .....og endda på tilbud :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  21. Tusind tak!
    De er hermed bestilt.

    Du er jo en skat :)

    Kh Mia

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.