lørdag den 7. august 2010

Forandring fryder Part 2 - Børneværelse


Vores to drenge på 3 og 6 år deler værelse og har gjort det nu i halvandet år. Det var vores ældste, Rasmus, der længe havde haft det ønske. Jeg synes det er fantastisk at de finder tryghed i hinanden og synes det er dejligt at have hinanden tæt på, når de sover.
Ok, ind imellem rækker det dog ikke, og det hører ikke til en sjældenhed, at vi ender med at ligge 4 personer inde i dobbeltsengen, men det er jo bare osgå såååå hyggeligt :-)

Når lillebror engang skal flytte ud af dobbeltsengen, får han drengenes gamle værelse, og selvom der er lang tid til, så besluttede jeg mig for at flytte om allerede nu. I som følger med her på bloggen ved jo, at vi kun skal blive to år mere her i Tyskland, og derfor ville jeg gerne lave forandringen nu, så vi kan have glæde af den længst muligt.
Drengene er nu flyttet ind i et andet rum - faktisk et gennemgangsrum ind til husets største rum, som deles om at at være drengenes legerum og min systue, og hvor der er udgang til vores have.
Da begge drenge sover som sten, når de først har lukket deres øjne, bliver det ikke noget problem at værelset faktisk ikke har en dør i den ene ende. Kun ind mod legerummet kan der lukkes af, men den anden dør i rummet (ud til lille mellemgang og vores soveværelse) har vi taget af, fordi den alligevel altid stod åben. Før har vi brugt værelset til at have skab og skuffemøbel med vores tøj i, hvilket nu er flyttet ind i lillebrors værelse (som jeg også flasher, når det er færdigt :-)).

Sådan så rummet ud før:


Drengene har selv fået lov til at vælge tapet til hver deres sovekrog, og de er (ligesom jeg) helt vilde med resultatet. Her kommer så en omgang billedspam fra det nye rum....

27 kommentarer:

  1. super lækre detaljer, farver - kan godt forstå I alle er vilde med resultatet!!!

    smil fra Mia

    SvarSlet
  2. Åh deras rum är ju helt fantastiskt! :) Jag älskar verkligen den där stilen.:)

    SvarSlet
  3. Wow! Superfiint rum de har nu! TApeterna var ju superflotta allihop!

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare hyggeligt ud!! Det indbyder virkelig til leg og hygge:-)

    SvarSlet
  5. Wauhhhh, så kan det vist heller ikke blive mere børnevenligt. Sejt med alle de farver og indtryk børnene kan få!

    Du kan godt være stolt af dit resultat.

    Malle

    SvarSlet
  6. Wauw wauw wauw Ulla - sikke et dejlig værelse. Ja kan kun skrive wauw...

    Glæder mig til at se huerne, så må jeg følge med når de kommer:)

    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  7. Tusind tak skal I have, piger! Hvor bliver jeg glad for at I synes det er pænt det jeg har lavet :-)

    Dejlig lørdag aften til jer!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  8. Holy Moly - hvor ser det altså bare helt forrygende ud, Ulla....

    kram

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare blevet et skønt værelse!

    SvarSlet
  10. Uh, tænk at være barn på det værelse!! - det må være pragtfuldt. Skal vist lige nyde de billeder én gang til.

    SvarSlet
  11. Jeg er også helt vild med resultatet. Det er virkelig et superhyggeligt værelse!

    Og hvor er det dejligt at dine drenge gerne vil dele værelse. Det håber jeg også at vores børn vil, når vi på et tidspunkt får en nr. 2. Fint at det er lidt opdelt, så de hver har deres egen krog :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Det er da til at blive glad af ! Sikke et børneunivers :-)

    SvarSlet
  13. Hvor er det bare helt fantastisk hyggeligt og retrolækkert. - Men hvor pokker gør du af alt lego'en, playmobil'en og alt det "grimme" legetøj (som min søn af en eller anden årsag synes er helt fantastisk) - har du nogle gode triks? Inden længe skal vi nemlige udvide Benjamins værelse fra 4,5m2 til ca 9 - så det bliver jo "stort" :-)

    Janni

    SvarSlet
  14. Kære Ulla - hvor er det bare et fedt rum dine drenge har fået. Er lige blevet vildt inspireret til selv at komme igang med at tapesere hos vores Peter - Tak :o)

    Har du nogle af de tapeter tilbage du har brugt på værelset?

    Mht til at dele værelse, har vores piger også delt seng indtil de nu er hhv. 5 år og 8 - de har nydt det utrolig meget - Nu har de fået hver deres værelse, og de nyder stadig at sove sammen engang imellem.

    God søndag til dig og familien.
    Kh Betina.

    SvarSlet
  15. Tak for jeres søde kommetarer!

    Mirjam, ja jeg synes det er så sødt at de elsker at have fælles værelse, så sådan skal det blive ved med at være så længe de har lyst til det :-)

    Janni, mine børn går i Steiner institution og ejer faktisk ikke hverken lego eller Playmobil. De har det heller ikke henne i institutionen, så det er ikke noget de savner (selvom de selvfølgelig synes det er sjovt at lege med hos andre :-)).
    De har hovedsageligt legetøj af træ, garn, stof, metal (biler) eller hårdt plast (Schleich dyr og figurer), som fint tåler at stå fremme, men har da også lidt grimt "plastic fantastic" legetøj, som er gemt væk i en kurv inde i deres legerum (hvor det meste af deres andet legetøj også er opbevaret).
    Derinde har vi den klassiske hvide Ikea reol/rumdeler (EXPEDIT hedder den - vi har den lave udgave med 8 rum stående på langs) med de kvadratiske fletkurve der passer ind i hylderne, og deri gemmer vi meget af deres legetøj væk.
    Den ser super fin ud med enten kurve eller kasser i nogle af rummene og så bøger, spil og andet i nogle af de andre. Den kan rumme utroligt meget!

    Jeg kan da måske lige lave et lille indlæg med billeder af deres legerum, selvom det ikke for nyligt har fået en make-over :-)

    Jeg bruger små stofposer til at have de små dele sorteret i - hvilket også er fortrinligt til lego/Playmobil figurer.
    Til større legetøj kan jeg anbefale store naturfletkurve fra Rice eller store farverige plastfletkurve. Begge dele kan købes i stort udvalg hos www.boxdeluxe.dk

    Derudover er jeg nok lidt af en pap-kuffert samler, og de er altså også superfine at have forskelligt legetøj i på børneværelset. Søstrene Grene har ofte nogle fine nogle.
    Held og lykke med indretning af nyt børneværelse til jeres Benjamin. Det bliver da fantastisk med så meget mere plads.

    Betina, jeg har kun 2 meter tilbage af det orange/røde vintage dyretapet (det kan købes i min webshop), hvilket jo ikke er nok til en væg, men man kan også tapetsere møbler eller æsker med det, hvilket ser super fint ud.
    Vintage tapetet med garderne på har jeg desværre slet ikke mere af, men træ-tapetet som er over det hvide skab er nyt tapet fra Ferm Living, som bl.a. kan købes i Magasin :-)

    Ellers har jeg mange andre fine vintage tapeter til salg på min webshop - www.lullaby.dk

    Her kan også købes vintagetapeter:

    www.retrovilla.dk
    www.interior1900.com

    Hvor dejligt at du er blevet inspireret! Held og lykke med tapetprojektet på jeres Peters værelse.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. Åh... Så mange fine detaljer!!
    Jeg elsker din stil:)
    Ærgeligt du bor så langt væk - ellers skulle du hyres til at lave lidt makeover herhjemme;) Jeg mangler lige overblikket for tiden..
    Nyd dagen...
    KH Anne

    SvarSlet
  17. Lækre billeder. Hvor utrolig flot det end er blevet, så synes jeg altså også, at det var rigtig fint inden :)

    SvarSlet
  18. Tak Malene.
    Ja, der var jo egentlig heller ikke noget galt med rummet inden, men med en lillebror på vej, så var vi nødt til at flytte lidt rundt :-)

    SvarSlet
  19. Anne, jamen jeg havde gladeligt svinget forbi dig og indrettet lidt ;o)

    SvarSlet
  20. Hvor er det bare et super fint rum:o)

    Må jeg lige spørge dig hvor det lille skuffemøbel ved siden af Brio komfuret er fra? Jeg har nemlig længe kigget efter et der passer i størrelsen til at have ved siden af Brioen:o)

    Vh julie

    SvarSlet
  21. Julie, mange tak skal du have :-)
    Det er såmænd bare to Ikea skuffedarier skruet ovenpå hinanden.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  22. Hallo! apologies I must write in English. This room is fantastic. Would you mind if we shared it with our readers on modernkiddo.com?

    I'm so inspired by the wallpaper!

    *: )
    Alix @ modernkiddo.com

    SvarSlet
  23. Hi Alix.

    Thanks very much for the kind words! Of course you can share it on your lovely site. I would be honored :-)

    Cheers,
    Ulla.

    SvarSlet
  24. Hold op et fint værelse, du har en rigtig dejlig blog. Jeg er selv ved at forsøge mig i blogger universet og syntes godt nok det er svært, skal lige have det lært, jeg finder din blog dejlig inspirerende. Tak.

    SvarSlet
  25. Hej Ulla
    Virkelig fedt og inspirerende værelse.
    Jeg må spørge: Hvor har du fundet hylden med knager under, hvori du har bøger osv. og som du bl.a. viser på femte billede af det nye værelse?
    Tak
    Mvh Maja

    SvarSlet
  26. Hvor er det bare fint! Er vild med den plakat der hænger på siden af det lille skab.. hvor kan man få fingrene i en sådan? :O)
    Kh Stine

    SvarSlet
  27. Jeg er lige faldet over din blog, og hold op, et lækkert værelse!!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.